PDA

View Full Version : Tekeningen op een gitaar



Dastard
4 april 2007, 19:36
Als deze vraag al gesteld is, dan bij voorbaat mijn excuses en dan mag dit topic dicht.

Ik wil tekeningen op mijn gitaar maken, en dan later er overheen kunnen lakken, met wat voor materiaal kan ik het beste die tekeningen maken ?
Markers ?
Revell verf ?

Ik heb nl. geen idee wat tot stand blijft als ik met lak hier overheen ga.

superfly
4 april 2007, 21:20
Wat voor tekening wil je ?
Er in branden kan ook zie :
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1205897#post1205897

vr gr
Wim

DarknessAwaits
4 april 2007, 21:33
Dat branden vond ik ook echt fantastisch eruit zien! Maar in principe zou je het toch met iedere niet oplosbare inkt of zelfs potlood kunnen doen? Daar dan een blanke laklaag overheen en klaar.

Dastard
5 april 2007, 09:21
Het zijn verschillende tekeningen met verschillende kleuren, het komt direct op de geschuurde body, dus het moet ook iets zijn wat blijft zitten op het hout en wat dus lakbaar is.
Iemand nog een idee ?

fred dons
5 april 2007, 10:21
ik gebruik regelmatig naast acrylverf ook gewone kleurpotloden

afhankelijk of ik dekkend of transaparant wil lakken (dwz het hout nog wil zien) gebruik ik eerst een laag gesso omdat je daar net als op papier op kan tekenen en schilderen

btw de acryl is zo dun (schmincke, magic colour, hansa) dat hij in van die rotring pennen past, gebruik in ieder geval geen markers omdat die inkt in de lak gaat uitlopen

slash103
5 april 2007, 10:43
Is er eigenlijk ook een mogelijkheid om op de lak te schilderen?

Zou ook graag tekening op gitaar zetten en dan gewoon laatste laklaag erovern

fred dons
5 april 2007, 10:50
ja maar je moet de lak dan wel eerst matschuren met minimaal 600 grit en niet ieder potloodsoort hecht aan de lak
wanneer je wilt schilderen dan heb je wel het probleem dat acryl op waterbasis van de lak afloopt, dan zul je echt moeten gaan werken met onverdunde acryl (en die kan dan niet meer in de rottring pen)

Dastard
16 april 2007, 14:09
Die potjes modelbouw verf van Revell, die zijn volgens mij op olie basis, loopt het dan uit als ik het lak ?

fred dons
16 april 2007, 15:07
niet perse, maar het kan wel zijn dat je aflak reageert met die revell (even testen op een stukkie hout)

slash103
16 april 2007, 19:17
Ivm tekeningnen op de body:

op volgende link:
http://cosmos.oninetspeed.pt/slashguitarpage/Articles/Slp2.html

zie je de slash snakepit gitaar, ik wil een tekeinng op de body maken volgens ongeveer hetzelfde principe. Heb zelf al een mooie tekening ontworpen

misschien is dit iets duidelijker wat ik ongeveer wil

Als je op die pagina naar beneden scrolt zie je die tekennig ng beter


groetjes

Kevin

jan jansen
16 april 2007, 19:33
Als deze vraag al gesteld is, dan bij voorbaat mijn excuses en dan mag dit topic dicht.

Ik wil tekeningen op mijn gitaar maken, en dan later er overheen kunnen lakken, met wat voor materiaal kan ik het beste die tekeningen maken ?
Markers ?
Revell verf ?

Ik heb nl. geen idee wat tot stand blijft als ik met lak hier overheen ga.


Ik ga dan wel niet tekenen maar ik probeer een logo/tekening met folie op de body te zetten.Gewoon een ontwerp op de pc en dan met een speciale snijprinter wordt dan het ontwerp gesneden.jammer genoeg maar in 1 kleur maar das geen probleem.
wat ik dan ook probeer is de naam op de hals te zetten met hetzelfde spul.
Ben alleen benieuwd hoe dat spul reageert met cellulose lak....,

JJ