PDA

View Full Version : Vraagje over Londen City



Vampi
6 april 2007, 01:13
Ik heb gisteren een Londen City Fender Stratocaster gekocht. Het gaat vlot om country te spelen, maar ik kan maar geen goede death metal en gorecore klanken vinden. Ik speel op een klein versterkertje van Marshal, een dsl401. Wat moet ik doen om stevig te thrashen met die Londen City?

Brammibal
6 april 2007, 01:30
Hum... Ik denk dat je daarvoor de verkeerde gitaar heb gekocht. Toch denk ik wel dat je bijvoorbeeld met een syemour duncan jb jr (een humbucker in single coil formaat, een eindje kan koemn!)

Gitaro
6 april 2007, 01:58
Kan die gast niet een ban krijgen?

Andere gitaar of sc-sized humbucker dus. Voor het geval dat ie serieus is :roll:

koennie
6 april 2007, 01:58
mwa met mijn tele lukt t ook (zitten zelfs london city elementen in)
gewoon een dik metal pedaal er tussen en gaaaaaan! Ikzelf gebruik een boss metalzone. persoonlijk vind ik dit op dit moment een leuk pedaaltje. Veel mensen zijn er negatief over, maar icm mijn versterker gaat t als de brandweer.
krijg je niet genoeg gain? steek er een nieuw element in, zo'n humbucker in single coil formaat:

http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_1940_6391802

vulvasonic
6 april 2007, 02:15
Ik heb gisteren een Londen City Fender Stratocaster gekocht. Het gaat vlot om country te spelen, maar ik kan maar geen goede death metal en gorecore klanken vinden. Ik speel op een klein versterkertje van Marshal, een dsl401. Wat moet ik doen om stevig te thrashen met die Londen City?

Inderdaad, een goede humbucker in de brugpositie van de gitaar (laten) zetten. En dan nog....., de versterker hè?

Om HET geluid te krijgen zul je moeten sparen, vrees ik. Maar maak je niet al te druk. Gewoon spelen totdat je zelf de kracht en het gevoel ontwikkeld. En heb je dan nog steeds plezier in het spelen....., GA ERVOOR en SPAAR!

Vampi
6 april 2007, 02:35
Geld is niet echt een probleem. Ik ben ook geen beginner. ik speel al een paar jaar akoestisch. Wat moet ik dan kopen voor de sound? Ik mis vooral het gegrom van gitaren in hardcore, metalcore, emocore, grindcore en gorecore. Die countryklank blijft me achtervolgen. En ik speel graag country, zeker met een glas J&B erbij, maar ik wil toch wat diversiteit. Wat moet ik dan doen om de klank van Hammer Smasshed face te benaderen?

STW
6 april 2007, 02:46
Dave Davies van The Kinks kreeg een rauw geluid door gaten in de conus van de speaker te maken. Dit deed hij naar alle waarschijnlijkheid met behulp van scheermesjes, hoewel breinaalden ook wel genoemd worden. Een kwestie van experimenteren, zou ik zeggen.

Gitaro
6 april 2007, 03:10
Ja da's allemaal leuk en aardig, maar zonder humbucker krijg je echt geen Cannibal Corpse uit je stratje. Of je nou expirimenteert met de EQ of je amp 'modt' :p.

Vampi
6 april 2007, 03:25
Dave Davies van The Kinks kreeg een rauw geluid door gaten in de conus van de speaker te maken. Dit deed hij naar alle waarschijnlijkheid met behulp van scheermesjes, hoewel breinaalden ook wel genoemd worden. Een kwestie van experimenteren, zou ik zeggen.

Hoeveel gaten moet ik dan in m'n speaker maken om het echt goed te doen klinken? Is een schroevendraaider ook goed?

STW
6 april 2007, 03:30
een schroevendraaider lijkt me wat extreem om mee te beginnen. dan zit je al snel in de buurt van een schroevendraaist. ik zou gewoon beginnen met een schroevendraai, eventueel in combinatie met een haam.

Gitaro
6 april 2007, 04:55
Dit meen je niet, is dit soms ook een grap? :seriousf:

almarvk
6 april 2007, 08:56
Ook niet echt bepaald grappig...


Vragen? -> PM!