PDA

View Full Version : Geen idee wat ik wil



Madcow
6 april 2007, 12:42
Damn, elke keer komt er weer een nieuwe:'Droomgitaar' erbij.
Ik wil zou graag een van deze willen:
telecaster. welke is goed en goedkoop?
Zakk wylde epihone
Ltd F serie.

Ik speel wel metal enzo, maar ik wil graag een telecaster hebben omdat ik ze zo mooi vind.

De zakk wylde zou ik graag willen omdat ik een fan van hem ben, en die ook denk ik het meeste is geschikt voor mij.

Maja de F ook.

Wie kan mij helpen?

hoofd
6 april 2007, 12:42
Gewoon een telecaster kopen. Daar krijg je nooit spijt van.

The Underdog
6 april 2007, 12:46
Heb je al een telecaster bespeeld? Indien niet, dan zul je warschijnlijk erg teleurgesteld zijn als je hard rock of metal wil spelen. En ik heb het niet over de klank, maar de bespeelbaarheid.

Madcow
6 april 2007, 13:03
Heb je al een telecaster bespeeld? Indien niet, dan zul je warschijnlijk erg teleurgesteld zijn als je hard rock of metal wil spelen. En ik heb het niet over de klank, maar de bespeelbaarheid.


Ik heb 1 keer op een telecaster gespeelt, maar het is eigenlijk te lang geleden om te herinneren. Maar zou zoiets lekker klinken met hotrail?

The Underdog
6 april 2007, 13:10
Dat wel, maar ik zou er toch even op spelen. Eigenlijk is het gewoon een kwestie van smeek.

Rormo
6 april 2007, 13:11
Qua klank is een tele best te doen voor metal. Probleem is echter dat ik de fretten er niet lekker voor vind. Is uiteraard persoonlijk, maar ik vind ze te dun en niet snel genoeg voor snelle solos.

heavy-metal-thunder
6 april 2007, 13:27
Qua klank is een tele best te doen voor metal. Probleem is echter dat ik de fretten er niet lekker voor vind. Is uiteraard persoonlijk, maar ik vind ze te dun en niet snel genoeg voor snelle solos.

eigenlijk vind ik dit ook wel, maar ik ga me direct tegenspreken: heb je al eens geluisterd naar die mannen met cowboy-laarzen en dito hoeden? Dat is toch ook snel gespeeld? Of Gary Moore, die speelt met een ongelofelijk hooge actie, ook niet echt traag te noemen, hé.. M.a.w. ik denk dat het allemaal gewoonte is.

The Underdog
6 april 2007, 13:35
De nieuwe teles hebben toch gewoon medium jumbo frets?

Spitfire
6 april 2007, 15:08
De zakk wylde zou ik graag willen omdat ik een fan van hem ben, en die ook denk ik het meeste is geschikt voor mij.

Ik heb dus precies hetzelfde met de Nick Valensi Riviera, maar ik denk dat je veel beter een 'gewone' Les Paul kunt kopen (volgens mij zijn er ook Les Paul modellen van andere merken met die Wylde opdruk), aangezien je gigantisch veel voor de naam betaalt die erop staat.

jorrit
6 april 2007, 16:31
Heb je al een telecaster bespeeld? Indien niet, dan zul je warschijnlijk erg teleurgesteld zijn als je hard rock of metal wil spelen. En ik heb het niet over de klank, maar de bespeelbaarheid.

uhm bespeelbaarheid ligt voor t grootste gedeelte aan de afstelling van de gitaar, daarnaast moet t hals profiel en de frets je bevallen maar ik speel eignelijk net zo makkelijker metal op een tele als op een lp oid.. ligt gewoon aan de afstelling...

no 1 hops
6 april 2007, 21:56
de radius van het fretboard is ook belangrijk.
een tele zal rond de 7 a 9 zitten en een metal gitaar misschien wel 12.
dan heb je nog compound radius die bv van 10 bij de topkam langzaam verandert tot 12 bij de body.
wat je bevlt zul je moeten uitproberen.

anders maar aan een bullseye tele met een lill killer van gfs?

vulvasonic
6 april 2007, 22:03
Op een gewone American Series telecaster met een Seymour Duncan Little '59 in de brug kun je prima metal spelen hoor.

orreltak
6 april 2007, 22:12
hoe klinkt een tele eigenlijk met emg`s erin?

of is het:hoe klinken emg`s in een tele?

morroow
7 april 2007, 00:51
ik noem 1 naam:

Jim Root (Stone Sour, Slipknot)

ik noem 1 merk:

Fender

ik noem 1 model:

Flathead Telecaster

= Metal

jorrit
7 april 2007, 11:05
hoe klinkt een tele eigenlijk met emg`s erin?

of is het:hoe klinken emg`s in een tele?

hehe ff een open deur intrappen.. precies het zelfde als in elke andere gitaar!

rocker_71
7 april 2007, 11:12
wat dacht je hiervan (http://www.musiciansfriend.com/product/Fender-John-5-Telecaster-HHH-Electric-Guitar?sku=512571)?
Is ook niet echt een jazzy model.:seriousf:

Kortom: gewoon even uitproberen voor de bespeelbaarheid en de klank.

Madcow
7 april 2007, 11:17
Mua ik denk dat ik toch voor de Epiphone zakk ga of de Esp ltd F-500. allebij goede gitaren. allebij emg's allebij gelijmde nek.
Weet iemand welke beter is? Ze zijn bijde ongeveer dezelfde prijs

rocker_71
7 april 2007, 11:19
Ik heb zelf de Epi Zakk en ben er erg tevreden over. Supersnelle hals en goede afwerking.
Let op: de EMG op de Zakk zijn HZ pickups. Dat zijn dus passieve EMG's. Sommige vinden ze compleet ruk, ik vond ze wel aardig klinken, maar heb ze uiteindelijk toch vervangen voor een SD JB-'59 set. Maar ik ben ook geen metal man, maar een oude blues rocker.