PDA

View Full Version : Toelatingsexamen lied numero uno



Nostalgia
4 april 2007, 22:25
Hey mensen,

Ik heb voor mijn toelatingsexamen van twee weken geleden een aantal nummers gecomponeerd (studie = Composition for the Media). Deze nummers wil ik met jullie delen :D

Check (http://media.putfile.com/Voorspeelmiddag)

Eerst het eerste nummer, geschreven met Guitar Pro. Het is een duo voor twee klassieke gitaren en ik heb het samen met mijn leraar uitgevoerd op een voorspeelmiddag... vandaar de titel ;) Van die middag is helaas geen opname, maar wel heb ik met guitar pro's real sound engine de compositie geexport.

Iedere vorm van feedback is welkom :)


Joost

peter_heijnen
5 april 2007, 09:22
Hey wat een mooi stukje nostalgia!

Enige kritiek: volgens mijn eigen oren zijn sommige "gangen" niet helemaal netjes mbt meerstemmigheid, maar laat dat nou net een geweldig onderwerp zijn waar je toekomstige leraar het met je over kan hebben.

Mooi hoor!

Nostalgia
5 april 2007, 10:05
Thanks peter!

Ik ben nu wel benieuwd naar welke gangen je bedoelt :)

peter_heijnen
5 april 2007, 10:45
Plekjes die mij "opvallen" bijv op 0.57, 1.51, en 1.58.

Maar heel goed mogelijk dat ze met twee echte gitaren geen enkel "probleem" vormen. Jammer dat je daar geen opname van hebt.

benwave
5 april 2007, 10:59
Ik vind het een mooi stuk kan niet anders zeggen.
Ik zou het ook wel eens willen horen met echte gitaren

groeten Ben

Nostalgia
5 april 2007, 15:39
Beste kandidaat,

Namens de toelatingscommissie kan ik je, naar aanleiding van je deelname aan de toelatingsprocedure voor de afstudeerrichting Composition for the Media, berichten dat je bent toegelaten tot het eerste jaar van deze afstudeerrichting voor het studiejaar 2007/2008. Wij hebben een plaats voor je gereserveerd.

:D:D:D

Ik ben zo blij mensen :D


@benwave, ik was zeker van plan het nog een keer te gaan opnemen, maar ik bezit geen microfoons. Ik wil in de toekomst nog een keer een grootmembraan kopen en daarme opnames gaan maken, maar dat zit er nu financieel nog even niet in.

hendrix2
5 april 2007, 15:44
Gefeliciteerd.
Aan je nummer te horen heb je het dik verdient!

Nostalgia
5 april 2007, 15:52
Dank je hendrix2 :)

Ik zal dan ook maar doorgaan met de andere nummers te uploaden. Allemaal in Guitar pro gemaakt (geen nuendo/cubase/fruity loops/whatever ervaring). Het tweede nummer was een soort onderzoekje, 'hoe verwerk ik deze tune in verschillende stijlen'. Je hoort de tune aan het begin, het is de Joosttune (mijn eigen naam :P)

Ik heb er drie dingen mee gedaan, ten eerste een pianoballad (SentimentalJoost), een Take Five jatwerkje (Take Joost) en een Salsa/Merengue (Joost Salsa). Niet schrikken van de MIDIsound :D Ik heb niks beters...

Variaties op Joost (http://media.putfile.com/Variaties-op-Joost)

Derde deel upload ik morgen, ik ga nu eerst ff lekker feesten/relaxen :D

Gert-Jan
5 april 2007, 18:05
Wow, dit vind ik razend knap....mooie compositie....enne ...gefeliciteerd en succes daar!

benwave
5 april 2007, 21:44
En van mij ook zwaar gefeliciteerd..

Han S
5 april 2007, 22:12
Heb je het ook gequantiseerd? Zo te horen wel.

Er gaat niks boven een echte gitaar en btw, een akoestsche gitaar laat zich prima opnemen met een klein membraan condensator. Probeer eens de Samson CO2 van €55-, die komt redelijk dicht bij de vele malen duurdere AKG C451.

Tis maar dat je ut weet.

peter_heijnen
5 april 2007, 22:22
.......waar je toekomstige leraar het met je over kan hebben.
waarvan akte....:)

Gefeliciteerd!!

koella
6 april 2007, 00:02
waar is gertjan ? :???:

Gert-Jan
6 april 2007, 16:09
waar is gertjan ? :???:

Je bent niet alleen overbodig, maar nog dom ook.....ik had al gereageerd.

koella
6 april 2007, 17:02
Ja overbodig en dom.


Net als jij in die thread van vorige week.:)

Gert-Jan
6 april 2007, 17:14
Ja overbodig en dom.


Net als jij in die thread van vorige week.:)

Copycat???

Han S
6 april 2007, 17:19
Jongens, allebei stoppen nu graag.

peppie
6 april 2007, 17:21
wat is toch het nut van elkaar telkens uit te lokken? :stop:

mooi muziek stuk trouwens, wil het wel graag in het echt horen , met dynamiek kan het alleen nog maar beter worden!

koella
6 april 2007, 17:33
heeft geen nut.Tis gewoon leuk.
Ik stop ermee

Nostalgia
6 april 2007, 19:18
Bedankt voor de positieve reacties mensen :)

Het stuk opnemen gaat nog ff duren, mn gitaarleraar is overdruk met de voorbereiding van een concert.

freekick
7 april 2007, 12:48
Goed gedaan hoor! boeiend. verveelt nergens!
Denk ook dat het met echte gitaren pas goed tot zn recht komt.