PDA

View Full Version : Kleurcodes snaren



LaurentB
5 april 2007, 16:13
Je zult beginnend gitarist zijn en een setje d'Addario 010 kopen zoals ik vandaag. Op het pakje staat netjes vermeld welke kleur ringetje bij welke snaar hoort, maar in mijn pakje zaten alleen snaren met zwarte, gouden en zilveren ringetjes. Ik vond die veronderstelde 010 E al zo dik aanvoelen, toen ik zag dat er NOG een was met een zilver ringetje. Raar zeg.

Spitfire
5 april 2007, 16:15
Er zitten dus andere snaren in het pakje als ik je verhaal goed begrijp?


Nog nooit mee gemaakt iig :chicken:

peppie
5 april 2007, 16:19
dat is zeer gek.. zaten ze ewl nog in het plastic? of was het plastic gewoon nog dicht?

zoja even goed kijken en ze van dik naar dun sorteren.(of terug gaan)
zo nee zeker even terug gaan;)

LaurentB
5 april 2007, 16:32
Nee, het zijn de goede snaren, alleen met de verkeerde kleur ringetjes. En ze zaten zo in het plastic verpakt, ja.
Nu zet ik al zo'n 25 jaar snaren op gitaren, dus ik kwam er toch wel uit, haha. Maar zoals ik al zei, je zult net je eerste set snaren in je leven op een gitaar zetten en dan zoiets tegenkomen.

LaurentB
5 april 2007, 16:38
Oh verdomd: ik zie nu pas dat er een kaartje bijzit! Daar staat op dat ze hun kleurcode veranderd hebben naar om en om goud/zilver/zwart! Dit is milieuvriendelijker dan die vrolijke kleurtjes, volgens de toelichting.

Er zit ook nog een kaartje bij voor gratis gitaarlessen op Internet. Zelfs ik ben blijkbaar niet te oud om te leren.

peppie
5 april 2007, 16:39
Oh verdomd: ik zie nu pas dat er een kaartje bijzit! Daar staat op dat ze hun kleurcode veranderd hebben naar om en om goud/zilver/zwart!

Er zit ook nog een kaartje bij voor gratis gitaarlessen op Internet. Zelfs ik ben blijkbaar niet te oud om te leren.

vreemd...het lijkt me onhandiger?
maargoed.

LaurentB
5 april 2007, 16:42
vreemd...het lijkt me onhandiger?
maargoed.

Het is evengoed eenduidig natuurlijk, omdat je de omwonden en onomwonden snaren al vanzelf niet verwart. Dus per drie hebben ze wél unieke kleuren.

FruscianteFan
5 april 2007, 16:43
Lees dan ook wat LaurentB erachter zet: dit is blijkbaar milieuvriendelijker :).

peppie
5 april 2007, 16:47
Lees dan ook wat LaurentB erachter zet: dit is blijkbaar milieuvriendelijker :).

of een smoes omdat het goedkoper is omdat ze nu maar 2 kleuren moeten drukken ipv 6.

up-guitarman
5 april 2007, 16:48
Goed zo, ik vond die kleu(te)rtjes toch ook maar niks...

Daan K
5 april 2007, 16:55
Kweenie maar bij mij zijn ze onzichtbaar. Boeien trouwens. Met kleuren werkt sneller als je er live snel een moet vervangen (omdat bv. je backup gitaar ook al 5 snarig is..)

up-guitarman
5 april 2007, 17:02
Mwa, ik heb gewoon 6 afzonderlijke pakjes met daarin telkens 2 a 3 snaren van elke dikte. Op elk pakje kleeft dan een labeltje met welke dikte. Dat werkt voor mij het handigste !!!

FruscianteFan
5 april 2007, 17:49
of een smoes omdat het goedkoper is omdat ze nu maar 2 kleuren moeten drukken ipv 6.Zou zomaar kunnen, wellicht is het een combinatie van beide factoren.


Kweenie maar bij mij zijn ze onzichtbaar. Boeien trouwens. Met kleuren werkt sneller als je er live snel een moet vervangen (omdat bv. je backup gitaar ook al 5 snarig is..)Tsjah, dat krijg je ervan als je D'addario speelt - dan breek je geheid snaren :D

(en nee dat moet je niet serieus nemen..)

Nickname
5 april 2007, 22:41
Inderdaad.. d'addario stapt over naar 2x zwart/goud/zilver. Werkt even goed en het schijnt dus milieuvriendelijker (en natuurlijk ook goedkoper) te zijn. But hey.. who cares :satisfie: