PDA

View Full Version : afmetingen epi crestwood?



cas121
4 april 2007, 20:30
Wie o wie weet er iets over de afmetingen van een epiphone crestwood deluxe?

Ik heb een aantal high res foto's van een crestwood aan de hand waarvan ik goeie bouwtekeningen wil maken, alleen om ze om te zetten heb ik ergens een referentie nodig. Ik meen dat de scale 24 3/4 is maar kan iemand dit bevestigen?

Ik heb gehoord dat het hetzelfde zou zijn als bij gibson lp juniors uit begin jaren 60, maarja, weet het dus niet zeker... Ik heb het meest aan de neck width bij de kam en de 12e fret.

voorbeeldje

http://www.joeyleone.com/images/photo_gallery/guitars/64%20Epiphone%20Crestwood.jpg

(wees gerust dit is niet de foto waar ik mee werk)

Het plan is ongeveer dit: khaya body en hals, ebben toets, block inlays (ipv ovale) en waarschijnlijk gewone humbuckers ipv mini's... en uiteraard wel de batwing headstock.

Alle info is welkom, alvast bedankt


edit: volgens een fransman die crestwood RI's maak is de nut width 42 mm, welke programma's zijn aanraders voor het omschalen van foto's?

Squier4ever
5 april 2007, 09:36
er stond er van de week een op gitaarmark voor 350!

maybe kan hij je aan pics helpen

cas121
5 april 2007, 12:19
Ik zag recent wel een coronet op gitaarmarkt, was geen crestwood, en daar stond geen prijs bij...
Als je een originele crestwood uit begin 60's vindt voor 350 moet je het meteen doen, ze zijn namelijk 10 x zoveel waard.... Er worden nu wel weer aziatische replica's gemaakt maar dat is niks.

Ik heb al prima foto's, ik heb alleen nog wat referenties nodig zodat ik ze kan gaan omschalen. Ik zou het evt ook kunnen proberen aan de hand van de minibuckers, maar doe het liever op geleide van de hals.

oknarb180
5 april 2007, 12:52
Hey,

Weet je toevallig de scale van een aziatische replica? Zal deze niet gewoon van het orrigineel zijn overgenemen? Als je een leverancier weet en misschien wat info over het model, misschien staat het daar wel in vemeld?

vr.gr.

Branko

cas121
5 april 2007, 13:08
ik probeer gewoon alle bronnen, heb wel gehoord dat het 24 3/4 zou moeten zijn... Misschien kan ik trw ergens nog zelf dingen gaan meten binnenkort, dat hoor ik nog...

Die coronet op GM moet ca 2000 opbrengen trw

C

cas121
9 april 2007, 22:26
OK,

neck width is 52 mm bij de 12 fret (metingen aan een originele) body is 34 mm dik. Heeft iemand nog tips over hoe je foto's het beste kan omschalen?

C