PDA

View Full Version : hoe stoptail aarden LP?



orreltak
5 april 2007, 22:48
hoe kan je nou het best met je aardedraad bij je inslagpluggen komen om je brug/stoptail te aarden?ik bedoel,die dingen zitten een heel stuk van je cavities af verzonken in massief hout.
(weer een kanaaltje boren?)

en als je nou zo`n beetje al je switchjes,potmeters,elementen en hardware geaardt heb moet dan die hele tros op 1 potmetertje gesoldeerd worden die naar je jack gaat?dat wordt toch een oerwoud?

der zullen wel verscheidende me verzuchten met deze vragen maar ik ben waardeloos op dit gebied.ik moet en zal dit onder de knie krijgen.

ik heb al de forum doorgezocht op `aardeonderwerpen` maar kom alleen strats tegen met uitleg over shielden/aarden.maar daar zit alles in 1 gat,draadjes knus bij elkaar en kleppie erop en huppakee.

DarknessAwaits
6 april 2007, 01:29
Kanaaltje boren lijkt me het beste. Vanaf daar trek je dan een draadje naar een potmeterbehuizing en daar sluit je ook de rest van de aardedraden op aan. Valt meestal wel mee hoor, dat oerwoud wat je dan krijgt.

Mitchel_12000
6 april 2007, 13:16
Ik zou hier graag een vraag aan toe willen voegen:

Wat als je carbon zadeltjes gebruikt (graph tech). Carbon is geen geleidend materiaal dus aarding via de brug (TOM) gaat niet werken.

Ik ga een string thru body opzet gebruiken, dus hoe moet ik dit geheel aarden?

madman
6 april 2007, 13:23
Ik zou hier graag een vraag aan toe willen voegen:

Wat als je carbon zadeltjes gebruikt (graph tech). Carbon is geen geleidend materiaal dus aarding via de brug (TOM) gaat niet werken.

Ik ga een string thru body opzet gebruiken, dus hoe moet ik dit geheel aarden?

niet helemaal waar; carbon, oftewel koolstof is zelfs best een goede geleider,

het enige wat je je af moet vragen is of het koolstofmateriaal in die graphtechzadels op een manier zijn bewerkt waardoor ze niet meer electrisch geleidend zijn...

het zou mij logischer lijken dat ze bij graphtech juist ervoor zouden willen zorgen dat ze wél geleidend zijn, juist om te voorkomen dat het op deze manier problemen oplevert

koennie
8 april 2007, 15:31
meten is weten, dus pak de multimeter er maar bij

Brammibal
8 april 2007, 17:42
Eh jongens, de snaren zitten ook vast aan de stoptail hoor.

orreltak
10 april 2007, 21:13
nog even een klein vraagje.waar haal je nou dat dunne kale aardedraad vandaan?gewoon bij een electronicazaak?

Brammibal
10 april 2007, 21:24
voor aarde kan je gewoon elk draadsoort gebruiken.

DarknessAwaits
11 april 2007, 00:02
In ieder geval niet bij de dhz-zaak vragen om een aardedraad, dan krijg je een 1-kernige 2mm dikke draad :D

Gewoon audiosnoer of zoiets gebruiken, maar in principe alles wat werkt als geleider voldoet.

De Beer
12 april 2007, 14:02
Je KPN ISRA-punt effe inkorten en je hebt 8 prachtige adertjes.