PDA

View Full Version : fender twin reverb 100 wat



willemhagenbeek
4 april 2007, 23:16
Ik wil graag een basgitaar kopen om in mijn bedrijfsbandje te spelen. Ik speel al tien jaar gewoon gitaar en denk dat ik met wat intensief oefenen me wel op een basgitaar zal redden. Nou heb ik nog een fender twin reverb 100 watt versterker staan en mijn vraag is kan ik deze ook in combinatie gebruiken met een bas? Om alleen in de huiskamer te oefenen zal het wel gaan maar kan ik hiermee ook meekomen met het repeteren met de andere muzikanten of kom ik dan te kort en blaas ik de luidsprekers ( ik meen 12 inch ) op.

BvD Willem

Chris Winsemius
4 april 2007, 23:29
Hoi Willem

Qua circuit zou je het beste het linker/normal kanaal kunnen gebruiken (daar werken de reverb en tremolo niet op als ie "stock" is en heb je ook wat meer headroom).

Qua speakers: kan ik v/e TwinReverb even niet beoordelen maar ik weet dat divesre bassisten goed konden bassen op 'n DualShowman (Twin als top, gesloten 2x12" of 2x15" kast).

willemhagenbeek
4 april 2007, 23:38
Hoi chris

Bij de twin zijn de luidsprekers geintergreerd. Bedoel jij een externe luidsprekerkast?
Willem

schwalbe
4 april 2007, 23:38
Je moet een open backed kast nooit gebruiken voor bas: je speelt geheid de speakers stuk. Maar met een gesloten kast kan je het voorzichtig proberen...

Chris Winsemius
5 april 2007, 11:58
Hoi chris

Bij de twin zijn de luidsprekers geintergreerd. Bedoel jij een externe luidsprekerkast?
Willem

Yep.
Zoals Schwalbe ook zegt: geen open kast gebruiken met (gitaar)speakers.

Probeer 'n minimaal 150 Watt / 4 ohm basspeakerkast op de kop te tikken.

Succes!

up-guitarman
5 april 2007, 20:32
Wat heeft die open back daarmee te maken?
Ik ben het ermee eens dat je best geen gitaarspeakers voor bas gebruikt, maar bas speakers in een open back maakt toch niet uit,of wel ??? (komt echter weinig of niet voor, daar ben ik ook al achter ;))

Chris Winsemius
6 april 2007, 11:04
Wat heeft die open back daarmee te maken?