PDA

View Full Version : Versterkerbouwers in Nederland?



prs
5 april 2007, 22:02
Welke versterkerbouwers hebben we allemaal in Nederland? Is daar toevallig een (niet uitputtende) lijst van?
Ik speel de laatste tijd al met een idee om over een tijdje een versterkertop voor me te laten bouwen, alleen vraag ik me af of er iemand in Nederland is die het kan maken.
Mijn idee is eigenlijk de specificaties van een Two Rock Custom Reverb 50 watt over te laten nemen in een door een versterkerbouwer custom gebouwde top (ik ben niet thuis in de materie maar denk sowieso dat het niet mogelijk is het geluid van zo'n Two Rock te simuleren en dus helemala gelijk na te bouwen, maar ben al tevreden met iets dat voor 70% in de richting komt).
Ik zou hem graag uiteindelijk zo uit willen laten zien (met flame maple):

http://www.vintageoneguitars.com/woodamp/wood4.jpg

Als het uberhaupt mogelijk is zal ik wat gear moeten verkopen en het zal dan ook een forse financiele aderlating zijn. Dus ik hoop dat jullie me kunnen inlichten of dit wishfull thinking is of dat het echt realiseerbaar zou zijn. Nogmaals, ben een absolute leek op het gebied van versterkerbouw.

Tristan
5 april 2007, 22:36
Ik geloof dat Yde Rosier hier in Nederland de meeste ervaring heeft met Dumble achtige amps, je zou deze mensen kunnen proberen:
Yde Rosier
Chris van CMW amps (zit op dit forum, weet hoe een goede amp moet klinken)
Ernst Fliek
Peter Van Weelden (is zeer duur)

Dat zijn naar mijn mening en weten de enige mensen in Nederland die echt het een en ander over gitaaramps en tone weten en zelf amps kunnen ontwerpen...

Mitch
5 april 2007, 23:54
O mijn god wat een bloedmooie behuizing :nervous:

Harry
6 april 2007, 09:50
ja, zonde om mee te gaan slepen...

Dirk_Hendrik
6 april 2007, 10:00
Is Ampman uit leiden (toch?) helmaal out of business?

Om het lijstje compleet te maken hebben we ook Koch en Hook nog. Minder geschikt voor custom orders denk ik.

Tristan
6 april 2007, 12:21
Ampman ken ik niet echt, alleen van naam, ik weet niet of hij ook echt zelf amps ontwerpt...
Koch en Hook zijn meer gestandaardiseerde fabrikanten, die zullen niet zo makkelijk een one-off amp gaan bouwen...
FNS/Marble is er ook nog een, bouwt volgens mij ook eigen ontwerpen, maar is of lijkt meer op Fender (Tweed) amps gericht...

Kaboemba
6 april 2007, 14:35
Wat een geil stuk hout is dat. (die top)

Negative K3 fan
6 april 2007, 19:43
laatst nog een amp gezien van Lex Bos (ofzo), ook een nederlander.