PDA

View Full Version : Zal ik dan ook maar even...



Humedo
5 april 2007, 11:24
Beste snarenb(e)roe(r)ders,

Zal ik me ook maar even voorstellen hier.

Ik ben een gitarist/bassist, en ook wel zanger soms, uit het zuiden des lands en speel inmiddels zo'n ruim 25 jaar gitaar (ken je meteen uit opmaken da'k al aardig oud ben :P). Heb in diverse metalbands/coverbands/rockbands cq. -projecten gezeten, waarvan sommigen u wellicht bekender in de oren zouden kunnen klinken. Heb ook redelijk wat ervaring in studio's zowel als muzikant als qua technicus/producer.

Sinds 1999 en tot voor kort speelde ik voornamelijk basgitaar, maar ik ben daar weer mee gestopt, omdat ik het gitaarspelen toch wel erg miste. Dus tegenwoordig weer actief gitarist.

Mijn huidige gear qua gitaren bestaat uit een Gibson SG, een Fender Strat Super en mijn main: een Gretsch Malcolm Young signature. Versterking is op dit moment een hagelnieuwe Soldano HotRod 50+, (heb ook een Marshall JCM 900), met als speakerkast een gemodificeerde Marshall 1960A kast met 4 Celestion Greenbacks uit 1965. Klinkt te gek, die kast, als je van een smerig geluid houdt.

Ben wel benieuwd naar de inhoud van dit forum, vooral wat betreft effecten en versterkers/speakeroplossingen. Qua gitaren ben ik erg tevreden met mijn huidige 3.

Lijkt me leuk om wat ervaringen van anderen te lezen en es af en toe mijn eigen ervaringen met jullie te delen.

Reel Big Fish
5 april 2007, 11:35
*kijkt om zich heen*

*als niemand anders het doet...*

WELKOM!!!

Fijn om nog een ouder iemand met verstand over diversen zaken op het forum te hebben! Hopelijk leer ik veel van u, andersom zal het voorlopig denk ik niet het geval zijn haha :D

Veel plezier hier!

Humedo
5 april 2007, 11:39
*kijkt om zich heen*

*als niemand anders het doet...*



Je bent ook aardig vlot :P

rocker_71
7 april 2007, 11:14
welkom!!
Mooie spullen heb je bij elkaar. Een Gretsch malcolm is erg vet zeg.

lifespan
15 april 2007, 12:51
Hallo Humedo,

Welkom enne, fijn, een "mede-oldie" (ik ben van '59, dan mag ik dat wel zeggen toch?) Gave gear, niks mis mee, ben wel erg nieuwsgierig naar die modifcatie aan je 1960 cab, of is dat alleen de vervanging door greenbacks?

Succes en zo.

gr, Pep

Humedo
18 april 2007, 16:10
Heb em zo gekocht, maar ik neem aan dat alleen de originele speakers door greenbacks zijn vervangen. Heb de serienummers van de speakers gecontroleerd en ze stammen van zo rond 1965. De kast zelf is nog niet oud.