PDA

View Full Version : Langcaster Guitars



Hans van Ginneken
4 april 2007, 12:48
Beste muziekvrienden, strat- en Telefreaks!

Laat je Strat of Tele maar thuis want ik heb de allerbeste, allermooiste Strat en Tele gevonden die er te koop is! En... nog betaalbaar ook! Kijk maar eens op www.langcaster.com en verbaas jezelf! Volop foto's en soundsamples, volop genieten! Heb je een vraag over deze gitaren, mail me gerust! Ik blaas elke Fender van het podium!

Squier4ever
4 april 2007, 12:50
zal ongetwijfeld goed klinken, maar ik vind ze kneiterlelijk.....

mikeyaxeman
4 april 2007, 12:53
Sorry ze zullen wel klinken maar ik vind ze dus ook niet om aan te zien!
Spuuglelijk, maar dat heb ik in een ander topic ook al eens gezegd daar kwam ook zo'n lelijk ding voorbij.

jimihattricks
4 april 2007, 12:53
wat is betaalbaar..? dingen zien er vrij prijzig uit..

Kaboemba
4 april 2007, 12:56
Wil de mod deze fucking spam er af gooien.

En wil de topic starter de regels is dooorlezen.

JvD.
4 april 2007, 12:59
nice, het is ze gelukt om een fender headstock NOG lelijker te maken!

chennie
4 april 2007, 14:06
en niet alleen de headstock...wat dacht je van de website zelf ? Alspf je terug wordt geslingerd naar 1996

provisus
4 april 2007, 14:14
Opzich zitten er wel mooie houtpatronen tussen!, alleen de headstok :O echt belachelijk lelijk! Je kan er al 1 kopen voor 2.950 dollar, ze zien er ook behoorlijk zwaar uit!

zeppo
4 april 2007, 14:15
Ze moeten wel goed zijn, want ik zag Jan Akkerman er vorig jaar in Haarlem op spelen. Klonk als een tiet, maar daar zal de kunde van Jan Akkerman ook wel een rol in gespeeld hebben ....

fred dons
4 april 2007, 14:20
Jan speelt wel meer gitaren (waaronder squier)

Kim Wilson
4 april 2007, 14:21
Is dit niet gewoon dikke vette spam?

Zie een ander topic van hem: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90108

California Jam
4 april 2007, 14:24
Ik vind de body's van die Strat wel te pruimen maar dat is dan ook het enige... Die headstock, my God..... het lijkt wel een drol waar iemand al ingestapt heeft....

Fenndangoband
4 april 2007, 14:24
Ze hielden Jan Akkerman waarschijnlijk een pistool tegen het hoofd voor deze testimonial.... :stop: Nee... ze zullen waarschijnlijk goed spelen, maar wat zijn ze lelijk en what the fuck hebben ze nu met de headstock gedaan... verschrikkelijk... Burn it please :seriousf:

a darker shade of grey
4 april 2007, 15:34
Jezus....vind je dat betaalbaar? Vanaf 2500 dolar! Das toch niet betaalbaar man! Ik overnethousiast naar die website als werkende student: yay een betaalbare supergoeie strat, kom ik punt 1: een fokking lelijke gitaar tegen en punt twee kosten die krengen evenveel als een auto!!!

Rinze
4 april 2007, 15:46
Op het filmpje heeft die gast er wel erg veel delay op zeg, ik dacht eerst dat het een grap was. Die gitaar klinkt erg helder, bijna hard glasachtig, of ligt dat nou aan mij? En die headstock, lijkt me een recept voor stemmingsproblemen met die wegomleiding voor de snaren. De headstocks zien er zo bizar uit dat ik niet eens weet of ik het mooi of lelijk vind. Eigenlijk zijn het een soort single-coil-Jerry-Garciagitaren, van die jaren 70 hifi-superdeluxe dingen. Het hout van de bodies vind ik trouwens wel mooi.

jimihattricks
4 april 2007, 15:52
beweren dat een gitaar van +2500 euro betaalbaar is vind ik nogal merkwaardig.. hoe duur zijn die andere strats en teles waar hans op speelt denk ik dan..?

bert k
4 april 2007, 15:57
Over spam: Nee, dit is voorlopig nog geen spam. Dit is een gitarist die een enthousiast verhaal vertelt over zijn gitaar. Hij probeert ze niet te verkopen. Tot het moment dat bewezen wordt dat topicstarter die dingen ook importeert laat ik het gewoon open.


Bert K, mod

grizzly
22 november 2007, 14:19
Voor ik wordt opgehangen en gevierendeeld, Ik ben nieuw hier en weet nog niet zo bar veel van gitaren (heb pas 6 lessen :p )

Ik ben dus ook niet behept met vaste vooroordelen over hoe een gitaar eruit zou MOETEN zien.
Ook ben ik niet erg behoudend van aard en ook niet gewend aan een bepaalt type headstock.

Ik vind de oplossingen die Langcaster heeft gevonden voor zijn headstock eigenlijk subliem. Tevens denk ik dat de Lo Imp pickup een technisch hoogstandje is. Het klinkt in iedergavel mega clean.
Over het hout kun je van smaak verschillen, maar na ongeveer 30 jaar voor mijn hobby in antiek resauratie te hebben gedaan, vind ik dat Kauri Wood in ieder geval waanzinnig mooi. Ik ga er zeker wat van laten komen en het verwerken in een de body van een Strat.

jw009
22 november 2007, 14:24
Ze gebruiken wel verdomd mooi hout (ieder geval op die pics op de website)

Keesz
22 november 2007, 14:28
This stunnig guitar is made for the Dutch Jazz-/Fusionguitarist Hans van Ginneken


spaaam

Kaïn
22 november 2007, 14:32
Ja hehe, die kerel is enthousiast, en dus koopt hij er 1/laat er een maken, is dat zo maf? Het is op het randje, maar k vind niet dat hij hier reclame maakt, hij's gewoon enthousiast over die gitaren. (alhoewel ik dat ook niet snap, maar each to his own hea:p)

Dweezman
22 november 2007, 15:32
In dat filmpje Langcaster vs Fender wordt (hoe kan het anders) de Fender een beetje te kakken gezet door een beetje gepriegel te vergelijken. Die knaap heeft t NIET in de vingers. Eerlijk gezegd vind ik de Fender nog beter klinken ook. Beetje jammer, die delay, die gast, die LAVALAMP...

niet de manier om je product aan te prijzen, wat mij betreft.

http://www.langcaster.com/Sounds/Langcaster-V-Fender%20test.mov

crapton
22 november 2007, 20:07
Die headstock is egt lelijk zeg. Rest vd gitaar beetje kitsch a la Kritz, maar zou m niet afslaan als ie me aangeboden werd. 2500 € is best veel en daar kan je heel veel andere leuke gitaren voor krijgen. Kan je eigelijk horen of er oud of jong hout wordt gebruikt?

Vind m qua geluid best ok. Die Stratocrapper kwam er niet uit maar das maar hoe je de amp instelt natuurlijk.

Dat gedram over spam vind ik wel erg moralistisch, ben het met mod eens.

Oude Drummer
22 november 2007, 20:39
Spam? Het is toch leuk dat we iets horen over zo'n vreemd apparaat? Alles wat hier op het forum en deze kapitalistische wereld voorbij komt heeft ergens toch een prijskaartje?
Spam is hier of in mijn mailbox ongevraagd reclame maken voor Nigeriaanse zwendeltjes en spuitbussen met penisverlenger.

Adqeruin
22 november 2007, 21:03
Wat is er gebeurd met die headstock? Kan iemand mij dat uitleggen?

Bij voorbaat dank.

Gitarezzo
22 november 2007, 21:21
Ik wil ook ff zeggen dat die dingen echt verschrikkelijk lelijk zijn. Echt jammer dat ze niet zien dat die dingen er niet uit zien. Ik ben misschien wel een conservatieve gitaarliefhebber, maaruh kom op zeg! :(

ben vanhoof
22 november 2007, 21:22
Er heeft op kapaza of 2dehands.be ook lang zo'n gitaar gestaan, ongeveer dezelfde body maar met een mooie fenderachtige headstock en 3 gouden single coils. Kdacht dat die +/- 800 € kostte.

edit; het was toch een langcaster, 3000€ 2dehands (betaalbaar??)
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Elektrische_gitaren/6719837/Langcaster_Kauri_Stratocaster.html

Reigor
22 november 2007, 21:32
This stunnig guitar is made for the Dutch Jazz-/Fusionguitarist Hans van Ginneken


spaaam
For niet by.

grizzly
22 november 2007, 22:21
Afgezien de smaak over hout of headstock, hoe zit dat eigenlijk met die "Lo-impedance" pickups.
Ik heb even op Youtube gezocht met Lo-impedance. Daar komen wat andere filmpjes met Langcaster gitaarspelers naar boven.
Klinkt toch wel gelikt zo'n Lo-impedance pickup. Hebben andere gitaar bouwers al iets dergelijks?

wietse
22 november 2007, 22:27
Ik wil ook ff zeggen dat die dingen echt verschrikkelijk lelijk zijn. Echt jammer dat ze niet zien dat die dingen er niet uit zien. Ik ben misschien wel een conservatieve gitaarliefhebber, maaruh kom op zeg! :(
smaken verschillen, ik vind ze prachtig.

Chris Winsemius
22 november 2007, 22:31
Afgezien de smaak over hout of headstock, hoe zit dat eigenlijk met die "Lo-impedance" pickups.
Ik heb even op Youtube gezocht met Lo-impedance. Daar komen wat andere filmpjes met Langcaster gitaarspelers naar boven.
Klinkt toch wel gelikt zo'n Lo-impedance pickup. Hebben andere gitaar bouwers al iets dergelijks?

Begin jaren 70: Gibson Les Paul Recording/etc. en de eigen gitaren van meneer Les Paul.

bert k
22 november 2007, 22:46
Topicstarter plaatst een spamachtige beginpost, en doet vervolgens niet meer aan de discussie mee. Ik ben er niet blij mee, het gaat steeds meer naar spam ruiken. Ik gooi hem dicht.


Bert K, mod