PDA

View Full Version : ENGL speakerkast



maarten
7 januari 2003, 10:26
ik heb gehoord dat deze best goed zijn
ik had de standaard 412 met celestion v60 op het oog voor 590 euro. Heeft iemand ervaring met deze kast?? uit reviews maak ik op dat ze in de buurt van de mesa kasten komen.

thanx

maarten

LordRiffenstein
7 januari 2003, 10:34
Op 2003-01-07 10:26, schreef maarten:
ik heb gehoord dat deze best goed zijn
ik had de standaard 412 met celestion v60 op het oog voor 590 euro. Heeft iemand ervaring met deze kast?? uit reviews maak ik op dat ze in de buurt van de mesa kasten komen.

thanx

maarten


Ja, ik gebruik deze kast, klinkt heel vol en warm, goede bass, geen scherp hoog en lekker mid. Is wel ZWAAR (50 kg). Gebruik hem nu 2.5 jaar en ben er nog steeds heel tevreden mee!

HTH,

Yoeri

maarten
7 januari 2003, 10:49
ja ik had al gelezen dat hij erg zwaar is, maar of ie nou 30 of 50 kg weegt, je kunt em toch alleen maar per auto vervoeren. Zaten er wieltjes onder? dat kon ik niet uit de folder zien..

groeten

maarten

LordRiffenstein
7 januari 2003, 10:59
Op 2003-01-07 10:49, schreef maarten:
ja ik had al gelezen dat hij erg zwaar is, maar of ie nou 30 of 50 kg weegt, je kunt em toch alleen maar per auto vervoeren. Zaten er wieltjes onder? dat kon ik niet uit de folder zien..

groeten

maarten

JA hij komt met een degelijk stel wielen.

Groeten,

Yoeri

maarten
7 januari 2003, 11:10
ok thanx!

MayaFreak
7 januari 2003, 12:56
Ik heb hem laatst bij mijn Powerball gekocht. Een het is een hele goeie. Ook veel robuuster dan een Marshall 4x12. Vanwege de grill. En ik vind hem ook nog eens warmer klinken

gerrekat
7 januari 2003, 16:43
Ik heb er ook een, heel tevreden mee, maar een marshall kast is ook erg goed.

Mesa kasten zijn qua prijs/kwaliteit baggerslecht!
Ik heb ook een RIVERA kast die is ook erg goed, maar de ENGL of Marshall zijn een goed alternatief!

gerrekat
7 januari 2003, 16:44
Ik heb er ook een, heel tevreden mee, maar een marshall kast is ook erg goed.

Mesa kasten zijn qua prijs/kwaliteit baggerslecht!
Ik heb ook een RIVERA kast die is ook erg goed, maar de ENGL of Marshall zijn een goed alternatief!

niels5150
7 januari 2003, 19:37
Koch of Bogner kasten zijn ook erg goed.

gerrekat
7 januari 2003, 20:06
Ik heb ook een keer een KOCH top geprobeerd maar vond het echt niet zo bjizonder, is dat een nederlands merk of zo, wel aardig hoor maar was er niet van ondersteboven.
Vond ze bovendien erg lelijk om te zien.

maar er zitten ontegenzeggelijk een hoop KOCH fans of dit forum, hmmmmm....

maarten
7 januari 2003, 20:18
en kosten die koch en bogner kasten ook maar 590 euro?

ik denk dat ik hiermee een vrij goede prijs/kwaliteit verhouding heb.

maar ik zal ze zeker proberen!!

alvast bedankt
maarten

gerrekat
7 januari 2003, 20:28
nee, de KOCHs waren iets van 800 EURO bij feedback en BOGNER zal onegtwijfeld nog duurder zijn, voor 590 EUR moet je zeker die ENGL kopen, die is echt fantastisch.

ik heb van alles en nog wat staan maar dat is gewoon een goeie box, ik vind echt niet dat een twee keer zo dure MESA box nou echt beter klinkt, gewoon gaan voor dat ding, ziet er nog mooi uit ook!!

Ic3gl0vE
7 januari 2003, 21:39
Koch is inderdaad een Nederlands merk. Ik heb mensen een keer redelijk geïrriteerd gemaakt door te vragen of Koch uit duitsland kwam....

gerrekat
7 januari 2003, 22:29
HAHAHAHAHA, die is leuk, ja klinkt op zich ook wel Duits ja.

had er nog nooit van gehoord, maar zag ze laatst bij feedback staan heb ton die powertone eens geprobeerd, mmmwwaahhh, kan naar mijn mening toch niet helemaal mee met de zwaardere Peavey's.

Peavey heeft opok een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt had vroeger nooit gedacht dat ik ooit een peavey zou kopen, laat staan dat ik hem zou verkiezen boven een Marshall of een Mesa, maar ja things change.

Zo heb ik nu ook een Skoda, had ik 7 jaar geleden ook niet gedacht, HAHAHAHAH

the sure thing
7 januari 2003, 22:32
... Wat ik mij al tijden afvraag: hoe spreken de engelsen nu het woord "Koch" uit!?! "Kog" of Kotsj" of zo? De "g" klank kunnen een hoop landen niet uitspreken!

MayaFreak
7 januari 2003, 22:34
Een vriend van mij heeft ook een Koch Powertone. Ik vind ze niet zo bijzonder. Er komt wel een lekker geluid van af, maar het moet er ook nog een beetje lekker uitzien en dat mist een beetje bij Koch vind ik.

LordRiffenstein
7 januari 2003, 23:19
Op 2003-01-07 22:32, schreef the sure thing:
... Wat ik mij al tijden afvraag: hoe spreken de engelsen nu het woord "Koch" uit!?! "Kog" of Kotsj" of zo? De "g" klank kunnen een hoop landen niet uitspreken!

Ze kennen de g-klank niet dus ze spreken het uit als kok of is het cock :smile:

Cya,

Yoeri

nocaster
8 januari 2003, 00:13
Als je dat kippegaas van die Engl 4x12 af
haald, bespaar je al 5 kg, dan moet het toch
lukken om hem weer op je slaapkamer te krijgen ?

maarten
8 januari 2003, 15:59
mn vader had al toegezegd te helpen als ie wel eens de trap op en af moet...
hehe later vertelde ik dus dat ie 50 kg woog haha. maar ik heb die kast laatst ook eens getild met een jongen bij een optreden. Viel me nog reuze mee.

Negative K3 fan
8 januari 2003, 17:42
Op 2003-01-07 22:29, schreef gerrekat:
Peavey heeft opok een behoorlijke ontwikkeling doorgemaakt had vroeger nooit gedacht dat ik ooit een peavey zou kopen, laat staan dat ik hem zou verkiezen boven een Marshall of een Mesa, maar ja things change.


Zoiets had ik ook, maar toen ik de 5150 had bespeeld...

maarten
8 januari 2003, 19:37
ik heb ook de 5150. dus in combinatie met die kast zal t zeker goed gaan klinken.
zodra ik die kast heb gooi ik JJ6L6GC eindbuizen en JJ ECC83S preampbuizen in de top van Eurotubes want één eindbuis is dus microfonisch en er zit een eindbuis bij die niet origineel is. Dan laat ik em nog warmer biassen en dan :grin: :grin: :grin: aaaaah

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2003-01-08 19:39 ]</font>

Negative K3 fan
8 januari 2003, 21:19
Op 2003-01-08 19:37, schreef maarten:
ik heb ook de 5150. dus in combinatie met die kast zal t zeker goed gaan klinken.
zodra ik die kast heb gooi ik JJ6L6GC eindbuizen en JJ ECC83S preampbuizen in de top van Eurotubes want één eindbuis is dus microfonisch en er zit een eindbuis bij die niet origineel is. Dan laat ik em nog warmer biassen en dan :grin: :grin: :grin: aaaaah

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2003-01-08 19:39 ]</font>


geil me niet zo op!!!11 ik heb het al moeilijk genoeg.

maarten
8 januari 2003, 23:12
oh damn weet je wel niet hoe dat gaat klinken???? aaaah :grin:

ik bedoel EUROTUBES HE!! en na de bias mod, klinkt hij nog strakker, en de clean verbeterd er ook aanzienlijk door.

en dan de geile speakerkast... oeeehh

aaaah...

hmmm..

:wink:

Negative K3 fan
9 januari 2003, 09:14
en je woont nog in limburg ook gvd!

maarten
9 januari 2003, 10:12
hehe so??

signsofzodiac
10 januari 2003, 15:04
Ik denk als "cock" :smile: