PDA

View Full Version : paar vraagjes over element/cavities lp



orreltak
4 april 2007, 21:54
zit met een probleempje met seymour duncan humbucker.daabij krijg je die afstelschroeven+veertje.om die in je cavity te monteren,moet je dan eerst bijpassende inslaghulsjes in je cavities boren?

en hoe diep zijn die `plateautjes` waar je die schroeven in draait?gewoon net zo diep als je elementcavity zelf?
volgens die 1:1 schaal tekening van LP zijn die plateautjes van de bridgehumbucker zo ondiep dat mijn humbucker volledig uit de cavity steekt.

DarknessAwaits
4 april 2007, 22:08
In principe kun je een behoorlijk eind frezen in je LP, hebben ze bij mijn Epi Custom ook gedaan. Maar ik kan me voorstellen dat je het wat netter wilt doen dan dat, dan zou ik gewoon de hoogte van het element uit het hout halen, dan kun je laag zat zetten in ieder geval.

edit: Dat was niet helemaal je vraag nu ik het nog eens overlees. Mss is dit wat je zoekt:
http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/shortleg1.gif
Het zijn de afmetingen van een Seymour Duncan humbucker, daar zijn de plateautjes een kwart inch (=0,635cm) hoog.

orreltak
4 april 2007, 22:19
he bedankt,darkness.iemand nog een idee of dat systeem met die inslaghulsjes nodig is?

Mitchel_12000
5 april 2007, 08:33
Hey Orreltak.

De bout + veer is volgens mij bedoelt voor het plaatsen i.c.m. een pickup ring. Je schuift de bout in de ring, je doet de veer er omheen en schroeft vervolgens de bout door het wangetje van je pickup. de veer zorgt ervoor dat er spanning blijft staan op pickup (dat hij dus niet los hangt). Hoe verder je de bout schroeft, hoe hoger de pickup gaat staan.

Wanneer je zonder pickupring werkt, kan je de pickup ook in de cavity zelf monteren door de inslaghulsjes waar je het over hebt denk ik. Ik heb dit overigens nog nooit gedaan.

Ik neem tenminste aan dat je dit bedoelt?

orreltak
5 april 2007, 19:38
aha,via de pickupring.had ik helemaal niet aan gedacht.bedankt voor de info