PDA

View Full Version : Tokai



munkie
18 november 2001, 10:19
Ik heb een Tokai Goldstar Sound strat met Fender elementen en een Tokai Love Rock les paul sunburst met Gibson elementen. Beide even uitstekend. Zijn er meer Tokai freaks in NL? Wat zijn de ervaringen? Welke elementen? Worden ze nog geimporteerd?

Groetjes Freek

Stratman70
9 januari 2004, 10:36
Ik heb ook twee Tokais gehad, twee Goldstar Sounds. De ene heb ik ingeruild maar de andere heb ik nog. Ik vind het geweldige gitaren en ben ook een Tokai freak, maar ik twijfel soms aan de kwaliteit van de halzen.

michielv
9 januari 2004, 12:29
Een ex-vriendin van me had een Tokai Telecaster (breezy sound). Mooi ding, alleen de elementen niet zo. Na vervanging door Seymour Duncan Quarter Pounders was het echter een geweldig instrument!

Sicky61
9 januari 2004, 13:08
heb een oude loverock en die is niet te koop.De originele pick ups klinken lekker maar ik heb ze toch vervangen omdat de output wat laag was.
Maar dat zou ik bij een gibson L.P. ook gedaan hebben.
Wil je van de loverock af?

Stratman70
9 januari 2004, 13:17
Er schijnt wel een importeur te zijn, maar (www.tokaiguitars.nl), maar waar je de instrumenten kunt kopen? Ik heb de mijne van Ebay en ben er zielsgelukkig mee. Het punt van Tokai is vaak de zwakke output, maar dat kun je dus gemakkelijk verhelpen. Sommige Tokais hebben al Di Mrzio elementen ingebouwd in de fabriek. Anderen (goedkopere modellen) hebben Tokai elementen, die wat dunner, maar wel erg mooi klinken.