PDA

View Full Version : Slide?



nopster
5 april 2007, 11:42
Ik ga in mijn zelfbouw strat nieuwe pickups steken. Voor het gemak zal ik bij GFS zo'n prewired pickguard kopen. Nu zit ik in twijfel of ik 250K of 500K zou kiezen...
Ik wil vooral een vuil slide geluid hebben.
Enig idee wat het beste zou zijn?

frekie
5 april 2007, 11:47
Voor slide een P90 element bij de brug zetten. Brug zadeltjes een eind omhoog, 011 setje erop, in open stemming zetten (E, A , D, G) en sliden maar.
NOG beter maar een beetje onhandig op het podium want je moet erbij zitten: lap steel. Zie je soms 2dehands maar kan je ook makkelijk zelf bouwen. Zie Google, heb ergens een site gezien met een mooi project. Met zo'n massieve slide krijg je een sustain niet te geloven. En je zit zover boven de toets(waar geen frets in zitten) dat je af bent van dat gekletter van de slide op de frets.

nopster
5 april 2007, 11:52
De strat op zich is al volledig afgesteld als slide-gitaar. Actie staat hoger, dikkere snaren...

De pickups die er nu in zitten moeten er terug uit omdat ik een andere gitaar terug in zijn originele staat wil verkopen. De enige vraag is eigenlijk 250k of 500k. De brug op zich zal wel zeer fel zijn, maar ik verbind die altijd met de middelste tonepot. Toch bedankt voor je antwoord. :satisfie: