PDA

View Full Version : Welke setting Guitarport?



joris
5 april 2007, 00:52
HOi, Ik bezit een Epiphone Special by gibson en een Hamer Slammerseries en een Guitarport.
Nu zoek ik me een ongeluk naar een leuk geluid. Leuk zon gitaarport, maar ook wel heel veel effecten.. Wie weet een leuke preset?
1 voor rock a billy (met wat crunch)
2. Een surft geluid (zoals Venture uit de Roland vs840)
3. Een goede distortion

Ik neem op met Audition en nee, ik ga mijn guitarport niet verkopen omdat ik teveel keuzes heb uit geluiden..
Wie o wie weet hoe?

bert k
5 april 2007, 09:50
Ehhh... proberen tot het lekker klinkt? Hoe weet ik nou wat je mooi vind?

joris
5 april 2007, 10:17
Inderdaad, Maar ik hoop gewoon dat er iets van een basissetting is..
Dus niet teveel Mid, bas of dit of dat en dan nog wat...

nopster
5 april 2007, 12:10
Op die nieuwe versie zie je aan de hand vd naam vd presets redelijk goed aan welk soort geluid je je mag verwachten. Overloop eens alle presets tot je iets vind die je aanspreekt en draai wat aan de knopjes tot je tevreden bent.

jw009
5 april 2007, 13:57
Tone --> Presets --> VOILA !!

joris
6 april 2007, 00:00
ja dat snap ik..
Anybody? Iemand een instelling?

bert k
6 april 2007, 00:40
Joris, we willen je niet afzeiken, maar je zet gewoon dat spul aan, en je gaat alle geluiden proberen tot je iets hoort wat je lekker vindt. Gewoon proberen. Het net zo'n soort vraag als 'Ik heb een gitaar gekocht, wat moet ik nu spelen?

STW
6 april 2007, 01:57
wat rockabilly is weet ik niet precies
een surfgeluid heeft veel galm (reverb), en wordt (meestal) op het brugelement gespeeld. het liefst met enkelspoelselementen, maar met humbuckers ook wel te doen. de snaren vrij dichtbij de brug aansluiten wil ook wel helpen.

een goede distortion doe je ook met het brugelement en veel gain. een metallica-geluid heeft veel laag, weinig mid en veel hoog. sommige mensen vinden veel mid weer lekker. te veel laag kan in de weg zitten met de basgitaar en te veel mid/hoog kan pijn aan je oren doen.

er zijn geen regels eigenlijk, hoogstens wat handvatten. zoals al gezegd: lekker experimenteren.

joris
6 april 2007, 10:19
ok, thx.
Ik ga eens wat klooien