PDA

View Full Version : Rocktron Replitone MP en Prophesy



niels5150
6 januari 2003, 22:45
Heeft iemand van jullie een van deze twee preamps/effecprosessors? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zag dat ze ook een nieuwe buizenpreamp hebben, de Vendetta, ziet er mooi uit! Maar klinkt het ook?

MayaFreak
8 januari 2003, 17:52
Ik heb ze niet maar ik weet wel dat Dave Mustain van Megadeth de Prophesy heeft

niels5150
8 januari 2003, 19:53
oh, ok, dus is wel voor echte metalfreaks? Ik dacht dat die dingen best veelzijdig waren. Ze waren een paar jaar terug toch op woodstock met megadeth? voor metallica. ik weet alleen nog dat ze een stuk beter klonken dan metallica.

Rectifier
8 januari 2003, 20:00
Ik heb laatst de VP4 geprobeerd bij MP in Dld. Viel me ontzettend tegen. Soort Egnater IE4, maar ik weet zeker dat de Egnater een stuk beter klinkt.
Ik vond de VP4 niet echt strakke high-gain en het clean viel me ook zwaar tegen.
Dus geen concurrentie met de CAE3+

Ik weet wel een Egnater IE4 te koop.

Iceman
9 januari 2003, 09:02
Die Prophecy is gebruikt voor het gitaargeluid van de band Pathos op de laatste cd "Katharsis". Heel vet geluid wat iets doet denken aan een rectifier.

niels5150
9 januari 2003, 10:47
de demo op de site van rocktron klinkt wel vet, ookal is hij erg kort. Meeste online demo's klinken kut. Zoals die van de valvetronix, line 6 producten en van sansamp. Maar dit is best een mooie sound.

niels5150
9 januari 2003, 10:47
ik zal die cd is gaan checken

niels5150
9 januari 2003, 16:49
maar weet niemand wat over de nieuwe replitone MP? Hij krijgt hele lovende kritieken op harmony-central. Het is een modelingpreamp met effecten van de kwaliteit van de intellifex en replifex. Alle clsics zijn aanwezig (vox, fender, marshall, boogie) maar ook hun eigen modellen, 16 in totaal. Ik zoek een klein 19" rekje met een preamp/effectprocessor en een lichte buizen eindtrap, een 20/20 ofzo. Om thuis me te oefenen, voor kleine gigs en als backup voor grote optredens.

niels5150
9 januari 2003, 16:59
Ik weet wel een Egnater IE4 te koop.


wat kost die egnater?

Rectifier
9 januari 2003, 17:52
Ik heb alleen maar negatieve dingen gehoord van de Replitone.
Als je een compact setje zoekt en ik heb die eens gehoord moet je een Yamaha DG1000 19" pre amp kopen. Die heb ik gehoord op een Mesa 20/20 en klonk onwijs goed. Als je dan toch een compact setje voor weinig wil.

Over die IE4 mail ik je een prive berichtje.

niels5150
10 januari 2003, 11:11
oh, ok, misschien dat je hem daarom nergens ziet? Die DG-1000 heb ik welleens geprobeerd ja, die knoppen zijn erg jandig, en hij kost inderdaad geen fuck meer tegenwoordig. Nadeel vind ik dat hij nogal plastic klinkt, maar hij heeft wel dynamiek en karakter, ik weet niet of het door de mix van een band heenprikt. over die ie4 heb ik goede verhalen gehoord, het schijnt zelf dat die countrycats in nashville hem ook gebruiken!
Hoe bedoel je veelzijdig!

Rectifier
10 januari 2003, 11:29
De IE4 klinkt clean onwijs (mits een goeie poweramp erachter).

Kan.1 Echt warme Fender achtige sound
Kan.2 SRV heaven
Kan.3 Brown Sound EVH
Kan.4 Over de top high gain ala Vai (geen Recto)
Ik heb wel ergens een internetadres waar je mp3's kan downloaden van de TOL100. De pre-amp is identiek aan deze head.

Je hoort nog.

kokeleko
10 januari 2003, 11:52
Inderdaad ,ik heb de Egnater TOLie-4 nu een paar maandjes en hij klinkt nog steeds goed , ben er dus zeer tevreden over , zeer open en srak geluid.

niels5150
10 januari 2003, 11:58
wat heb jij ervoor betaald dan?

kokeleko
10 januari 2003, 12:49
550 Euroos , met inruil van een Marshall Jmp-1 preamp en een Lexicon mpx100 bij Wessing in Den Bosch.

Rectifier
10 januari 2003, 12:52
Hij zit normaal gesproken wel rond de 1000-1500 Eur.
Je moet die gozer een bod doen Niels :wink:

kokeleko
10 januari 2003, 12:55
Alvast veel plezier ermee .

niels5150
10 januari 2003, 13:10
ja ik dacht al dat ik er eentje had zien staan bij wessing. maar jij hebt hem dus weggekaapt. Er staat er eentje op http://www.2dehands.nl van 1,5 jaar oud voor 1150 geloof ik. ik ken die gozer ook die hem verkoopt. ook maar effe mailen. hij doet ook een 2:90 weg!

niels5150
10 januari 2003, 13:11
maar rectifier, waar is die site met die geluiden?

Chiel
10 januari 2003, 13:14
De Egnater klinkt idd erg goed. De gitarist van Broadway heeft hem ook. Hij heeft een zeer goede sound. Eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat er ook nog een Line6 MODpro, FILTERpro en ECHOpro in zijn rack zit een Rocktron Intellifex een Palmer Speaker simulator en nog wat ander spul wat ik niet zo gauw kon thuis brengen.

Rectifier
10 januari 2003, 13:17
Ik ken hem ook. Ik heb met hem gesproken over z'n Rack. Hij heeft idd. een onwijze sound, maar alles via speaker sims.
Aardige gozer.

Niels, ik moet het ff opzoeken. Geduld.

niels5150
10 januari 2003, 13:21
okidoki

Rectifier
10 januari 2003, 13:23
Ik kan hem niet vinden zo 1,2,3.
Thuis kom ik er wel achter.
Word dus vanavond als je't niet erg vind.

niels5150
10 januari 2003, 14:56
no problem, ik ben me gewoon aan het orienteren, een goede top is ook ok namelijk. ik weet het nog niet. als ik een ie4 koop plus vht, effecten, rek, kabels, etc. ben ik idd een vermogen kwijt, en dan maar hopen dat het mijn sound is.

Rectifier
10 januari 2003, 15:05
Welkom in perfecte sound land... :wink:

Ik zit in't zelfde parket. Een top is idd. veel goedkoper, maar er zijn er niet veel die aan mijn eisen voldoen of ze zijn onbetaalbaar. Check de Egnater M4 of Randall RTM4 pre-amps ook. Kun je 4 modules met je eigen gewenste sounds in plaatsen. Misschien nog idealer dan een IE4.

niels5150
10 januari 2003, 21:22
ik vind de bogner shiva wel erg mooi, of een guytron top, wauw wat een sound. Die zijn nog te betalen.

Rectifier
10 januari 2003, 22:07
Ha, noem jij 2355 Eur te betalen??? :wink:
Idd. mooi spul en klinkt onwijs.

Ik heb die site nog niet gevonden. Heb de mp3's wel op m'n HD. Ik moet nog even verder zoeken.

niels5150
11 januari 2003, 11:21
maar voor een goede voor en eindtrap zit ik al gauw aan de 3000 euro, dus zon top valt dan nog mee, vind ik. Die Guytron klinkt echt fantastisch, kennen jullie die?

Rectifier
11 januari 2003, 12:55
Ik heb hem weleens gezien. Maakt gebruikt van een 2 delige eindtrap.
Eerst via EL84's en daarna via EL34 ofzo?
Waar heb je hem geprobeerd en hoe klinkt ie?

En idd. met een beetje racksetup ben je ook zo 3000 Eur kwijt.

niels5150
11 januari 2003, 13:02
mijn oude gitaarleraar (leendert haaksma) heeft er eentje. En een vriend van mij (rogier wagenaar). Hij kan van fender naar vox naar plexi naar volle romige verzadigde leadsound. Het is het mooiste clean wat ik ooit gehoord heb, en de crunch is amazing!
Tja, alleen peperduur he. Tussen de 2000 en 3000 euro.
Met dat bogner cab is het trouwens niets geworden op ebay. Hij ging voor 655 euro weg. En ik kan hem nieuw voor iets mer krijgen, maar dan is hij closed back zoals ik wou hebben. De koch hou ik denk ik lekker. Ik ga geen spullen meer wegdoen. Wil een collectie opbouwen.

Rectifier
11 januari 2003, 13:04
Is dat je leraar geweest? Geinig, die gozer heeft volgens mij ook een aardige verzameling of niet?
Hij speelt bij Anouk nu toch op een Bogner Uberschall???

niels5150
11 januari 2003, 13:11
ja ik heb conservatorium in rotterdam gedaan. Ben net afgestudeerd. Ben ook ooit eens 2de geworden met de NGA. Leendert speelt nu met de uberschall bij anouk ja, en zijn guytron, martijn van agt is de andere gitarist, die ken ik ook goed. Ik val nu voor hem in bij edsilia rombley.

Rectifier
11 januari 2003, 13:23
Zozo, dus we hebben met een aankomend NL sessiegitarist te maken :wink:
Kun je de Guytron van Leendert niet kopen? :smile:

niels5150
11 januari 2003, 19:01
ik denk niet dat hij hem wegdoet, hij is er zelf ook erg tevreden mee. hij gebruikt die uberschall alleen maar voor het scheurkanaal. Ik krijg net de nieuwe prijs van de guytron te horen van Erik van der Haar. 2950 Euro incl flightcase. That's a lot a money!!

Rectifier
11 januari 2003, 19:55
Tja, dan is een Bogner Shiva goedkoper. Een Ectasy niet... :sad:
Maar heeft de Guytron ook high gain???

niels5150
11 januari 2003, 22:34
ja wel hi-gain, maar niet zo erg scherp als een marshall of boogie rectifier. Hij is wat verzadigder, daarom gebruikt leendert een uberschall. Maak ik zoek geen hi-gain sounds. Die shiva is idd goedkoper ja, is die te gek? Ik heb er wat soundsamples van gehoor op de bogner site, en dat klonk wel erg goed moet ik zeggen, ookal denk ik dat de guytron beter is voor wat ik zoek.

Rectifier
12 januari 2003, 02:44
Wat zoek je eigenlijk precies?
De Shiva is vooral voor't cleane werk geweldig en overstuurd een beetje plexi achtig.
De Ectasy is wel erg allround.
Maar misschien is een CAE3+ toch wat meer allround :wink:

niels5150
12 januari 2003, 11:12
je kan de shiva toch met EL34 of met 6L6 kopen? Ik zoek een vintage achtige sound. Liefst Fender/Vox clean, en marshall plexi scheur.

Rectifier
12 januari 2003, 11:19
Dan moet je niet verder zoeken den de Shiva eens proberen.
Iedereen is er lovend over. Erik v.H heeft hem zelf ook.
Hij kan 2 kanalen schakelen en nog een boost per kanaal.
Die Guytron is ook wel fantastisch maar een stuk duurder en uitgebreidt.
Heb je weleens op een Rivera gespeeld? Een Sedona of Quiana??? Zijn ook geweldig en minder duur.

Candyman
12 januari 2003, 13:30
Wel eens aan een Custom Audio OD-100 gedacht?

Zijn trouwens wel moelijk verkrijgbaar.

Rectifier
12 januari 2003, 14:01
Moeilijk verkrijgbaar en heel erg duur.
Op dit moment worden ze niet meer gemaakt.

niels5150
12 januari 2003, 14:34
ja scott speelt erop, and he's my hero, you know!

niels5150
12 januari 2003, 14:37
ik vind rivera's meestal teveel knoppen hebben en te weinig goede geluiden. Clean is vaak wel mooi, maar scheur is nogal blubberig, althans van de Chubster combo die ik onlangs geprobeerd heb. Die Shiva kost toch rond de 2250 euro ofzo?

Rectifier
12 januari 2003, 17:42
Shiva head kost bij Muziekhandel Jukebox 2350 Eur. Combo zal wel iets meer kosten denk ik.

Rectifier
13 januari 2003, 01:06
Niels, found it:
http://www.jaredcoberly.com/egnater/clips.htm
Verder leuke site met veel Egnater info.

niels5150
13 januari 2003, 10:53
tja, ik heb eens geluisterd, en ik weet het niet. Geheel tegen mijn verwachting in vond ik het eerste en tweede kanaal mooier dan 3 en vier. Die vond ik een beetje achterin de speaker blijven hangen, en iets te weinig laag hebben. Maar dat kan alles met afstelling van de SM57 te maken hebben. Je moet hem eens in het echt horen. Wat zou die top kosten? de TOL100?

Rectifier
13 januari 2003, 11:55
Kanaal 1 en 2 vind ik ook onwijs mooi.
3 en 4 minder, het moet wat strakker zijn en meer moderne high gain. Dit is meer Marshall territorium.
Ik heb gister ook 2 mp3's van Guytron gehoord. Viel me ook een beetje tegen. Maar zulke amps moet je live horen en niet van mp3's.
De TOL 100 wordt niet meer gemaakt. Ik denk wel dat ie een stuk goedkoper is dan de Guytron. En de TOL 100 Mica is met midi.

Gutron clean: http://media.indoorstorm.com/clips/guytron_clean.mp3
Guytron drive:
http://media.indoorstorm.com/clips/guytron_dirt.mp3

Rectifier
13 januari 2003, 12:39
Er staat een TOL 100 te koop voor 1200 USD op harmony-central.

niels5150
13 januari 2003, 22:33
hou, ik vind het niet echt slecht klinken, wel erg droog, zonder galm of delay. De gitaar spreekt ook niet echt, met wat van die quasi interessante fusionlicks. Misschien moet je eens luisteren naar michael landau, hij speelt er tegenwoordig op.

Rectifier
13 januari 2003, 23:15
Huh? Sinds wanneer speelt Landau op een Guytron?
Hij heeft vrijwel altijd een Super Blackface reverb en/of een CAA-100.

niels5150
14 januari 2003, 10:57
al een paar jaar zelfs. Hij heeft ook nog een tour door europa gedaan met mijn Marshall DSL50W top. Ook een erg goede versterker, Scott henderson heeft hem ook gebruikt voor vital tech tones II. Maar ken jij de Duotone van H&K? Is dat wat?

Chiel
14 januari 2003, 11:31
Probeer de H&K TriAmp eens. Echt onwijs goed!

Rectifier
14 januari 2003, 11:36
Dat van die JCM2000 DSL wist ik. Maar die stond alleen op clean en de Overdrive van z'n pedalen. (althans insiders)
Ik wist echter niet dat ie ook op Guytron speelde.
Ik vond de Guytron ook niet slecht klinken van die mp3's maar ik vond het het geld niet waard als je hem zo hoort.

DuoTone ken ik niet echt. Ziet er wel mooi uit, maar daar heb je niets aan. Stond laatst eentje te koop op marktplaats.

Heb je de Shiva al eens geprobeerd?

niels5150
14 januari 2003, 14:50
nee nog niet, Erik van der Haar gaat naar LA voor de NAMM show. En mijn vriendin woont in den bosch, dus als ik daar ben rij ik denk ik even langs boekel. Jukebox weetjewel. Ja over die guytron, die moet je live horen! Serieus, hij ademt echt, het is een mega versterker. Shiva lijkt me ook te gek! Maar ze zijn zo duuuuur.

Rectifier
14 januari 2003, 15:02
Ik wil ook eens naar Jukebox om wat te testen. De H&K TriAmp mk.2 is ook wel uitgebreidt. 6 sounds. maar ja, als je er maar 3 gebruikt....
Laat je het 19" gebeuren nu voor wat het is?

niels5150
14 januari 2003, 15:34
ik denk het wel, het moet net de juiste combi van voor en eindtrap zijn, en voor je het weet blijf je wisselen van preamp etc. Kost erg veel tijd en geld. Ik koop liever een goede top. Wat vinden jullie van een Marshall anniversary met EL34's of een Engl top?

niels5150
14 januari 2003, 15:38
waar ik ook wel eens aan zit te denken is om gewoon een soort JTM45 of H&K Puretone of Matchless top te kopen en dan met allerlei analoge pedaaltjes te werken. Geen effectsloop etc. Wel gaaf opzich! Kennen jullie trouwens THD?

Rectifier
14 januari 2003, 15:56
Ik wou je Matchless nog voorstellen, maar die zijn erg duur.
Puretone is ook wel geinig, maar slechts 1 kanaal.
THD ken ik, de Univalve. Is ook wel goed en betaalbaar. En die kun je lekker los draaien.
T'kost allemaal wel ontzettend veel... :sad:

niels5150
15 januari 2003, 10:11
Ja das waar. Maar ik had laatst een studioklus, en daar stond een oude Marshall JCM800 top (eenkanaals zonder reverb) Die heb ik een tikkeltje laten oversturen, want meer kan hij niet, een tubescreamer ervoor en over een 4x12 marshall cabinet met greenbacks. Wauwwwww, wat een tone! Ik vind eenkanaals op zich niet erg. Wat heb je nou nodig aan effecten? Crybaby, Tubescreamer, RAT, Univibe, Memory Man. Daarmee zou ik het wel kunnen doen hoor!

niels5150
15 januari 2003, 10:11
Ja das waar. Maar ik had laatst een studioklus, en daar stond een oude Marshall JCM800 top (eenkanaals zonder reverb) Die heb ik een tikkeltje laten oversturen, want meer kan hij niet, een tubescreamer ervoor en over een 4x12 marshall cabinet met greenbacks. Wauwwwww, wat een tone! Ik vind eenkanaals op zich niet erg. Wat heb je nou nodig aan effecten? Crybaby, Tubescreamer, RAT, Univibe, Memory Man. Daarmee zou ik het wel kunnen doen hoor!

Rectifier
15 januari 2003, 11:03
Heb je de mp3's van de Bogner Metropolis wel eens gehoord? Geweldige amp. Net als de shiva, alleen de Metropolis is nog een beetje te betalen. Hij's wel ontzettend lelijk :wink:
De Shiva zou ook heel goed met pedalen ervoor klinken althans Bogner zelf.

Ik lijk wel een Bogner vertegenwoordiger... :grin:

niels5150
16 januari 2003, 10:55
Ik heb gister een optreden gedaan met een Guytron top en een Bogner big 2x12". Wauw, wat een sound! Alleen je betaald 6500 gulden voor de guytron, en 2200 voor het cabinet. That's a lot of money!

Rectifier
16 januari 2003, 12:52
Kun je nergens een 2e hands Guytron op scharrelen?
E.Haar is toch de enige in NL die weet aan wie hij ze verkocht heeft....?
Ik ken wel iemand die er één had, maar weet niet of hij hem nog heeft.
Misschien wil hij hem verkopen.

niels5150
16 januari 2003, 13:37
Ja, dat zou te gek zijn. Ik kan Erik ook inderdaad wel eens mailen of hij iemand weet die ervanaf wil. Maar dan heb ik nog mijn twijfels over de prijs hoor! Die dingen zijn mega duur!

Rectifier
16 januari 2003, 14:26
Tja, je weet het....sound kost geld.
Als't aan mij lag kon je een Bogner in de supermarkt kopen voor 7,99 Eur. :grin:
Probeer Erik eerst eens, die heeft een mega netwerk.