PDA

View Full Version : parker gitaar gekocht!



Orpheo
6 april 2007, 17:59
Ik heb vandaag een parker nitefly gekocht (ik dacht dat ie zo heette).

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180103324738&sspagename=ADME:B:AAQ:US:1

linkje.

de warmoth onderdelen zijn binnen, en ik ga deze gitaar lekker kannibaliseren voor elementen (kinmans), tuners(sperzels), pots en piezo(brug).

ik vraag me echter af,hoeveel aanpassing heeft een body nodig, die gerout is voor een normale 2 point synchronised trem, voor deze brug? wie een idee heeft mag roepen!

Fender75
6 april 2007, 18:04
Orpheo, bij welk tuincentrum heb jij dat geldboompje gekocht? En kun je deze ook op een balk houden? ..:)

Mooie gitaar hoor! Veel plezier ermee!

Orpheo
6 april 2007, 18:05
Orpheo, bij welk tuincentrum heb jij dat geldboompje gekocht? En kun je deze ook op een balk houden? ..:)

Mooie gitaar hoor! Veel plezier ermee!

ik had nog een 'potje' liggen voor hardware, en ik kwam deze gitaar tegen, vandaar.

Micro-e
6 april 2007, 18:19
ik blijf ze lelijk vinden die parkers...

maar toch congrats, weer eens iets anders als een Les Paul :chicken:

Fender75
6 april 2007, 18:21
Vind deze parker wel mooi, in tegenstelling tot hun andere modellen...maar goed, over smaak valt niet te twisten..:)

fred dons
6 april 2007, 18:44
ik denk dat je flink moet gaan frezen maar dat bekijken we zondag nog wel even

Anders Destium
6 april 2007, 18:49
Pretty fly for a white guy!

Luke-wannabe
6 april 2007, 19:08
Hahaha!
Vet, Orf! Niet mijn ding, maar wel gaaf als dat je ding is :)

G.G.
6 april 2007, 20:09
Je ging toch een Warmoth LP bouwen? Die Parker heeft 6 op een rij tuners. Of snap ik iets niet.

Orpheo
6 april 2007, 20:22
Je ging toch een Warmoth LP bouwen? Die Parker heeft 6 op een rij tuners. Of snap ik iets niet.

inderdaad. maar dat maakt niet zo heel veel uit. de parker heeft staggered tuners (3 hoog, 3 laag), en met een beetje knutselen gaat dat ook perfect op de LP. maar het verschil van de staggered is imo zo klein, dat dat met de angle van de headstock gewoon al weinig verschil maakt.

edit: ik snap wat je bedoeld nu :P nja, dan draai je de tuner toch gewoon om? dan zit dat pennetje niet onder, maar boven (wat bij grover een schroefje is, is bij sperzel een pennetje, effe voor de duidelijkheid).

@ fred: inderdaad. maar mocht t niet passen, heb ik altijd nog een geweldige gitaar waar ik sowieso al gek op was :)

vinni
6 april 2007, 20:24
Mooi hoor!

Heb zelf ook een Parker Nitefly gehad.....erg goeie gitaren.

Vinni

Orpheo
6 april 2007, 20:27
Mooi hoor!

Heb zelf ook een Parker Nitefly gehad.....erg goeie gitaren.

Vinni

waarom heb je 'm dan weg gedaan, if I may ask...?

Negative K3 fan
6 april 2007, 20:37
zonde dat je de hals niet meeneemt, heb ooit eens op een parker gespeeld en wat me eigenlijk meteen opviel is hoe smooth die nek speelde en vooral hoe fijn die frets waren (achteraf kwam ik erachter dat dat dus roestvrij staal is), ik vind ze er alleen niet echt karaktervol uitzien en ik heb hem ook niet geplugd bespeeld dus over de klank kan ik neit veel zeggen.

vinni
6 april 2007, 20:37
Vond een Heritage toch beter.....maar mis'm wel....
Met name de mix singlecoils en piezo.....no nooit zo'n lekker clean/acoustisch geluid gehad.

Waar ik wel moeite mee had....miste de stippen op de hals....hahahaha

Vinni

Orpheo
6 april 2007, 20:40
Vond een Heritage toch beter.....maar mis'm wel....
Met name de mix singlecoils en piezo.....no nooit zo'n lekker clean/acoustisch geluid gehad.

Waar ik wel moeite mee had....miste de stippen op de hals....hahahaha

Vinni

hmm, nja, ik heb natuurlijk al tig LP's, en iets anders is echt niet erg imo. het gebrek aan stippen op hals, daar heb ik geen last van. ik kijk er toch zelden op, en t went supersnel. t maakt het zelfs zo, dat ik juist minder op de hals kijk, en NOG meer op mijn gehoor vertrouw.

@negk3fan: nee hoor, de hals krijg ik er gewoon bij. je hebt gelijk trouwens, die hals, das de enige hals waar ik lekker op kan spelen, naast het 59profiel van gibson (en m'n net verworven warmoth boatneck hals).

Negative K3 fan
6 april 2007, 20:45
je vergeet de musicman axis nek :)

en bij de parker zijn het ook die frets die het hem doen, zoo smooth :D

Anders Destium
6 april 2007, 21:21
waarom heb je 'm dan weg gedaan, if I may ask...?

En dat vraag jij?

vinni
6 april 2007, 21:38
je vergeet de musicman axis nek :)

en bij de parker zijn het ook die frets die het hem doen, zoo smooth :D

Inderdaad...die stainless steel frets zijn echt te gek.
Dat niet meer merken dit doen....
Bends zijn super smooth.....

Vinni

Kaboemba
6 april 2007, 21:58
Kijk meer parkers, mooi (alhoewel daar de meningen erg over uiteen lopen).

Heb zelf net een zwarte P-38 op de kop getikt met emg's en piezo. Alleen was de vorige eigenaar er niet echt zuinig op, afgebroken stud van de tremelo, geen tremelo arm erbij, paar gamma schoeven in de slagplaat en een flink beschadiging aan de achter kant, voor de rest een fijne gitaar :blast:

hoop binnenkort nieuwe stud te hebben (fijn die amerikaanse maatvoering) en ga hem dan waarschijnlijk helemaal strippen, schuren, lakken en weer in elkaar zetten.

Danny_Hungar
6 april 2007, 22:07
Een schandaal...beetje vervelend dat je telkens een topic opent als je een nieuwe gitaar hebt. Wat wil je ermee bereiken? ''proficiat'', ''succes ermee'', ''geil ding?'' Iedereen gelooft het nu wel dat je een gitaar-koop-verslaving hebt....

Mod-edit: Ik dacht dat ik iets had gezegt hierover??

Anders Destium
6 april 2007, 22:26
Volgens mij is www.ik ben een beetje jaloers en dat valt niet op.nl/forum (http://www.ik ben een beetje jaloers en dat valt niet op.nl/forum) een betere plaats voor je dan www.gitaarnet.nl/forum (http://www.gitaarnet.nl/forum), Danny_Hungar. Dit forum gaat over gitaren en niet over zure jaloerse reacties richting anderen.

Luke-wannabe
6 april 2007, 22:41
Een schandaal...beetje vervelend dat je telkens een topic opent als je een nieuwe gitaar hebt. Wat wil je ermee bereiken? ''proficiat'', ''succes ermee'', ''geil ding?'' Iedereen gelooft het nu wel dat je een gitaar-koop-verslaving hebt....
Dude, what the fuck...

RRRobin
6 april 2007, 22:43
Volgens mij is www.ik ben een beetje jaloers en dat valt niet op.nl/forum (http://www.ik ben een beetje jaloers en dat valt niet op.nl/forum) een betere plaats voor je dan www.gitaarnet.nl/forum (http://www.gitaarnet.nl/forum), Danny_Hungar. Dit forum gaat over gitaren en niet over zure jaloerse reacties richting anderen.

+111111111

ontopic: weer gefeliciteerd! 'Hij' zal zich wel vreemd voelen tussen al die LP's ;)

Orpheo
6 april 2007, 22:50
En dat vraag jij?

ik was gewoon benieuwd, thats all. niks bijzonders hoor. hij kwam heel tevreden over wat de parker betreft, vandaar :)

maar het gaat hier verdorie niet om de parkergitaar, maar of de trem redelijk eenvoudig op n andere gitaar past. maar omdat niemand antwoord lijkt te KUNNEN geven, en danny hungar zeurt, mag dit topic op slot.

AART
6 april 2007, 22:50
Orph, koop mijn RG eens.

Orpheo
6 april 2007, 23:01
Orph, koop mijn RG eens.

hoezo, ik heb er niks aan, en ik vind 'm niet lekker spelen, laat staan dat ie in mijn ogen mooi is....

orreltak
6 april 2007, 23:31
ik denk dat de primeur aan jou is om je vraag te beantwoorden of je de brug kan overzetten.
die parkers zijn nou niet echt gitaren die je koopt om ermee te knutselen.lijkt mij dan he......

Kaboemba
7 april 2007, 00:01
Een schandaal...beetje vervelend dat je telkens een topic opent als je een nieuwe gitaar hebt. Wat wil je ermee bereiken? ''proficiat'', ''succes ermee'', ''geil ding?'' Iedereen gelooft het nu wel dat je een gitaar-koop-verslaving hebt....

Ach nee laat ik het maar niet doen. Gewoon om je te treiteren gaat ik morgen ook een nieuwe gitaar kopen, damn mijn 13de.
Btw heb vandaag nog een marshall buizeneindtrap gekocht (mag dat ?).

Danny_Hungar
7 april 2007, 00:04
Ik vind die Parker maar niks...liever 10 Les Pauls dan 9 Les Pauls en 1 Parker.
Het misstaat wat in de verzameling.
Zal vast prima klinken/spelen, daar zal ik niets over zeggen. Tis niet mn ding.

DarknessAwaits
7 april 2007, 00:29
Gave gitaar Orf! Ik zou 'm lekker in elkaar laten zitten, beetje zonde om zo'n vette gitaar te plunderen voor 'nét' niet geschikte onderdelen voor in je LP. Tenzij je het persé wilt natuurlijk, ik hou je niet tegen.

Verder mag Danny met Kassie in de bus, enkeltje Cuba* waar iedereen dezelfde gitaar heeft en even bekrompen denkt.

*=Cuba is hierbij voor het gemak even het beste land wat ik kon bedenken, ieder ander desgewenst communistisch en eenkennig land is in te vullen.

Orpheo
7 april 2007, 00:39
Gave gitaar Orf! Ik zou 'm lekker in elkaar laten zitten, beetje zonde om zo'n vette gitaar te plunderen voor 'nét' niet geschikte onderdelen voor in je LP. Tenzij je het persé wilt natuurlijk, ik hou je niet tegen.

Verder mag Danny met Kassie in de bus, enkeltje Cuba* waar iedereen dezelfde gitaar heeft en even bekrompen denkt.

*=Cuba is hierbij voor het gemak even het beste land wat ik kon bedenken, ieder ander desgewenst communistisch en eenkennig land is in te vullen.

ghehe, je hebt stiekem wel gelijk, en tis eigenlijk ook een gitaar waar ik ook al heeeeel lang op zat te gassen :chicken:

@ danny: misstaat?! alleen maar omdat ie helemaal gemaakt is voor tone en gebruikersgemak? ach, jij krijgt ook een enkeltje negeerlijst, join kassie! nog een erbij, en t word voor jullie 3en daar wel heel gezellig! jammer dat scali gebanned is, he guys? :(

Gitaro
7 april 2007, 00:42
Parkerparkerparkerparkerparkerparker!! De vorm... de slagplaat... de headstock... PARKER!!!!

Johannes
7 april 2007, 04:12
Orph, begeef ik me op glad ijs als ik zeg dat die Parker wel iets "strat achtigs" heeft? :D:D:D:D

Treeb
7 april 2007, 09:04
En toch zijn het erg gave gitaren die parkers. Je kunt ze lelijk vinden, maar anders dan veel andere gitaren kloppen alle verhoudingen wel bij een parker en is de vormgeving consistent doorgezet.

Orpheo
7 april 2007, 10:15
Orph, begeef ik me op glad ijs als ik zeg dat die Parker wel iets "strat achtigs" heeft?

ghehe, nee, zeker niet. dat is wel een aangename bijkomstigheid moet ik eerlijk toegeven! Het idee was namelijk, mocht hardware niet overzetbaar zijn, moet de gitaar wel bruikbaar zijn EN BLIJVEN! en dat is met deze ook wel. de brug op deze parker is met een sleuteltje in 3 modes te zetten: hardtail, down only, en full floating; voor mij is dat geweldig: sommige forumleden zullen wellicht wel herinneren welke ruzie ik altijd had met de floyd op mijn ouwe charvel! ( damn, wat is dat opeens lang geleden!).

Ik wil nog even wat zeggen over ebay-aankopen. De kerel waar ik nu mee in zee ben gegaan, is een ongelooflijk goeie kerel. Binnen een uur een email terug, op al m'n vragen eigenlijk (behalve toen hij lag te tukken, duh, hij woont in het westen van de USA volgens mij). het is natuurlijk altijd een gok, maar met 99.8% positieve feedback met 2220 feedbacks, zit dat wel snor... maar goed, het is ook gewoon leuk om te kopen via ebay, zeker als het een gitaar is die normaal iets meer kost dan 700 euro :D

Flipkoos
7 april 2007, 10:44
Ik vindt het niet zoveel geld hoor...voor een Parker.
Ik vind het echt hele strakke gitaren. Heb zelf een 'omgebouwde' P38 en dat bevalt me heel erg goed!
En ze zijn qua vormgeving wat gedurfder dan al die saaie strats en LP's... :)
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/IMG00108.jpg

Orpheo
7 april 2007, 10:49
Ik vindt het niet zoveel geld hoor...voor een Parker.
Ik vind het echt hele strakke gitaren. Heb zelf een 'omgebouwde' P38 en dat bevalt me heel erg goed!
En ze zijn qua vormgeving wat gedurfder dan al die saaie strats en LP's... :)
http://i86.photobucket.com/albums/k112/petervandijk/IMG00108.jpg

ja, precies! de p-serie is uit mijn hoofd koreaans (aziatisch) in ieder geval: de minder dure lijn, en de nitefly behoort tot de (goedkopere van de ) dure lijn (1500 euro ofzo). dan vind ik 700 euro een schijntje. om eerlijk te zijn...

Harry
7 april 2007, 10:49
ik heb een originele P38, en die blijft lekker origineel. Speel er niet vaak op, maar dat zal ondertussen wel bekend zijn.


en Orpheo, ik had je bij je vorige aankoop al gefeliciteerd voor een eventuele doch onvermijdelijke nieuwe gitaar, dus.......

AART
7 april 2007, 13:04
hoezo, ik heb er niks aan, en ik vind 'm niet lekker spelen, laat staan dat ie in mijn ogen mooi is....

Haha :D Ik moet toch ergens spammen he :sneaky:

Mitch
7 april 2007, 13:31
Ik vind die Parker maar niks...liever 10 Les Pauls dan 9 Les Pauls en 1 Parker.
Het misstaat wat in de verzameling.
Zal vast prima klinken/spelen, daar zal ik niets over zeggen. Tis niet mn ding.

Hé, sinds wanneer heeft Yamhammer_71 een dubbel account http://smilies.vidahost.com/contrib/blackeye/hihi.gif

Outrage
7 april 2007, 18:44
Ik heb al regelmatig wat gehoord van die tremolo's van Parker. Is hij nu echt zo goed? Beter of minstens even goed als een floyd? Zou je hem bv. ook op een andere gitaar (waar bv. al een trem op zit) kunnen transplanteren?

Orpheo
7 april 2007, 18:50
Ik heb al regelmatig wat gehoord van die tremolo's van Parker. Is hij nu echt zo goed? Beter of minstens even goed als een floyd? Zou je hem bv. ook op een andere gitaar (waar bv. al een trem op zit) kunnen transplanteren?

nja, ik heb nog geen idee. hij zit nog in een UPS pakhuis waar ie pas na pasen uitkomt :P

Outrage
7 april 2007, 23:47
nja, ik heb nog geen idee. hij zit nog in een UPS pakhuis waar ie pas na pasen uitkomt :P

Moest je eraan denken als je je gitaar hebt, kun je dat dan eens posten?

Orpheo
7 april 2007, 23:58
Moest je eraan denken als je je gitaar hebt, kun je dat dan eens posten?

dan post ik hier wel weer! beloofd :)

Negative K3 fan
8 april 2007, 16:46
Inderdaad...die stainless steel frets zijn echt te gek.
Dat niet meer merken dit doen....
Bends zijn super smooth.....

Vinni

geld (stainless steel frets kosten veel meer geld vanwege het feit dat het bewerken ervan een stuk lastiger is) en conservatisme bij gitaristen

almarvk
8 april 2007, 17:53
Gedoe over JammerDrammer is verwijderd. We hebben z'n geintjes nu wel door en ik ben z'n kinderachtige gezeik en gebash meer dan zat. Elke dubbelaccount (nu al zo'n 8 á 9) zijn en worden geband.

Vragen? -> PM!

Zino Z
10 april 2007, 13:50
Ik VOND de vorm van die parkers altijd heel godsgruwelijk lelijk totdat ik Matt Bellamy van Muse erop zag spelen. Live hebben ze toch wel wat bijzonders..

http://museandamuse3.free.fr/instruments/images/mattgear/parker1.jpg

The Underdog
10 april 2007, 14:09
Ik VOND de vorm van die parkers altijd heel godsgruwelijk lelijk totdat ik Matt Bellamy van Muse erop zag spelen. Live hebben ze toch wel wat bijzonders..

http://museandamuse3.free.fr/instruments/images/mattgear/parker1.jpg
Idd, in vergelijking met zo'n face is zo'n Fly een prachtgitaar.

Squier4ever
10 april 2007, 14:13
ik vind zijn custom Manson's vetter...

Orpheo
10 april 2007, 18:53
hij is binnen. tering wat n gaaf ding is t! goeie review en foto's komen vanavond :)

DarknessAwaits
10 april 2007, 19:02
goeie review en foto's komen vanavond :)

Niet zo bescheiden he :sneaky:

:D

Veel plezier ermee!

Ibanez RuleZ
10 april 2007, 19:49
toch maar niet strippen voor onderdelen? ;)... vind die parkers best ok, spelen goed, klinken ook goed. ze zijn een van de weinig vernieuwende merken op gitaargebied vind ik. have fun drmee!!!

harrald

DarknessAwaits
11 april 2007, 00:44
Waar is die review nou? Bevalt 'ie plots zo goed dat je al je Gibsons aan het opstoken bent? :D

iwamoto
11 april 2007, 00:51
Waar is die review nou? Bevalt 'ie plots zo goed dat je al je Gibsons aan het opstoken bent? :D
hahaha, dan lach ik hem vierkant uit, nee joh, doet ie niet, maar het zou wel mooi zijn, als ie eens wat anders speelde als gibsons :p

Orpheo
11 april 2007, 00:52
ik was naar werk, vandaar. review komt over n kwartier. nja, voorlopig; ik had maar 15 min. de tijd om t versterkt te horen, maar laat ik je dit zeggen: hij bevalt tot nu toe HEEEL erg!!

Orpheo
11 april 2007, 01:39
hoe raar het ook moge klinken, de parker speelt en KLINKT zoals ik in mijn horen had dat een strat moet klinken en spelen. de tussenstandjes klinken GEWELDIG, de piezo is bruikbaar, de hals speelt waanzinnig soepel en snel, stemvastheid is echt geen probleem, en de hardware is van goeie kwaliteit. de parker is gebouwd voor speelcomfort, gemak en veelzijdigheid.

ze hebben een soort-van swimmingpool routing erin zitten; komt dat mooi uit! ik wilde een superdistortion sc. sized en een air norton sc. sized naast de singlecoils zetten, en dat kan nu, zonder frezen! is dat effe mooi.

op standje 4 (hals/mid) heb je een soort van hollowbody sound. op stand 2 heb je iets dat neigt naar een ouwe LP met p90's. hij is zeer geschikt voor alles, waar mijn LP's NIET geschikt voor zijn! en hij is echt muisstil. geen piep, geen kraak, geen brom, geen ruis, niks!

het kannibaliseren WIL ik nog wel, maar das zonde van de hele gitaar. deze gitaar stond nog wel op mijn to-do lijstje, dus weggegooid geld is t zeker niet.

foto's komen morgen, ik ga nu tukken, ben op.

Mithrandir
11 april 2007, 11:36
Ik heb het gevoel dat het mosterd na de maaltijd is, maar gefeliciteerd met deze leuke toevoeging aan je collectie.