PDA

View Full Version : Ebtech Hum Eliminator HE-2



drap
4 april 2007, 16:13
Even een vraagje uit pure interesse. Iemand ook bekend met de Ebtech Hum Eliminator HE-2? Is dit apparaat geschikt voor gitaar? Ik lees het namelijk nergens terug. Dit apparaatje dus:

http://www.banzaieffects.com/files/images_thumbnail/14539_th.gif

Silence AC hum forever! Do you hear a hum or buzz in your audio signal? Are long, unbalanced signals creating noise? Use this device: No buzz. No signal degradation. No filtering. No noise gates. No dangerous ground lifts. No hum!

Almost all AC hum is caused by groundloops. Rather than filtering, the Hum Eliminator prevents groundloops from forming in the first place. Just plug the Hum Eliminator into the signal lines between offending pieces of equipment and you're done. Quick and easy.

# Eliminates AC hum quick and easy.
# Breaks groundloops safely while leaving all signal grounds intact.
# Automatically translates signal voltages to match differences in ground potentials, avoiding clipping.
# Converts between balanced and unbalanced lines.
# 1/4 in. TRS 'smart' jacks (TRS) inputs and outputs.
# Completely passive design with audiophile quality components.
# Frequency response: 20Hz to 70kHz +/-0.5dB
# Distortion: less than 0.005% THD @1kHz
# Crosstalk: better than -97dB
# 2-year warranty
# EBTECH quality and reliability
# Made in the U.S.A.

Het is nou niet echt dat ik me zwaar loop te ergeren aan allerlei nare bijgeluiden in m'n signaal, maar dit apparaat is best redelijk betaalbaar en zo weg te werken onder m'n pedalenbord. Daar komt bij, noise gates vind ik niks persoonlijk en dit is dus geen noise gate.

rhcp_schipper
4 april 2007, 16:35
Hallo drap,

Omdat ik me net de hele middag bezig houd met brom ruis, en weet ik veel wat voor een k*t bijgeluiden nog meer.(en me er ook wel een beetje aan erger)

Ben ik gelijk ff op google gaan zoeken, en vond dit: http://www.ultimate-guitar.com/reviews/bass_effects/ebtech/he-2_hum_eliminator/index.html

Als dit echt goed werkt, lijkt mij dit wel een super goed ding.

groeten

Tim

EDIT: Ik lees overal 'to eliminate 60 cycle hum' ! zal hij dan alleen geschikt zijn voor het amerikaanse net? Of moet dat verder geen verschil maken?

EDIT 2: En is het niet net zoiets als dit kleine pedaal van Ehx? http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F001%5FXO%5FLine%2F16%5FHum%5FDebugg er

Alleen is deze versie maar 1 kanaals.

drap
4 april 2007, 17:50
Die EHX is het voor mij in ieder geval niet. Lompe bak die ook nog eens zowat een keer zo duur is als die Ebtech. Die Ebtech is tenminste mooi weg te werken onder een pedalenbord, dat gaat met die EHX niet lukken vrees ik.

Maar ik begrijp uit die link van ultimate guitar dat ie dus prima geschikt is voor gitaar en dat wilde ik nu juist weten :) Nou nog ff afwachten tot ie ergens in Nederland te verkrijgen is. Haast heb ik toch niet en geld momenteel ook maar matigjes. Ik wacht rustig af :)

Dat 60 Hz verhaal vind ik nog wel ff een vraagteken inderdaad. Is dat iets voor Amerikaanse waarden of voor Europese?

rhcp_schipper
4 april 2007, 18:22
Ja dit klinkt mij ook als een super mooi ding om op je pedalboard te hebben.

drap
4 april 2007, 18:45
Ja dit klinkt mij ook als een super mooi ding om op je pedalboard te hebben.

Nee, d'r onder :D

rhcp_schipper
4 april 2007, 18:54
Nee, d'r onder :D


Bedoel ik eigenlijk ook...:D:D

rhcp_schipper
4 april 2007, 23:10
Niemand verder enig info, of ervaring me dit apparaat?

Ben er toch echt wel benieuwd naar.

drap
21 augustus 2007, 21:12
Paar maand verder en ik heb het apparaatje vandaag binnen gekregen. M'n eerste indruk was geen geweldige tot nu toe moet ik zeggen. Ik hoor in ieder geval niet het immense verschil als dat je van gebruikers moet geloven. Ik zal 'm zaterdag ff tussen al de pedalen testen en hopen dat ik een enorm verschil ga merken. Zo niet, dan was dit nogal een overbodige aanschaf.

Mitch
21 augustus 2007, 22:00
Weet je zeker dat je dit hier wil melden voordat je 'm te koop zet ? ;)

drap
21 augustus 2007, 22:05
Wie heeft het over verkopen :)

Mitch
22 augustus 2007, 00:16
overbodige aanschaf = kandidaat voor doorverkoop

Ten minste, da's mijn wiskundige formule voor gear. :D

Einzeln
24 augustus 2007, 14:26
Dit apparaat gaat toch alleen werken voor aardingsproblemen. Misschien heb je een ander storingsprobleem zoals slechte voeding. In het bradshawswitch systeem zit er een spoel in elke loop heb ik me laten vertellen.

drap
24 augustus 2007, 21:16
Volgens het boekje zou ie ook werken bij ruis/brom van pedalen en vooral meerdere pedalen. Nou was dat probleem sowieso al grotendeels opgelost eigenlijk.

Ik heb 'm vandaag op meerdere manieren getest op m'n pedalenbord. Ja, het wordt er wat stiller van, maar allejezus wat een doffe bende geeft dat ding. Dat ding er weer tussenweg en daar was de sprankel weer. Conclusie, miskoop en overbodig en niet aan te raden als oplossing tegen ruis/brom.

Einzeln
25 augustus 2007, 08:49
Volgens het boekje zou ie ook werken bij ruis/brom van pedalen en vooral meerdere pedalen. Nou was dat probleem sowieso al grotendeels opgelost eigenlijk.

Ik heb 'm vandaag op meerdere manieren getest op m'n pedalenbord. Ja, het wordt er wat stiller van, maar allejezus wat een doffe bende geeft dat ding. Dat ding er weer tussenweg en daar was de sprankel weer. Conclusie, miskoop en overbodig en niet aan te raden als oplossing tegen ruis/brom.

Dat is het punt het is een paardemiddel. En de kwaliteit van de spoel bepaald het resultaat. Het is heel vaak zo dat je dan kiest voor verwijderen van brom en dat het ook tenkoste van je signaal gaat.
Goede audiospoelen schijnen nogal prijzig te zijn.

drap
25 augustus 2007, 09:11
Ik vond 90 euro voor een passief apparaatje opzich best prijzig anders. Het ding heeft niet meer dan 2 in en uitgangen, dan vind ik 'm best duur.

Mitch
25 augustus 2007, 12:04
Ik vond 90 euro voor een passief apparaatje opzich best prijzig anders. Het ding heeft niet meer dan 2 in en uitgangen, dan vind ik 'm best duur.

Zo even volledig uit zijn verband gerukt is dit best een leuke quote voor in een sig trouwens.

drap
25 augustus 2007, 12:31
Dan zouden het drie in en uitgangen moeten zijn :) Gadverdamme Mitch, dit zou Iwa gezegd kunnen hebben! :o

Mitch
25 augustus 2007, 12:51
Sorry, uitlokking mijnerzijds. Trouwens, ik zie maar twee dingen die zowel een in- als uitgang zjin. Er is nog wel een derde uitgang naar dat moet naar mijn smaak ook vooral een uitgang blijven.
De tuner mute zal ik maar zeggen :listen: