PDA

View Full Version : toadworks meat is binnen..



jimihattricks
5 april 2007, 11:52
hey mensen, ik heb van de week een TW Meat (boost) van Mitch overgenomen... ben er tot nog toe erg pleased mee (heb hem alleen nog niet op mijn main amp en met mijn main gitaar kunnen testen, maar hoop dat dit weekend te doen in het oefenhok)..

nu zit ik een beetje te kutten met de pedaalvolgorde (yeah i know, zoekfunctie bracht geen uitkomst), en probeer alles logisch te beredeneren, maar kom er niet echt uit ..hehe..

om een vereenvoudigd overzicht van mijn setup te geven:

TW Meat
Boss GE-7 eq
Ibanez TS-9

Waar zit ik nu mee > ik weet nog niet of ik nu de Meat of de GE-7 als soloboost danwel oppepper voor de TS-9 wil gaan gebruiken, en waar ik een en ander dan in de keten zou moeten plaatsen...

Dus voor ritmesounds staat de TS-9 + Meat danwel GE-7 aan.. en voor solo's komt daar dan nog eens de Meat of GE-7 bij (na het weekend hoop ik hierover een beslissing te hebben gemaakt)..

Logica zegt mij dat je de twee pedalen die je gebruikt voor de ritmesound na elkaar zet (met de booster als eerste) en dan het pedaal dat nog extra voor de solo komt daar nog weer voor zet..
(ik heb het dan niet over puur decibelboost, ook het geheel wat aandikken, dus niet eq in de loop)..

erhm.. klinkt dat een beetje logisch?

interessander
5 april 2007, 12:52
Heel simpel gezien heb je dus 3 boosters waarvan de ts9 waarschijnlijk het meeste bas uit je sound haalt, ik heb de toadworks zelf nooit geprobeerd maar ik neem aan dat die wat dikker klinkt. Daarop volgend zou ik de meat plus de ge7 voor je slag en alles aan voor je lead gebruiken.

jimihattricks
5 april 2007, 12:56
hey ja dat kan ook idd.. :) ik ga van t weekend s wat verschillende mogelijkheden proberen.. de TW Meat klinkt idd wat dikker dan de TS-9..

Mitch
5 april 2007, 13:42
Hé ben jij dat :D
Het makkelijke antwoord is: probeer de verschillende volgordes en gebruik je oren.
Maar laten we even nadenken over de verschillende eigenschappen van deze pedalen, da's veel leuker !

Meat: kan helemaal clean, kan vol vet of gemixt clean/vet.
TS: compresst wat, haalt wat laag af en prikt het mid iets omhoog.
GE: boost naar believen alle mogelijke frequenties.

Ik zou dus willen vragen: hoe gebruik je de GE7 ? De TS haalt wat laag weg, de Meat kán het juist wat oppeppen (hoeft natuurlijk niet) dus als je de GE gebruikt om bijvoorbeeld het hoog/mid op te peppen zou ik die laatst zetten.
Meat vóór de TS als je ook de Fat-boost gebruikt lijkt me op voorhand niet geschikt, maar misschien valt het mee. Je kan natuurlijk wel de Meat clean flink laten boosten en vóór de TS zetten zodat je meer gain en dus ook sustain krijgt, misschien wel mooi voor leads. In dat geval zou ik zeggen:
Meat - TS - GE

intervine divention
5 april 2007, 15:00
Ik heb toevallig gisteren vergelijkbaar zitten experimenteren met Maxon od808, GE601 en Rangeking (tube amp doctor) op cleane tweed amp
Uiteindelijk gekozen voor eerst de tubescreamer als 'basis-od', dan GE601 voor nog nog iets meer (hoog)mid (!) en dan de Rangeking om het gebrek aan hoog weer op peil te brengen.
Ik zal de suggestie van mitch ook eens gaan proberen!

jimihattricks
5 april 2007, 17:27
Hé ben jij dat :D
Het makkelijke antwoord is: probeer de verschillende volgordes en gebruik je oren.
Maar laten we even nadenken over de verschillende eigenschappen van deze pedalen, da's veel leuker !

Meat: kan helemaal clean, kan vol vet of gemixt clean/vet.
TS: compresst wat, haalt wat laag af en prikt het mid iets omhoog.
GE: boost naar believen alle mogelijke frequenties.

Ik zou dus willen vragen: hoe gebruik je de GE7 ? De TS haalt wat laag weg, de Meat kán het juist wat oppeppen (hoeft natuurlijk niet) dus als je de GE gebruikt om bijvoorbeeld het hoog/mid op te peppen zou ik die laatst zetten.
Meat vóór de TS als je ook de Fat-boost gebruikt lijkt me op voorhand niet geschikt, maar misschien valt het mee. Je kan natuurlijk wel de Meat clean flink laten boosten en vóór de TS zetten zodat je meer gain en dus ook sustain krijgt, misschien wel mooi voor leads. In dat geval zou ik zeggen:
Meat - TS - GE

jep that's me :)

ik maak notities en ga zoveel mogelijk uitproberen..

op de valveking die ik hier heb staan klinkt de meat het best voor de TS met een ietsiepietse fat boost en de clean boost rond 11uur, level op 13-14u..
op mijn valveking met het drive kanaal op break-up zullen de instellingen heel anders zijn, maar ik verwacht er echt veel van.. jammer dat die amp in het oefenhok staat :sneaky:

de GE na de TS heb ik nog niet geprobeerd, zal ik dalijk s doen.. cheers!