PDA

View Full Version : Plof in cabinet bij schakelen van Mesa



Misery Signals
6 april 2007, 13:30
Eén van mijn heads is dus een Mesa Boogie Dual Rectifier driekanaals top.

Normaal speel ik gewoon over het derde kanaal zonder te schakelen, maar toen ik hem net had gekocht (okkassie), heb ik de footswitch er eens op aangesloten om de schakelingen te testen. Gaf toen vaak een harde plof in de speakers bij 't schakelen, voornamelijk naar het middelste kanaal.

Nu heb ik er via midi een Line6 POD XT live aangesloten, niet via de gewone ingang voor de footswitch maar via een Nobels MS-4 met drie kabeltjes van daaruit naar de switch jacks vanachter op de Mesa, om zo de amp mee te laten schakelen met de Line6.

Hoopte dat 't ploffen nu gedaan zou zijn omdat ik een andere schakelingang gebruikte. Hij ploft dus nog steeds, zowel tweede en derde kanaal.

Wat zou dit kunnen zijn? Ergens foute of kapotte relais, of een zekeringetje of condensator dat er ergens tussen moet? Ik ken echt geen bal van elektronica dus...

Dank.

AART
6 april 2007, 13:38
Foutje in de relais. Komt vaker voor bij de (vroege)3 channel recto's.

Kijk eens op forum.grailtone.com

Daar zitten vast mensen die zo weten te vertellen hoe je het op kan lossen.

Misery Signals
6 april 2007, 14:16
Bedankt.

Heb net naar Muze in Eindhoven gebeld en ga er morgen mee langs. Moet makkelijk op te lossen zijn zei ie...

armageddon
6 april 2007, 14:36
Mag ik vragen hoe je die XT Live gebruikt icm de Mesa en hoe bevalt dat?

Misery Signals
6 april 2007, 15:08
Super.

Ik kan met die Line6 PODXT Live ten eerste al een compensatie ingeven voor het apparaat, zodat hij echt wel tot zeer dicht het geluid benadert van gitaar rechtstreeks in de amp hoewel de Line6 ertussen staat.

Ten tweede gebruik ik hem dus enkel voor kleuring met effecten, ampsimulaties en cabinetsimulaties laat ik ertussenuit. Effecten klinken echt super, en vanalles zit erin. Mss dat ik nog een pitch shifter en een acoustic simulator had gewild... Die heb ik nog niet gevonden daarin, maar zoveel heb ik er nu ook nog niet geëxperimenteerd...
Misschien dat ik nog wel eens ga experimenteren met cleane amps om de clean van mijn Mesa wat warmer te maken.

Wel handig dat ik mijn Mesa met die Line6 kan meeswitchen, geen gedoe met twee keer op pedalen trappen enz.

Ibanez RuleZ
6 april 2007, 23:22
das t hele ding van midi: 1 knop....

harrald

Misery Signals
7 april 2007, 10:26
miDi zal je bedoelen :-)

ik had vroeger zo'n 15u hoog gevuld rack waarin ik vijf apparaten via midi met elkaar kon laten corresponderen. leuk allemaal maar hoe duur je spullen ook zijn, het blijft altijd wat digitaal klinken, ook al zitten overal lampen in.

het leuke vind ik gewoon dat ik nu het natuurlijke geluid van een head heb maar toch de luxe om er met één druk op een pedaal een totaal ander geluid van kan maken, zowel qua kanaal als effect.

Ibanez RuleZ
7 april 2007, 16:47
das ook ff wat anders he.... 5 units met effecten, kan je jezelf afvragen waarom het digitaal klinkt, buizen of niet.

eigenlijk vraag ik me af hoe je met een compleet digitaal unit en een top puur gaat klinken, maar thats just me.

harrald

Misery Signals
8 april 2007, 19:32
Het is niet de bedoeling op puur te klinken... Kan je beter een Marshall 2203 kopen ipv een Mesa Dual Rectifier denk ik... Maar wel een natuurlijker geluid...