PDA

View Full Version : Piepjes, kraakjes en digitale herrie met usb audio en SX2



rjong999
5 april 2007, 22:25
Ik zit al een tijdje oude threads door te lezen maar kan dit probleem toch niet zo direct vinden. Misschien kan iemand een verwijzing geven ?

Ik sluit een usb audio interface aan op mijn computer en de audio output van de audio interface op bijv. mijn gitaarversterker, of de PA. Zodra ik Cubase SX2 open krijg ik een duidelijk hoorbare 'digitale' geluidsstroom, klikjes, piepjes en ruis. De piepjes lijken bovendien iets te maken te hebben met wat ik op mijn (LCD) beeldscherm te zien krijg: als ik bijv. een anders venster open dan veranderd ook de piepjes-stroom.

Dit effect heb ik met al mijn audio interfaces: M-Audio Audiophile USB, Zoom G2.1u, Tascam, en met alle PC's: desktops en laptops.

Maar nou nog gekker: als ik de power supply van mijn laptop eruit trek (en dus alleen nog maar op de accu werk) is het piepgeluid gelijk helemaal weg!

Iemand dezelfde ervaring ? Of wellicht een verwijzing ? Ik kan nu prima opnemen maar alleen op de laptop op de accu, of op de desktops (het geluid komt bij de desktops niet op de opname, maar bij de laptops wel!), en ben een beetje bevreesd om nog verder in dit spul te investeren als ik geen oplossing kan vinden...

bert k
5 april 2007, 23:18
Ja, eigenlijk vergelijkbaar. Ik werk tijdelijk op mijn laptop wegens een stukke desktop, en ik heb ook storing. Het is opgelost door de powersupply op een andere groep aan te sluiten (ongeaard zelfs!) De storing is nu weg. Geen verklaring, sorry.

In het verleden heb ik wel storing gehoord van het scrollwiel van mijn draadloze muis...???

stevie_vp
6 april 2007, 01:50
ja ik ken het geluidje... is een soort van aard probleempje..
heb een ground lift op me monitors.. toen ik die omzette was t weg..

rjong999
6 april 2007, 12:34
ik zal dan eerst de aarddraad van mijn PC eens losmaken om te zien of dat iets oplost.

guhlenn
6 april 2007, 13:54
in een andere draad meldde ik het ook al. idd. soort avn piepgeluid. HJet reageerd op mijn CPU dan wel harddisc load. laat even weten of je het kunt oplossen.