PDA

View Full Version : over drive pro maxon od-802



guitarfreakrobert
5 april 2007, 12:14
hoi ik heb een vraagje over, de tube screamer od 820 ik heb geen ervaring met effecten maar heb deze aangeschaft voor bij mijn mesa boogie calibber 50+ ik heb deze in de hoop de mesa meer bluesie te maken maar voordat ik de boel naar de kloten help de vraag is het de bedoeling om de overdrive op de mesa ook aan de zetten of is het de bedoeling dat het over de cleane sound te spelen of kan allebij en kan het niet stuk gaan
alvast thanks robert
:hippie:

jimihattricks
5 april 2007, 12:21
allereerst > je kunt niks stuk maken door de od voor je drive kanaal te zetten (of voor je clean kanaal, wat jij wil)..

ik heb de overdrive voor mijn drive kanaalstaan, zoals de meesten denk ik..? hij kan ook voor je clean kanaal, ligt er een beetje aan wat je wil

intervine divention
5 april 2007, 14:04
onze rythmguitarist gebruikt de od820 om de solidstate marschalls in onze oefenruimte een beetje acceptabel te laten klinken (lukt ook bijzonder aardig trouwens). ik gebruik zelf de (zeer vergelijkbare) od808 eigenlijk voor iedere versterker waar ik op speel. Op mesa's heb ik weinig ervaring maar ik vermoed dat de Midboost wel voor een lekkere creamy tone zal gaan zorgen. ik zeg goede keuze!