PDA

View Full Version : picking patroon



Izegrim
4 april 2007, 10:30
Wie kan mij helpen? Ik zit even vast want ik speel normaal alleen maar metaleske riffs maar nu kom ik op een stukje van een nummer waarmee ik bezig ben waarbij ik moet gaan plukken denk ik.

Vraag is aan jullie: Hoe zou JIJ dit aanslaan?


e|-------------O--------
b|------O---------O-----
g|---------O---------O--
d|--O-------------------

armageddon
4 april 2007, 10:50
Ligt een beetje aan het tempo. Als het erg snel moet zou ik down, up, down en dan up up up doen, maar dat kost wat oefening. Als het wat minder snel moet doe ik altijd gewoon down :satisfie:

Of met de vingers :P

Pais
4 april 2007, 12:12
Tuurlijk met vingers!! ;) Duim voor de bassnaren, ringvinger voor e, middelvinger voor B, wijsvinger voor G.

Roy K.
4 april 2007, 13:53
Wie kan mij helpen? Ik zit even vast want ik speel normaal alleen maar metaleske riffs maar nu kom ik op een stukje van een nummer waarmee ik bezig ben waarbij ik moet gaan plukken denk ik.

Vraag is aan jullie: Hoe zou JIJ dit aanslaan?


e|-------------O--------
b|------O---------O-----
g|---------O---------O--
d|--O-------------------


Je hoeft niet te plukken. Hoe ik het zou spelen: down, down, up, down, up, up.

Gitaro
4 april 2007, 17:52
Ik zou me aan down, up, down, up houden. (dat is geen advies, maar hoe ik het zou doen :))

Maar vergeet niet dat de kans bestaat dat de tab niet klopt. En zelfs als het wel klopt, zulke stukken kun je altijd op verschillende manieren spelen. Welk nummer is het, en staan die O voor 'aanslaan' of voor 'open snaar'? Zo als het er nu staat is het een beetje uit de context. Ik moet nog een metalband meemaken die gaat fingerpicken met de gain open en het volume op 11.

Ik moest hier trouwens denken aan het nummer Crystal Mountain van Death, daar spelen ze heel mooi een Amadd9 arpeggio in het refrein.

Negative K3 fan
4 april 2007, 19:31
Je hoeft niet te plukken. Hoe ik het zou spelen: down, down, up, down, up, up.

serieus? omdat dat sneller is of wat? Twee keer down achter elkaar voor de eerste twee noten vind ik redelijk vreemd.

ik zou gewoon het gewoon gilbert style doen: strak alternaten.

Darth
8 april 2007, 16:01
precies zoals armageddon zei, down up down up up up. Je moet altijd de richting op aanslaan waar de volgende noot is, dus als de volgende noot lager zit(een snaar lager dan ;)), sla je naar beneden, als de voglende op een hogere snaar zit omhoog.. :)(eadgbe, boven - beneden) vrij simpel, alleen kost het in het begin wat oefenen.

Als het echt niet gaat, en het nummer niet te snel is, dan kan je ook gewoon downstrokes doen, maakt opzig niet veel uit. alleen met alleen downstrokes kan je vaak niet zo snel.

ExRxIxC
8 april 2007, 19:57
down, up, down, up, up, down

ligt er trouwens ook aan wat erna nog komt

jasper159
8 april 2007, 20:27
Hybrid picking.
d met plectrum, b met middelvinger, g met plectrum, en dan up up up
Denkik, heb nu mijn gitaar niet bij, dusja

Roy K.
8 april 2007, 21:19
serieus? omdat dat sneller is of wat? Twee keer down achter elkaar voor de eerste twee noten vind ik redelijk vreemd.

ik zou gewoon het gewoon gilbert style doen: strak alternaten.

Dat kan natuurlijk ook, maar ik zou het idd op mijn manier spelen omdat ik het er dan sneller en strakker uit kan krijgen.

hugo123
8 april 2007, 21:54
Ik zou down up down up down down.


succes

hugo