PDA

View Full Version : Tips en advies over Bas + versterker



Petroleus
4 april 2007, 18:04
Als je tips hebt, graag, (ik weet dat et nogal een waslijst is..maarja..)

Ik zal me nu eerst even voorstellen. ik ben Peter, ik ben 16, zit in VWO 4 te Emmen. Ik speel nu 2 jaar (5-snarige) bas. Ik heb nog geen lessen gevolgd, maar dat ga ik binnenkort wel doen om een wat bredere kijk te krijgen. Ik speel in onze kerk-band, op school en ook wel op aangelegenheden zoals laatst op een bruiloft. Ik heb jamergenoeg zelf nog geen basgitaar, en vandaar dat ik nu aan het zoeken ben naar de mogelijkheden. De bas die ik de afgelopen tijd gebruik is de (custom built) Cort Artisan B5 (als ik et goed heb).

Nu ben ik dus op zoek naar de beste optie. Ik zoek sowieso een 5-snarige, want er zit altijd een leegte in mijn hart als ik op 4-snarig speel :P. Verder weet ik dat ik de modellen van Cort mooi vind, maar daarna houdt het op en weet ik niet goed hoe en waar ik moet zoeken naar andere/(betere) merken en waar ik op moet letten.

Maar wat nog urgenter is, is een versterker, want ik heb er nu geen thuis.
Ik heb een beetje rondgeneusd, en ook hier zie ik door de conussen de versterkers niet meer. De modellen van Behringer BXL1800(A), 900(A) spreken me wel aan, maar de lokale muziekhandel raad dat merk weer sterk af, terwijl de meeste mensen waar ik mee praat zeggen dat et gewoon een goed merk is. Bij de versterker heb ik wat meer vragen, zoals:

hoeveel Watt heb ik nodig? Ik gebruik hem als monitor in een band, en de muziekhandel zegt 100W of meer. Maar op school staat een 65 W en die zet ik amper op een kwart van z'n max.

Wat is het verschil tussen een kunstofconus en aluminiumconus? en kun je met aluminium toch het zelfde geluid genereren als met een standaard, of heb je daar echt en standaard voor nodig?

Ik heb et liefst een Kick-back, maar zitten daar ook nadelen aan?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

greetz, Peter