PDA

View Full Version : bassist wordt gitarist



kuk
4 april 2007, 20:35
Hallo guy's.
Effen me voorstellen:
ik ben Kurt woonachtig te Bredene(B) en speel al zo'n 8 jaar basgitaar en contrabas.
Ik studeer nog altijd in het conservatorium te Oostende(deeltijds kunstonderwijs),richting jazz en lichte muziek(pop/rock).De bas is leuk maar blijft een begeleidingsinstrument.
Ik wilde al heel lang de gitaar onder handen nemen maar het kwam ermaar niet van.
Eindelijk heb ik een 6 snaar besteld en een nieuwe wereld gaat voor me open....
Kurt

hendrix2
4 april 2007, 23:02
Welkom hier.
Veel succes met het aanleren van de gitaar.

mvg,
kenneth

Henkie spenkie
4 april 2007, 23:26
auw auw auw auw auw!

Waarom!!! waarom zeg ik je!!! :nervous:

Bas is toch veeeeeeel coooooler? :cooler:

Zijn al genoeg gitaristen vind ik! Aan echt goede bassisten is een tekort!

Najah in ieder geval toch maar welkom :)

sandra-kane
5 april 2007, 08:08
welkom kurt,
ik hoop dat je veel plezier krijgt

anibal
5 april 2007, 10:01
Welkom !!


ik ben bijna een keer overgestapt naar drums ;-)

kuk
5 april 2007, 19:32
@Henkie
Ik blijf gewoon door bassen,maar ik wilde al lang de gitaar beheersen.
Ciao,Kurt
Bredene

Henkie spenkie
5 april 2007, 22:42
OOOW Gelukkig! :D Dat maakt een hoop goed ;)
Moet eerlijk toegeven dat ik af en toe naast het bassen ook wel eens de gitaar pak... opzich wel handig om dat ook een beetje te kennen :satisfie:

Contrabas leek me ook wel heel leuk om te doen eigenlijk.. alleen een beetje duur. Is dat moeilijk (veel moeilijker als gewoon bas?)

fretboardtoash
5 april 2007, 23:13
neeeee, nog n bassist minder. en ze zijn al bijna uitgestorven, welkom verder

Strangegun
6 april 2007, 13:48
Welkom !!


ik ben bijna een keer overgestapt naar drums ;-)

Welkom

En ik ben overgestapt van drums naar gitaar ;)

kuk
6 april 2007, 19:19
@Henkie
Rond 1950 was Leo Fender het moe dat bassisten moesten rondzeulen met een DOGHOUSE(de contrabas dus).Na 1950 heeft Leo Fender een gitaarversie gemaakt v/d contrabas(telecaster bas,precision bas en nadien de jazz-bas).

To the point,
contrabas aanleren vergt tijd(zoals ieder ander instrument zeker?).Je moet bepaalde posities op de hals aanleren omdat er natuurlijk geen frets aanwezig zijn.Verder speelt men meestal met wijs-middenvinger en pink(linkerhand),rechterhand plugged dan de snaren.Ook kun je strijken op de contrabas(klassieke richting),hier wordt er gewerkt met bepaalde hoeken om perfect 1snaar te bestrijken zonder de andere snaren aan te raken.

Prijs?
China triplex:vanaf 500 euro
volwaardige studentenbas:vanaf 2000 euro
topkwaliteit:boven de 5000 euro

Je hebt er 4 maten in 1/4 2/4 3/4 en de grootste 4/4,doorgaands gebruikt men de 3/4 versie.

Bij ons in het conservatorium van Oostende kan je voor 35 euro/jaar een volwaardige contrabas huren(+180 euro voor de jazz/lessen),die blijft dan thuis staan om er op te studeren.Tijdens de les zijn er genoeg bassen aanwezig in de klaslokalen.

Zo,ik hoop dat je hieraan wat hebt....
Met vriendelijke groeten,
Kurt
Bredene aan zee

Henkie spenkie
6 april 2007, 22:13
Zow! dat valt me eerlijk gezegt behoorlijk mee wat prijzen betreft! Had wel eens op marktplaats naar zo'n ding gekeken maar daar betaal je minimaal 500 euro voor een afgebrande (letterlijk afgebrand als ik de foto's zo zag) contrabas! Dat huren is nog niet eens zo'n slecht idee :hippie: Ga denk ik maar eens kijken of dat hier in de buurt ook kan.

Thanx! :D

happynjitram
7 april 2007, 01:32
En ik maar denken dat kurt al goed gitaar kon spelen!!

Bassbitch
8 april 2007, 12:45
Oooooooooooooow zonde! Maar evengoed welkom! Kom ook 's kijken in het basgitaar subforum :)

fretboardtoash
8 april 2007, 20:50
Welkom

En ik ben overgestapt van drums naar gitaar ;)

nou dan blijft de boel in ieder geval nog een beetje in evenwicht