PDA

View Full Version : Telecaster slagplaat



tijs12
5 april 2007, 14:24
Weet iemand waar ik goedkoop een chrome ( of chroom look ) slagplaat kan krijgen voor mijn telecaster?

The_W85
5 april 2007, 15:06
Deze misschien? (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_71_72_78&products_id=1537)

blademan
5 april 2007, 15:10
lekker aan de prijs!!

tijs12
5 april 2007, 15:15
Dat is idd wat ik bedoel , wist niet dat dat zo duur was:) heb je zo ook geen namaak chrome die net wat minder kosten

The_W85
5 april 2007, 15:21
Je kan ook een goedkope nemen en iets van een sticker of zo er op plakken wat op chroom lijkt

madman
5 april 2007, 15:25
het zou ook wel een hele stoere actie zijn om een stuk spiegel te pakken, niet dat dat zo makkelijk zou zijn, maar toch...

tijs12
5 april 2007, 15:27
nja dat is wel een toffe actie :d maar hoe ga ik dat bewerken:p
dat is de vraag:d toch het proberen waard

Realeigo
5 april 2007, 15:30
Het moet mogelijk zijn om een spiegel erop te krijgen, kijk maar naar gibson, hun is het gelukt. (new century lijn)

madman
5 april 2007, 15:32
met een goed glas-snijd-mes (heet dat zo?????) en een beetje handigheid moet de vorm wel te doen zijn, is het alleen nog de vraag hoe je de schroefgaatjes gaat boren
en bij het bevestigen zou het dan ook wel wijs zijn om tussen de schroefjes en het glas wat rubber oid te doen...

madman
5 april 2007, 15:35
lijmen zou trouwens ook kunnen, is alleen wat minder praktisch als je daarna nog in de control cavity wil komen...

Kim Wilson
5 april 2007, 15:37
Ik denk dat dat ding van TF dan nog helemaal niet zo'n rare optie is. Een spiegel lijkt me voor een doe-het-zelver een lastig klusje.

tijs12
5 april 2007, 15:38
Ik heb is aant kijken geweest , ik heb hier nog een alluminium plaat staan als ik die kan snijden zou ik die dan ook niet kunnen bewerken om een beetje een spiegelend effect te krijgen?

madman
5 april 2007, 15:59
Ik heb is aant kijken geweest , ik heb hier nog een alluminium plaat staan als ik die kan snijden zou ik die dan ook niet kunnen bewerken om een beetje een spiegelend effect te krijgen?

heel netjes schuren en polijsten, dan kan het er best gaaf uit gaan zien

moet je volgens mij alleen wel goed onderhouden (veel boenen, veel elbow-grease...) om het goed spiegelend te houden

tijs12
5 april 2007, 16:09
Het enige probleem waar ik mee zit is het snijden van het aluminium ,

madman
5 april 2007, 16:17
ook nog een optie; een transparante slagplaat nemen, een stuk aluminiumfolie, en een goed transparante lijmsoort...

snijden van aluminium... phoe, hangt een beetje af van wat voor gereedschappen je tot je beschikking hebt en hoe dik het is lijkt me...

up-guitarman
5 april 2007, 16:45
Het enige probleem waar ik mee zit is het snijden van het aluminium ,

Mwa, lijkt me minder tricky dan een spiegel op vorm krijgen...

Eerst de ruwe vorm uitzagen met een ijzerzaag en dan met een vijl bijwerken tot je de juiste vorm hebt en de randen mooi opschuren.

tijs12
5 april 2007, 16:47
Mja dat ga ik proberen :) goed idee . Alvast bedankt

tijs12
5 april 2007, 18:02
Heb net de alluminium platen is bekeken dat moet lukken ik heb de vorm van mijn slagplaat al overgetekend nu nog netjes op de alluminium aanbrengen en dan ga ik uitsnijden en veilen , Opschuren die ik pas achteraf . ik laat jullie het resultaat nog zien.

kiem
5 april 2007, 20:23
weleens aan gedacht dat je alluminum platen ook wel zou kunnen zagen??

geen idee hoe dik die plaat van je is, je zou altijd een metaalbewerk bedrijf kunnen opzoeken die een lintzaag heeft die metaal snijd.

tis maar een idee

koennie
5 april 2007, 20:42
aluminium plaat is denk ik de beste optie. RVS kan je ook polijsten en zal ook mooi zijn, maar ja als je al alu hebt is dat makkelijker.
polijsten wordt wel een hele toer om dat spiegelglad te krijgen, je zal met korrel 2000 nat-schuurpapier moeten klooien en veel geduld hebben.

op mijn ibbi heb ik ook een spiegelslagplaat, dat is een transparante plaat met zilverfolie er achter. oogt ook zeer goed!

succes!

prs
5 april 2007, 21:43
Weet iemand waar ik goedkoop een chrome ( of chroom look ) slagplaat kan krijgen voor mijn telecaster?

Hier hebben ze er wel eentje van aluminium in chromekleur.
Moet je alleen zelf polijsten, maar dat lijkt me gemakkelijker dan het zelf snijden ervan.

http://cgi.ebay.com/EDEN-Chrome-Aluminum-Metal-Pickguard-for-Tele-Guitar_W0QQitemZ140083867661QQihZ004QQcategoryZ414 24QQtcZphotoQQcmdZViewItem

tijs12
5 april 2007, 21:48
Ja ik denk dak ik het met een " wip " zaagje ga doen en dan bij vijlen maar polijsten ga ik met een schuurmachiene met een hele fijne korrel doen.

tijs12
24 april 2007, 20:58
Ik heb hem afgemaakt , ik heb nog geen goeie foto's dus voorlopig deze.

Ik heb uit een aluminium plaat de ruwe vorm gezaagt en dan beginnen veilen
daarna een beetje opgeschuurd en een chroomlaag over gespoten het resultaat is wel fijn vind ik maar er komen wel snel krassen op dat ding

http://img406.imageshack.us/img406/8479/dsc00240bj0.jpg

Ash ketchum
24 april 2007, 21:23
Goed polijsten en daarna blanke lak erover heen. Zo voorkom je dat het aluminium gaat verweren door zuren van de huid en krassen in het aluminium zelf.

cas121
25 april 2007, 08:37
Ja idd, het duurt even maar je kan alu echt laten spiegelen als je het polijst, IMO mooier dan chroom

C

Besser
30 april 2007, 19:24
Bij guitarfetish hebben ze een spiegel slagplaat voor een telecaster voor maar 19$ dat is een wel heel goedkoop enmooi alternatief voor die chrome van tonefactory, alleen je hebt wel een creditcard nodig om te bestellen

G.G.
30 april 2007, 19:55
alleen je hebt wel een creditcard nodig om te bestellen

Of gewoon met paypal, lekker gemakklijk als je geen creditcard hebt.