PDA

View Full Version : Via 2ehands site aankopen



lindos
5 april 2007, 19:17
Heeft iemand tips om te zorgen dat je zéker je aangekocht muziekinstrument krijgt nadat je het geld gestort hebt?

Het gaat niet om veel geld (<60€) maar alle verloren geld is te veel :)

Wouter!
5 april 2007, 19:30
het instrument op gaan halen?

AutoStatic
5 april 2007, 20:29
+1 en nog tien tekensch.

Wouter!
5 april 2007, 20:30
dan kun je het gelijk uitproberen.

wietse
5 april 2007, 23:58
Heeft iemand tips om te zorgen dat je zéker je aangekocht muziekinstrument krijgt nadat je het geld gestort hebt?

Het gaat niet om veel geld (<60€) maar alle verloren geld is te veel :)
op halen of onder rembours laten verzenden is wel wat duurder maar ook zeker.

rocker_71
7 april 2007, 12:58
Als het gaat over marktplaats dan kan ik zeggen dat ik alleen maar goede ervaringen heb. Je kunt anders voorstellen om eerst de helft over te maken en na aankomst de andere helft. Maar dat vind ik zelf redelijk omslachtig.

heavy-metal-thunder
8 april 2007, 13:24
Heb alles bij elkaar (ebay, marktplaats, muziek.2dehands.be, kapaza.be) makkelijk al 100 transacties gedaan. Mijn regel is: eerst betalen en dan toezenden onder gewone verzending. Nog nooit problemen mee gehad. Gewoonlijk gaat het over vrij goedkope spullen (pedaaltjes, pick ups), maar heb toch al 1 versterker en 1 gitaar op ebay gekocht.

lindos
13 april 2007, 00:11
op halen of onder rembours laten verzenden is wel wat duurder maar ook zeker.



Dat vind ik een goed idee!!
Onder rembours is wel 10€ extra maar dan ben je zeker...

Eigenlijk echte gitaristen zijn fair..

Hellsbellsnl
13 april 2007, 16:05
Gitaar gekocht via E-bay van een zaak in Berlijn.
NO PROBLEMO,
De feedback op E-bay is een goede graadmeter.
100% positief komt echter bijna nooit voor daar er altijd wel ergens een zeiker tussen zit.
Tussen de 90 en 100% is goed zaken doen.
Duitsland is wel betere kopersbescherming en je hebt meestal zelf nog e.o.a. garantie bepaling.
Mijn ervaring op Marktplaats is dat men af en toe zelfs nog meer vraagt of wil krijgen dan dat het object in werkelijkheid waard is.
Wel altijd onder rembours of verzekerd laten versturen en indien in de buurt: gewoon ophalen.

anibal
13 april 2007, 16:10
het instrument op gaan halen?

Dit doe ik altijd, ook is het aan de andere kant van het land.

Dirk_Hendrik
13 april 2007, 20:42
Guys,
Zekerheid is mooi maar af en toe gaat die zekerheid teveel geld kosten. Ik ga geen pedaal van 25 euro ophalen in friesland omdat de prijs daarmee verdubbelt.

Ook met gitaarmeuk heb je rotte appels. Alléén lang niet zoveel als met bijvoorbeeld MP3 spelers, mobiele telefoons etc etc.

G.G.
14 april 2007, 03:00
Heb alles bij elkaar (ebay, marktplaats, muziek.2dehands.be, kapaza.be) makkelijk al 100 transacties gedaan. Mijn regel is: eerst betalen en dan toezenden onder gewone verzending. Nog nooit problemen mee gehad. Gewoonlijk gaat het over vrij goedkope spullen (pedaaltjes, pick ups), maar heb toch al 1 versterker en 1 gitaar op ebay gekocht.

Precies dezelfde ervaringen. Gaat altijd goed.

sickpunk
15 april 2007, 19:42
1) rembours is NIET zekerder, ja je weet dat je een pakketje krijgt, maar that's it... de doos mag je pas open maken na ontvangst(en tekenen) en dan kan er nog van alles inzitten(wat verder niet de postbode zijn probleem is)
2) echte gitaristen zijn net zo rot als de rest van de mensheid hoor, iemand is eerlijk of is dat niet, ongeacht of ie muziekant is of niet!

sugarfish
16 april 2007, 09:53
Wat ook een belangrijke graadmeter is: het emailcontact.
Je kunt in een email veelal aflezen met wat voor persoon je te maken hebt.
Het gebruik van hoofdletters en punten aan het begin/einde van een zin. In volzinnen schrijven.
Mocht dat niet voldoende zijn dan kun je nog even voor telefonisch contact kiezen, werkt vaak ook goed.

sandra-kane
21 april 2007, 21:24
als je het op gaat halen kun je hem ook nog eens uitproberen!
da`s wel zo fijn.
dadelijk krijg je zo`n gitaar thuis waar je nix aan hebt!

Bâh
22 april 2007, 19:46
Bijna van elk persoon is wel wat op internet te vinden.

Zeker bij duurdere aankopen doe ik altijd even research en dan vind ik altijd wel een bandsite o.i.d.