PDA

View Full Version : Trinity College gitaren van Saga Musical Instruments, VS



Liefhebber
5 april 2007, 14:38
Heeft er inmiddels iemand in Nederland of Belgie ervaring met deze gitaren?Ik heb het idee dat dit heel mooie gitaren zijn als ik zo her en der mijn oor te luister leg bij de vakpers(specificaties als dure Amerikanen en een Martin klank met wat verschillen toegevoegd waardoor ze een eigen klank hebben). Ik heb er nog geen gezien. Ze zijn van Amerikaans ontwerp(Saga van Blueridge) en worden in China gebouwd. Goede materialen, prima afgewerkt en een verkoopprijs rond de 1000 euro!

-Yves-
5 april 2007, 15:27
Nope, maar zal wel ok zijn voor de prijs.
Die gasten van de 'Sagafabriek' hebben een degelijke reputatie.

Kooimans_80
8 april 2007, 09:08
Die Trinity College gitaren ken ik niet, maar Saga heeft idd een behoorlijke reputatie. Ik heb pas nog 2 Blueridge-gitaren geprobeerd naast een Martin D16 en D28 en had het geld om de Martin D28 aan te schaffen...toch ben ik voor de Blueridge gegaan (BR 180). Het verschil in toon zat hem in de balans; de Blueridge is veel meer een fingerpicker met diepe bassen, terwijl de Martin D28 een stevigere bas had maar teveel overstemmend (typisch Amerikaans). Ik ben uiteindelijk dus voor de gitaar van Chinese makelaarij gegaan en sindsdien geen Martin bespeeld/gehoord die zo zoet klonk.
Veel gitaristen blijven bij hun Martin zweren; het heeft naam, het klinkt fantastisch en het is een gitaar die op vele lp's of cd's te horen is. Het zit veelal tussen de oren heb ik het idee.
De BR 180 is echt een Martin-beater, zowel qua klank als afwerking die helemaal top is. Een Martin laat nogal eens te wensen over qua afwerking en de produktielijn daaro is zeker niet constant. Ik heb velen Martins bespeeld met een te hoge actie, te lage frets, slechte constructie.
De Blueridge BR 180 is in alle opzichten een stap hoger dan de Martin D28's die tegenwoordig worden gemaakt.

jplm
8 april 2007, 19:48
Ik heb velen Martins bespeeld met een te hoge actie, te lage frets, slechte constructie.

Laatst op de beurs in Veenendaal zag ik nog een (nieuwe) Martin (OM-18 meen ik) die toch iets van 2200 euro op moest brengen. Toen ik dacht dat ik zag dat op sommige plaatsen de body-binding niet aansloot op het hout van de zijkant voelde ik er eens met m'n duimnagel overheen, en tot mijn verbazing was het hoogteverschil zo groot dat je erachter bleef hangen !! Toch blij dat ik vorig jaar bij mijn Epiphone Masterbilt "jaren '30 namaak OM" het plaatje "made in China" achter op de headstock heb laten zitten. Ere wie ere toekomt, ook al kostte het ding maar 539 euro :).

Groet, Jan.

Liefhebber
8 april 2007, 23:08
Laatst op de beurs in Veenendaal zag ik nog een (nieuwe) Martin (OM-18 meen ik) die toch iets van 2200 euro op moest brengen. Toen ik dacht dat ik zag dat op sommige plaatsen de body-binding niet aansloot op het hout van de zijkant voelde ik er eens met m'n duimnagel overheen, en tot mijn verbazing was het hoogteverschil zo groot dat je erachter bleef hangen !! Toch blij dat ik vorig jaar bij mijn Epiphone Masterbilt "jaren '30 namaak OM" het plaatje "made in China" achter op de headstock heb laten zitten. Ere wie ere toekomt, ook al kostte het ding maar 539 euro :).

Groet, Jan.
Tja,

Met het kopen van Martins moet je heel erg opletten. Ik heb het topic " Dure Amerikanen" opgestart en dat heb ik niet zo maar gedaan! Het is mij al vele jaren opgevallen dat die dure Martins heel vaak van marginale kwaliteit zijn! De klank is zeer variabel bij een zelfde model. Ze gaan heel slordig om met het plaatsen van zangbalkjes op hun bovenbladen! Het zijn voor een groot deel heel ordinaire productiegitaren geworden van een bedenkelijke kwaliteit, kortom slordig ,zonder inspiratie in elkaar geflanste gitaren met het Martin logo op de kop en voor een belachelijke prijs aangeboden! Heel arrogant van die Martin Company. En hun service is beneden alle peil!

shidan
10 april 2007, 20:48
In zwolle in het Speeltuygh laatst kennis gemaakt met een trinity college.
De gitaar is sober voor chinese begrippen. Maar erg goed gebouwd en klanktechnisch oke. Er zijn gerenomeerde merken als Martin Taylor die dit voor 3000 lang niet altijd voor elkaar krijgen. Laat staan voor duizend.

Koop Europese waar! :rockon: En als het echt niet anders kan neem een take away.

-Yves-
12 april 2007, 22:01
Tja,

Met het kopen van Martins moet je heel erg opletten. Het is mij al vele jaren opgevallen dat die dure Martins heel vaak van marginale kwaliteit zijn! De klank is zeer variabel bij een zelfde model. Heel arrogant van die Martin Company. En hun service is beneden alle peil!

Ik weet het: off topic maar breek m'n bek er niet over open...

Liefhebber
12 april 2007, 23:42
Ik weet het: off topic maar breek m'n bek er niet over open...
Misschien bij topic "Dure Noord Amerikanen" hier nog eens iets over zeggen?
Hoewel, misschien is hier ook al wel genoeg over gezegd!

Liefhebber
2 augustus 2007, 00:48
Inmiddels al iemand ervaring met dit gitaarmerk?

isa1984
4 augustus 2007, 20:16
Ik speel Gipsy-Jazz gitaar op een saga (gitane). De prijs lag ook rond de 1000 euro. Ik kan alleen maar zeggen dat het een fenomenale gitaar is voor deze prijs. Ik ken gitaristen die normaal op gitaren van 2000 euro+ deze stijl spelen en nog op gitanes spelen. Excuus voor het niet echt ingaan op je vraag.

Isa

Liefhebber
4 augustus 2007, 22:18
Ik speel Gipsy-Jazz gitaar op een saga (gitane). De prijs lag ook rond de 1000 euro. Ik kan alleen maar zeggen dat het een fenomenale gitaar is voor deze prijs. Ik ken gitaristen die normaal op gitaren van 2000 euro+ deze stijl spelen en nog op gitanes spelen. Excuus voor het niet echt ingaan op je vraag.

Isa
Thanks!

Eigenlijk hoor je altijd heel positieve verhalen over de Saga producten! Heel veel kwaliteit voor een schappelijke prijs!

Ron Houben
10 augustus 2007, 17:06
Hallo Liefhebber,

Ik heb in een winkel een 12 fret uitvoering gespeeld, palissander zij- en achterkanten.
Door mijn werk krijg ik natuurlijk heel veel gitaren in handen en ben zelden meer onder de indruk van een gitaar. Dat was bij de Trinity College gelukkig wel weer eens het geval. TE GEKKE fingerstyle gitaar, zeer goed bespeelbaar mooi rond geluid, goede balans.
Iemand anders heeft in dit topic al een winkel genoemd waar die gitaar te horen is, of vraag de importeur voor een adres. Laat dit niet aan je voorbij gaan, ik meen het serieus, en ik heb hier geen commercieel belang bij.
Succes!

--=HANS=--
10 augustus 2007, 17:41
Bij Luthiers in Den Bosch hangt er ook een met een cut away. Volgens mij spruce top en rosewood back and sides. Ziet er echt goed uit.
Er zat iemand op te spelen in de winkel en wat mij vooral opviel was het "hoog". Erg aanwezig maar wel mooi. Ik heb geen idee wat hij moet kosten.

Liefhebber
10 augustus 2007, 23:21
Hallo Liefhebber,

Ik heb in een winkel een 12 fret uitvoering gespeeld, palissander zij- en achterkanten.
Door mijn werk krijg ik natuurlijk heel veel gitaren in handen en ben zelden meer onder de indruk van een gitaar. Dat was bij de Trinity College gelukkig wel weer eens het geval. TE GEKKE fingerstyle gitaar, zeer goed bespeelbaar mooi rond geluid, goede balans.
Iemand anders heeft in dit topic al een winkel genoemd waar die gitaar te horen is, of vraag de importeur voor een adres. Laat dit niet aan je voorbij gaan, ik meen het serieus, en ik heb hier geen commercieel belang bij.
Succes!
Ron,

Mooi, deze reactie van jou!

Ik heb je nooit ontmoet! Ik heb twee producten die jij in Nederland vertegenwoordigt: een AER compact 60/2 en een Cole Clark Fla1. En daar ben ik zeer, zeer tevreden over!
Ik weet dat in het verleden op dit forum aan jou verwijten zijn gemaakt over commerciele betrokkenheid! Ik heb de mailwisseling bekeken! Vind ik echt onzin!
Ik hoop dat je je vrij voelt om op dit forum weer je mening te geven!
En dat heb je eigenlijk al met deze reaktie gedaan!!