PDA

View Full Version : marshall jcm 800 kerry king signature



Winka
5 april 2007, 02:12
http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=TOZgSBShVSfZObRg000000000000K1Obpoye?UU IDBreadcrumb=1&ProductUUID=IMjVqHzmaUgAAAEQEOJEIJtj&JumpTo=BrowseStandardCatalog

ik ben benieuwd! jammer van die spuuglelijke tribal erop ... heeft iemand 'm al getest!?

pinchaholic
5 april 2007, 12:05
Tip: Bij de nieuwe total guitar zit een promo dvd van Marshall amps waar deze amp wordt bespeeld. Ik ben nog niet onder indruk.. maar goed nog niet getest... dus wie weet!

hidde630
5 april 2007, 13:07
die tribal die erop zit is al reden genoeg om hem niet te kopen...jammer

Michael AE
5 april 2007, 13:17
Die Tribal haal je er zo af, me dunkt.

Winka
5 april 2007, 15:45
idd... daar spuit ik wel een ander mooi plaatje overheen ;] maar ik ben benieuwd naar 't geluid ... kan nergens samples vinden :(

Winka
5 april 2007, 16:14
http://www.youtube.com/watch?v=CKUEaDk0juU


crunch kanaal klinkt geyl!!!

hidde630
5 april 2007, 16:41
potdikkie klinkt indd niet gek!

dePerik
5 april 2007, 21:51
Nee, dat klinkt zeker niet beroerd! Zolang Kerry zelf maar niet speelt; die maakt er een volkomen baggerzooi van. En dat nog wel op z'n eigen signature spul.
Maar......VETTE Amp (vette prijs ook)

vulvasonic
5 april 2007, 22:50
Ik vind eigenlijk alleen de tribal mooi........


Maar goed, het is sowieso ondoenlijk om een goed geluid te beoordelen op basis van zo'n zwaar gecomprimeerd videobestandje. De kracht van de versterker zal in de nuances zitten en die hoor je van z'n lang zal ze leven niet in zo'n clip. Zelf testen alvorens een oordeel uit te spreken. Vooralsnog ben ik niet erg onder de indruk.

Tho
5 april 2007, 23:26
ben heel beniewd! maar ik zou hem zelf nooit aanschaffen, afgaande op hoe ik denk dat hij klinkt

dePerik
5 april 2007, 23:39
Nee, hier dan, linkje naar een nummer opgenomen met een Plexi superlead en Les Paul, kippevel en ultieme rock.
Vin'k zo cool deze sound
http://www.netmusicians.org/files/16-plexifiedmp3.mp3

Winka
6 april 2007, 15:16
mwuah ik vind 't wel meevallen :] basgitaar klinkt wel mooi trouwens...

JeroenSchaaf
6 april 2007, 15:30
hmmm tjah.. kan niet echt zeggen dat het filmpje me overhaalt eentje te kopen....

yhcmarc
6 april 2007, 17:44
Nee, hier dan, linkje naar een nummer opgenomen met een Plexi superlead en Les Paul, kippevel en ultieme rock.
Vin'k zo cool deze sound
http://www.netmusicians.org/files/16-plexifiedmp3.mp3

Zo, lekkere gitaarsound idd .. op en top AC/DC .. ik trek het goed :)

AART
6 april 2007, 19:09
Niet mijn ding. Beetje neuzig en onstrak, alsof het met een singlecoil gitaar is ingespeeld.

jw009
6 april 2007, 19:53
Niet mijn ding. Beetje neuzig en onstrak, alsof het met een singlecoil gitaar is ingespeeld.


wat is neuzig in godsnaam?

Brammibal
7 april 2007, 00:48
SLAAYEERR!

dePerik
7 april 2007, 22:10
wat is neuzig in godsnaam?
Dat is als je geluid een heel specifiek mid/midhoog geluid heeft. Ik vind in die track het ook niet echt neuzig, maar wel gewoon typisch Marshall.

@ Aart:Wat jouw verdenking van single-coil betreft, ben ik het wel mee eens en bovendien hoor ik ook een jankhengel hier en daar en die zitten toch een stuk minder op Les Pauls dan op, laten we eens wat noemen met single coils; Strats? MAar het blijf een lekker geluid imho

Geronimo
7 april 2007, 22:35
Vind het wel een cool concept; een jcm800 2202 met ingebouwde tubescreamer en noisegate. Dat zou mesa ook moeten doen met hun recto's. Geen gedoe meer met pedaaltjes.

Winka
10 april 2007, 05:48
ben benieuwd! hoop dat ze 'm bij de jukebox krijgen in boekel...

ben vanhoof
10 april 2007, 10:25
Nee, hier dan, linkje naar een nummer opgenomen met een Plexi superlead en Les Paul, kippevel en ultieme rock.
Vin'k zo cool deze sound
http://www.netmusicians.org/files/16-plexifiedmp3.mp3

Doet me enorm denken aan Saxon, vooral de intro (Dalles 1PM)

AART
10 april 2007, 12:42
Vind het wel een cool concept; een jcm800 2202 met ingebouwde tubescreamer en noisegate. Dat zou mesa ook moeten doen met hun recto's. Geen gedoe meer met pedaaltjes.

Ik vind een recto juist zonder pedaaltjes het vetst en lompst. Maar hij is idd minder bruikbaar door dat ie zo lomp is.

Ibanez RuleZ
10 april 2007, 12:54
vind het uitgesproken niet mijn geluid... smaakkwestie denk ik: britse versterkers zijn niet mijn sound.

daarnaast snap ik deze move van marshall niet echt; het is zoals gezegd een amp met ingebouwde pedaaltjes voor een commercieel gezien oninteressante "artiest". er zijn zat breder aansprekende artiesten dan deze mr King, die een gitaarversterker nodig hebben met breder bruikbare featuers die commercieel veel meer aanspreken. geef hen dan een sig. amp en biedt die commercieel aan.


Harrald

Buzzer
3 augustus 2007, 17:56
Ik heb hem, hij is geweldig!! ik vind die tribal mooi maar als je dat niet vind is die er zo af

cardinal
3 augustus 2007, 20:26
http://www.youtube.com/watch?v=CKUEaDk0juU


crunch kanaal klinkt geyl!!!


Hahaha, ik ben een groot slayer fan, maar dit is zo gay als de neten dudes. Ik was laatst bij een maat en die heeft een betere sound als kerry daar heeft (ook een jcm800). Die hal zal er niet toe bijgedragen hebben. Dat marshall zoiets naar buiten gooit, en king trouwens ook. Is werkelijk geen gezicht en geen gehoor.

robert-gitarist
3 augustus 2007, 21:40
Hahaha, ik ben een groot slayer fan, maar dit is zo gay als de neten dudes. Ik was laatst bij een maat en die heeft een betere sound als kerry daar heeft (ook een jcm800). Die hal zal er niet toe bijgedragen hebben. Dat marshall zoiets naar buiten gooit, en king trouwens ook. Is werkelijk geen gezicht en geen gehoor.

Zowiezo gitaristen die op BC Rich spelen en leren broeken dragen zijn gay :cheerup:


:D

En nu serieus.
Wat is je punt nou? Hoezo is het gay? Slaat werkelijk nergens op. Smaken verschillen, dat is een punt maar om dat nou meteen gay te gaan noemen.... :???:
Al heeft die vriend van jou 100 versterkers die beter klinken, so what?! Die Marshall klinkt echt prima, zeker een van de betere marshall sounds die ik gehoord heb.


Dat marshall zoiets naar buiten gooit, en king trouwens ook. Is werkelijk geen gezicht en geen gehoor.

Ooit gehoord van marketing?
Zo kan Marshall en Kerry een mooi centje binnen halen. Puur extra reclame. Welk merk betrekt tegenwoordig geen bekend iemand erbij? je kunt tegen woordig complete messenblok kopen van een of andere kok die dat spul ook gebruikt of reclame voor maakt. Dus een rare stap van Marshall is het zeer zeker niet.
Over het geluid: op de demo's klinkt ie wel vet. Leuk die noise gate erin. Ben zeer benieuwd na de nieuwe Marshall's zoals die JVM en deze.

Speeddemon
3 augustus 2007, 22:49
Doet me enorm denken aan Saxon, vooral de intro (Dalles 1PM)
idd, al hoor ik The Darkness rond 0m50s ("Bareback").

cardinal
3 augustus 2007, 22:54
Bc Rich is super, heb er diverse usa en das echt geen crap dude. Over leren broeken doe ik geen uitspraak...:zz:

Die amp in het filmpje klinkt voor geen meter en king komt over als als een slecht acteur.

Dat het een commercieel verhaal is begrijp ik ook wel (ik zit al circa 20 jaar in de verkoop dus weet hier wel IETS vanaf), maar dan zou ik zo een grote naam en zo een groot merk niet op zo een knullige manier neerzetten.

Dit verhaal had ik 1000000 keer beter neer kunnen zetten (marketing gewijs dan).

Misery Signals
4 augustus 2007, 10:31
Ik denk dat dit, afgaande op wat ik me bij een JCM800 voorstel en de extra features die erop zitten, een beest van een extra amp moet zijn voor mij.

Gaat van mooi JCM800 clean en de JCM800 crunch tot een bijna-metalscheur.

Het blijft natuurlijk één kanaal, maar voor veelzijdigheid heb ik dan natuurlijk weer andere amps.

Spijtig is idd wel die tribal... doet erg veel afbreuk aan de tijdloosheid van zo'n head, maar langs de andere kant is het natuurlijk een signature...
Als de tribal op het zwarte deel eraf kan, ben ik al tevreden...

1600 Euro is niet weinig, maar voor het doelpubliek is dit een super ampje denk ik...

AART
4 augustus 2007, 10:45
Dat zwarte speakerdoek is zo te vervangen door normaal zwart, frontplaat wordt moeilijk ;)

caliban
4 augustus 2007, 13:32
Lijkt een pak zwaarder te klinken als een gewone JCM800, zou er een boost ingebouwd zijn of iets??
Klinkt vet, maar niet vet genoeg om aan te schaffen.

pol
30 december 2009, 19:22
Ik heb er net eentje occassie gekocht, 't is een leuk ding :) met de boost af klinkt die zeker zo goed als mijn vroegere 800's, daar zaten ook wat exemplaren tussen die echt overdreven schel waren, maar daar heeft de king sig geen last van, wel genoeg bite, maar niet schel, gewoon die typische lekkere marshallronk.

met de boost op klinkt die zoals een jcm800 met een midboost ervoor, het wordt allemaal iets strakker en wat scherper, maar nooit dun, de gate is ook zeer bruikbaar hier om feedback tegen te gaan, hetzelfde effect kun je uiteraard ook krijgen met een eq pedaaltje + noise gate op een gewone jcm800, maar 't is zeker mooi meegenomen dat het al in de amp zit.

je merkt ook wel dat deze boost gewoon een cleane boost is, hij geeft niet dat extra vloeiende effect dat je met bv een tubescreamer -achtige krijgt.

conclusie : goeie versterker, uit een gewone 2203 + wat pedaaltjes krijg je wel hetzelfde geluid, de KT88's zorgen wel voor een cleanere eindtrap en houden het laag wat strakker vs El34's.

't is ook zeker geen amp enkel voor metal, belange niet, het geluid blijft zeer klassiek ouderwets jcm800, dus geschikt voor allerhande rock/blues/heavy metal tot zwaar thrashen en evengoed deathmetal, lage stemmigen komen der ook goed uit.

die tribals vallen in het echt ook niet zo hard op.

macwilliams
30 december 2009, 20:00
Vette amp pol heb er eens over mogen spelen.
Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?

pol
31 december 2009, 15:05
bij iemand in Ukkel (Brussel) die had de amp + modefour cab op een appartement staan, dat was niet zo practisch :)

gisteren de amp eens goed opengezet op repetitie en amai, dit is een goeie jcm800, blijft heel duidelijk. Zoals bij alle 800 is wel, hoe harder die staat, hoe verder de treble en presence naar onder mag, zeker als de mids vrij hoog staan.

macwilliams
31 december 2009, 15:23
Ik vond hem ook briljant klinken.

Gratüliert met je te gekke aanwinst :ok: