PDA

View Full Version : Hartman Fuzz



strat58
6 april 2007, 14:16
Hoi zoals iedereen ben ik ook helemaal gek van Fuzz geluiden en nu dankzij Ramon van de importeur kan ik er weer een uitproberen.
Ramon heeft mij een Hartman Fuzz gestuurd die ik 10 dagen mag uitproberen :). Heel toevallig gaan wij vanavond opnames maken in de studio dus een unieke kans om de Fuzz uit te proberen.
Heb hem thuis even op mijn Bassman gezet en oei dat klonk al naar meer, een vette Fuzz ala Billy Gibbons, ben benieuwd hoe hij met de Bluesbreaker klinkt.
Hij heeft genoeg laag en clean heel op met je volume knop en dat is precies wat ik zocht.
Heb ook even gekeken op HC en daar kreeg hij hoge cijfers, zou het waar zijn zou het echt kunnen ? is dit the Holy Grail van germ.Fuzzen. Hartman is een bouwer die alle trans. perfect matched en is gespecialeerd in germ.Fuzzen, deze heeft 2x NKT 275 tranies. Ahfijn ik ga naar buiten want het is mooi weer en ben vrij. Komende dagen meer over de Hartman Fuzz stay tuned.
Peace Strat58

Speeddemon
6 april 2007, 16:34
:???: Waar haalt iedereen die NKT275's toch vandaan?!

Nadeel van PNP germanium transistoren is dat je 9 van de 10 keer een aparte voeding zou moeten gebruiken. 2e nadeel is dat ze vaak ouder zijn dan NPN germanium, en de NPN's vaak betere en strakkere specs hebben, minder leakage, minder gain-variation...

Heb zeer binnenkort weer een Maui Fuzz (Ge NPN, OC140's mil spec) en een Fuzzwork Orange klaar, dus misschien moeten wij ook es zo'n testdagje inlassen. :hippie:

strat58
6 april 2007, 17:30
:???: Waar haalt iedereen die NKT275's toch vandaan?!

Nadeel van PNP germanium transistoren is dat je 9 van de 10 keer een aparte voeding zou moeten gebruiken. 2e nadeel is dat ze vaak ouder zijn dan NPN germanium, en de NPN's vaak betere en strakkere specs hebben, minder leakage, minder gain-variation...

Heb zeer binnenkort weer een Maui Fuzz (Ge NPN, OC140's mil spec) en een Fuzzwork Orange klaar, dus misschien moeten wij ook es zo'n testdagje inlassen. :hippie:

Hoi nou ik heb de Clockwork Orange gehoord van Jasper en vond die erg goed klinken, misschien ook maar een Fuzz van je proberen. Ik kom toch niet af van Fuzz Tick best verslavend.
Peace Strat58

Speeddemon
6 april 2007, 17:33
Gââst, de Fuzzwork Orange!

Clockwork Orange is een film. Dûh! :stop: 8-)

strat58
6 april 2007, 23:29
Gââst, de Fuzzwork Orange!

Clockwork Orange is een film. Dûh! :stop: 8-)

Hoi oh ja zat zit ik even fout goeie film trouwens beetje gedateerd maar wat wil je komt uit de jaren 60. Ik geloof dat ik een beetje afdwaal :)
Peace Strat58