PDA

View Full Version : verzenden versterker van USA. tips gevraagd



roryv
4 april 2007, 21:12
Heeft iemand ervaring met het verschepen van een versterker uit de USA.
wat is de goedkoopste manier?? , en kan ik de invoerechten in BTW ontlopen bij de invoer in Nederland ??

Kaboemba
4 april 2007, 21:33
Als dat gezeik met de CAO nog lang doorgaat heb je kans dat ze helemaal niet op dat soort dingen letten, maar ik zou er niet vanuit gaan.

Tips: Soms werkt gift (maar da's alleen tot een bepaalde prijs) als het 2ehands is en het is b.v. een amerikaans merk wil repaired goods ook nog wel is helpen om geen extra kosten te betalen. In beide gevallen duidelijk op de papieren laten vermelden.

Chris Winsemius
4 april 2007, 22:14
vergeet "gift" gewoon...

bedrag goederen + verzendkosten + verzekering omgerekend naar euro's

daar minimaal 2.7% invoerrechten overheen

over dat totaal nog 'ns 19% btw

en dan nog 10-20 euro handlingkosten

roryv
4 april 2007, 22:35
vergeet "gift" gewoon...

bedrag goederen + verzendkosten + verzekering omgerekend naar euro's

daar minimaal 2.7% invoerrechten overheen

over dat totaal nog 'ns 19% btw

en dan nog 10-20 euro handlingkosten
dat wist ik al !!! maar dat wil nou eigenlijk net niet betalen (betaal al genoeg belasting) en ten 2e vindt ik het raar om over een dik 30jr oude amp BTW te moeten betalen. BTW betalen over de verzendkosten+verzekering vind ik trouwens nog vreemder. dan alleen BTW over de waarde van de goederen zou ik zeggen (maar hier zullen ze bij de belasting wel weer anders over denken)

GuitarMaster
4 april 2007, 23:24
dat wist ik al !!! maar dat wil nou eigenlijk net niet betalen (betaal al genoeg belasting) en ten 2e vindt ik het raar om over een dik 30jr oude amp BTW te moeten betalen. BTW betalen over de verzendkosten+verzekering vind ik trouwens nog vreemder. dan alleen BTW over de waarde van de goederen zou ik zeggen (maar hier zullen ze bij de belasting wel weer anders over denken)

Het is vreemd, maar niet anders. Een amp zal nooit door de douane komen zonder dat je er extra kosten over moet betalen, grote/zware paketten worden standaard opengemaakt.

Chris Winsemius
4 april 2007, 23:25
dat wist ik al !!! maar dat wil nou eigenlijk net niet betalen (betaal al genoeg belasting) en ten 2e vindt ik het raar om over een dik 30jr oude amp BTW te moeten betalen. BTW betalen over de verzendkosten+verzekering vind ik trouwens nog vreemder. dan alleen BTW over de waarde van de goederen zou ik zeggen (maar hier zullen ze bij de belasting wel weer anders over denken)

Misschien met heel veel geluk en geduld en uithoudingsvermogen en als de verzender mee wil werken: "repair".

De "blauwe enveloppen vereniging" denkt altijd anders dan bedrijven en particulieren...

Ps
In de states worden prijzen altijd zonder hun lage btw vermeld.

blimb
12 april 2007, 17:12
Misschien met heel veel geluk en geduld en uithoudingsvermogen en als de verzender mee wil werken: "repair".

De "blauwe enveloppen vereniging" denkt altijd anders dan bedrijven en particulieren...

Ps
In de states worden prijzen altijd zonder hun lage btw vermeld.
maar die "lage" btw hoef je ook niet te betalen als je het artikel direct de staat uitvoert..

Dirk_Hendrik
12 april 2007, 17:46
vergeet "gift" gewoon...

bedrag goederen + verzendkosten + verzekering omgerekend naar euro's

daar minimaal 2.7% invoerrechten overheen

over dat totaal nog 'ns 19% btw

en dan nog 10-20 euro handlingkosten

Gevolgd door de kosten om em te verbouwen van 110 naar 230V.....

Chris Winsemius
12 april 2007, 18:15
Gevolgd door de kosten om em te verbouwen van 110 naar 230V.....

Correct, of een omvormer gebruiken.

En bij veel oude amps: revisie/etc.

zjanke
12 april 2007, 18:25
Misschien met heel veel geluk en geduld en uithoudingsvermogen en als de verzender mee wil werken: "repair".

De "blauwe enveloppen vereniging" denkt altijd anders dan bedrijven en particulieren...

Ps
In de states worden prijzen altijd zonder hun lage btw vermeld.

En als de douane dan de regels volgt moet jij aantonen dat je hem kapot hebt opgestuurd en betaal je BTW en invoerbelasting over de meerwaarde (kapot 750 euro en gerepareerd 1000 euro, meerwaarde is dan 1000-750=250 euro)
Kun je dat niet aantonen dan pleeg je een economisch delict met bijbehorende boete. Het is maar welk risico je wilt nemen...

Chris Winsemius
12 april 2007, 18:42
En als de douane dan de regels volgt moet jij aantonen dat je hem kapot hebt opgestuurd en betaal je BTW en invoerbelasting over de meerwaarde (kapot 750 euro en gerepareerd 1000 euro, meerwaarde is dan 1000-750=250 euro)
Kun je dat niet aantonen dan pleeg je een economisch delict met bijbehorende boete. Het is maar welk risico je wilt nemen...

Ik volg die regels altijd op omdat ik 'n bedrijf te runnen heb. Gesodemieter met dat soort dingen levert alleen maar problemen op.

zjanke
12 april 2007, 19:05
Is ook niet persoonlijk bedoeld, maar toevallig weet ik wat af van invoer en de bijbehorende regels dus het soort adviezen wat hier vaak gegeven wordt zie ik met gekromde tenen aan.
Vaak is het in de lijn van: "Je mag 150 binnen de bebouwde kom, als je je nummerplaat maar afplakt". Zolang als niemand het ziet kom je ermee weg, maar als het fout gaat ben je gewoon zwaar de lul. Bewust de zaak flessen is een economisch delict en dat wordt niet opgelost met 50 euro boete.

Pedaaltjes, losse onderdelen en snaren gaan er regelmatig door omdat de waarde onder de grens van de vrijstelling zit (of net eroverheen en de douaniers lui zijn :hippie:) , maar niet omdat er cadeaupapier omheen zit of omdat er gift of repair op staat. Dat is een gelukje van een paar euro, maar probeer niet om dit als algemeen geldende regel te hanteren, want dan kom je echt van een koude kermis thuis als het om duurdere dingen gaat.
Ik weet dat er veel mensen roepen dat ze alles zo invoeren en dat het altijd goed gaat, maar ik neem die verhalen echt met een korrel zout. Er wordt echt veel meer onderschept dan dat er doorglipt.

roryv
19 april 2007, 23:02
De amp is inmiddels binnen en werd inderdaad onderschept . Ik werd netjes gebeld door Fedex om te vragen of ik accoord ging met 280, euro invoerechten en BTW. Amp was verstuurd als repair maar dat helpt idd niet want je moet dan kunnen aantonen dat je 'm ook naar USA verstuurd hebt.
Dus als je iets uit de USA laat komen : ga er gewoon vanuit dat je 25% moet betalen over de prijs in dollars. maak dan je beslissing of het dan nog voor je uit kan om het in de USA te bestellen.

bas bus
8 mei 2007, 21:52
Hou er ook rekening mee dat het Amerikaanse lichtnet niet alleen 110V heeft maar ook een andere wisselstroom frequentie. Ik weet niet of dit consequenties heeft voor versterkers maar in elk geval wel voor wisselstroommotoren, die draaien gewoon niet op elkaars lichtnet.

Verder ben ik van mening dat grenzen mogen verdwijnen zodra elk land de financien op orde heeft.