PDA

View Full Version : Fender strat pimpen



petpas
5 april 2007, 14:43
Ik ben van plan een van mijn stratjes te gaan pimpen. Qua elementen zat ik aan 3 seymour duncans hotrails SHR-1 te denken en daarbij een floyd rose als brug.

Mijn vraagjes zijn:
- De elementen zijn die ok? Ik wil nl een strat maken die lekker veel power heeft.
- Welke floyd rose kan ik t beste gebruiken zonder mijn strat te moeten aanpassen?

dimitri
5 april 2007, 15:01
zou je dan niet voor een ibanez gaan met emg's en een floyd rose? Dan hoef je al die (zware) aanpassingen niet te doen?
tis maar een tip natuurlijk!

rocker_71
5 april 2007, 15:07
3 seymour duncans hotrails SHR-1

3 x hotrails ??? da's misschien wat veel van het goede en best wel duur ook. Dat zijn echt high output pick ups. De strat zal daardoor wel wat minder veelzijdig worden , vrees ik. Er blijft dan weinig Strat meer over, iig geen bluesy geluid meer. Maar misschien wil je dat juist. Ik weet niet wat precies je bedoeling is. Dit is geen pipmen volgens mij , maar een totale verbouwing (qua klank dan).

The Underdog
5 april 2007, 15:15
Hot rails klinken vet! Maar GFS lil killers klinken nog beter! Misschien wil je die wel.

rscalex
5 april 2007, 15:17
strat + 3x hotrails + floyd = Iron Maiden-gitaar :D

iwamoto
5 april 2007, 15:25
ik heb nog wat pimp tips voor je,
-zoek een goede hoek uit, veel hoeren bij elkaar werkt niet
-neem nooit een te groot percentage per keer af
-sla met de bovenkant van je hand
-koop een hoed met een grote veer

nog meer pimp tips? of ga je alleen je gitaar modificeren?

petpas
5 april 2007, 16:37
Klopt ik wil er een soort van Iron Maiden gitaar van maken. Een Ibanez vindt ik niks. Die gitaren bevallen mij niet vandaar dat ik ook een van mn strats ga upgraden.

Iemand ervaring met de volgende combinatie: Coolrail(hals), Vintagerail(midden) en Hotrail(brug)?

Ik twijfel nog over de floyd rose. Ik denk dat ik mn brug ga vastzetten.

The Underdog
5 april 2007, 16:37
strat + 3x hotrails + floyd = Iron Maiden-gitaar :D
Strat + 2x jb jr - floyd = ook iron maiden gitaar :cooler:

The Underdog
5 april 2007, 16:40
Klopt ik wil er een soort van Iron Maiden gitaar van maken. Een Ibanez vindt ik niks. Die gitaren bevallen mij niet vandaar dat ik ook een van mn strats ga upgraden.

Iemand ervaring met de volgende combinatie: Coolrail(hals), Vintagerail(midden) en Hotrail(brug)?

Als je echt voor de maiden sound wil gaan, zou ik voor 3 hot rails gaan, of jb jr in de brug en 2 hot rails, of gewoon 2 jb jr, ik weet niet in hoeverre je het middelste element zal gebruiken. Maar de cool rails en vintage rails klinken veel meer vintage/strat-achtig en zijn heel wat minder geschikt voor hard rock en metal.

petpas
5 april 2007, 16:41
Als je echt voor de maiden sound wil gaan, zou ik voor 3 hot rails gaan, of jb jr in de brug en 2 hot rails, of gewoon 2 jb jr, ik weet niet in hoeverre je het middelste element zal gebruiken. Maar de cool rails en vintage rails klinken veel meer vintage/strat-achtig en zijn heel wat minder geschikt voor hard rock en metal.

Ik heb reeds een strat met Lil59 en 2 jb jrs. Maar eentje met hotrails nog niet.

The Underdog
5 april 2007, 17:06
Ik zou dan zeggen: ga ervoor!

rocker_71
5 april 2007, 20:10
Ik heb reeds een strat met Lil59 en 2 jb jrs. Maar eentje met hotrails nog niet.

Als de zaken er zo voor staan: GO FOR IT!!!
:rockon::rockon:

Orpheo
5 april 2007, 20:15
for the record: de echte maidensound is een kahler+superdistortion in brug en paf in hals...

The Underdog
6 april 2007, 00:19
Hangt ervan af wat je met "echt" bedoelt. In de jaren '80 speelden ze idd op SD/PAF, maar meestal met floyds. In de jaren '90 speelde Dave met JB's en Janick met hot rails. Vanaf 1998 begon Dave ook hot rails te gebruiken. Janick gebruikt Jb jr's sinds het midden van de jaren '90.

Orgasmocaster
6 april 2007, 04:04
Ik twijfel nog over de floyd rose. Ik denk dat ik mn brug ga vastzetten.

Als je nu al een amerikaanse tremolo met 2 studs hebt, dan is een wilkinson een goed en eenvoudig alternatief..

Luke-wannabe
6 april 2007, 07:55
ik heb nog wat pimp tips voor je,
-zoek een goede hoek uit, veel hoeren bij elkaar werkt niet
-neem nooit een te groot percentage per keer af
-sla met de bovenkant van je hand
-koop een hoed met een grote veer

nog meer pimp tips? of ga je alleen je gitaar modificeren?
Ja maar dat van die veer moet zeker, want anders hoor je er echt niet bij!!