PDA

View Full Version : eeuwige discussie ...



Wimvdb
4 april 2007, 10:10
Ik zou graag jullie mening horen... Hebben jullie liever 1 echt goede gitaar uit de USA of customshop ofzo van 1000+ euro's , een beetje een one-for-all gitaar dus... of liever een stuk of 3 a 4 Aziaten of oostblokkers ?

Ik weet het dus echt niet meer , ik heb nu een goeie gibson , maar zou graag wat meer veelzeidigheid en warmere klanken willen, daarom denk ik er soms aan om mijn gibson te verkopen en mij een Epiphone les paul of dot ofzo aan te schaffen samen met ergens een charvel stratje van 200 euro ( Occasie ) waar ik al een tijdje op gas, dan heb ik toch 2 'REDELIJK' goeie gitaren en een pak meer veelzijdigheid en wie weet ook speelplezier ( lijkt me leuk om af en toe eens te kunnen wisselen ) , aan de andere kant denk ik dan dat ik nu een beetje "the real deal" heb en dat ik me toch beter daar bij hou... Doorsparen is voor de moment moeilijk en eigenlijk vrij nutteloos daar ik deze zomer nog ga werken voor een toffe gitaar en dat ik ook nog andere hobby's heb en reisjes gepland heb. Bovendien speel ik denk ik minden dan de gemiddelde forum'ers hier...

Pff...... :sneaky: Moest Orpheo hier minder posten had ik minder last van LP-GAS !

LaurentB
4 april 2007, 10:28
Nee, niet doen! Eén goede gitaar blijft je steeds weer uitnodigen tot spelen, blijft je verrassen. Meerdere, slechts redelijke gitaren, doen dat niet.
Ook al is de ene gitaar beter geschikt voor de ene stijl dan de andere, de veelzijdigheid zit toch voornamelijk in je spel.

BB-G
4 april 2007, 10:30
Ik ken je ruilgewoontes een klein beetje en ik denk dat totdat je eindelijk je echte sound gevonden hebt je het best eens kan beginnen zoeken naar je sound op een Variax of een Fender VG (ik denk dat de eerste makkelijker te vinden is en aan een betere prijs) en daarna je echt model aanschaft. ;-)

BB-G
4 april 2007, 10:32
En inderdaad, ik zou je SG niet wegdoen (tenzij aan mij)

Kim Wilson
4 april 2007, 10:33
Het kan wel, maar dan moet je er wel een hoop energie in stoppen om net die ene goeie budgetgitaar te vinden. Ik heb toevallig een goeie deal kunnen maken toen ik mijn MIJ Strat kocht. Het blijkt achteraf ook nog een heel goeie gitaar te zijn, en voor €300 was ie zeker niet duur. Als je zoiets nou vier keer zou kunnen treffen met het geld van die ene Gibson, heb je denk ik wel voldoende speelplezier. Maar dan moet je wel zeker weten dat die ene budgetgitaar ook echt goed is.

The Underdog
4 april 2007, 10:35
Mijn mening is: op zich maakt het op zich niet uit waar een gitaar gemaakt is. Het belangrijkste is dat hij goed speelt. Maar het allerbelangrijkste is de gitarist, en dit zullen de merksletten niet graag horen.
Persoonlijk verkies ik ook meerdere verschillende gitaren boven één topgitaar. Om een v.b. te geven: mijn beste gitaar, een oude klassieke gitaar van M.G. Contreras klinkt werkelijk beter dan alles wat ik gehoord heb, dit zeggen ook de meesten die erop gespeeld hebben. Maar het effect daarvan is alleen te horen in een ruimte met uitstekende akoestiek; Als ik een gitaar van 250 € bespeel, die even goed afgesteld is, vind ik zeker niet dat het verschil in klank of bespeelbaarheid 2750 € is. Eigenlijk zou ik dus liever meerdere goedkope gitaren willen met verschillende looks/klank dan één zogenaamde topper. Een epiphone is niet zo ver verwijderd van een Gibson, gewoon meerdere gaan testen en de beste uitkiezen. Maar je zou ook de Gibson kunnen houden en gewoon een charvel stratje erbij kopen.

Kim Wilson
4 april 2007, 10:37
...
Een epiphone is niet zo ver verwijderd van een Gibson, gewoon meerdere gaan testen en de beste uitkiezen. Maar je zou ook de Gibson kunnen houden en gewoon een charvel stratje erbij kopen.
Dat vind jij. Een ander vindt de verschillen tussen Epiphone en Gibson onoverkomelijk, en is bereid om 2500 euri meer uit te geven voor iets dat écht goed is.

Michael AE
4 april 2007, 10:41
Duurder is niet per definitie beter, natuurlijk. Het ligt er helemaal aan wat je wil horen en hoe kritisch je bent.

Ik ben zelf wild van de gitaren uit de Fender en Gibson custom shop, omdat die instrumenten simpelweg het meest klinken zoals ik dat wil, maar ik ben ook helemaal niet ontevreden met mijn London City strat van 250 euro. Als ik het geld niet zou hebben, zou ik liever voor meerdere klank-kleuren gaan. Ik ben zo'n conservatief type die vind dat iedereen een goede strat, tele, les paul, jazzbox en superstrat moet hebben. Ik geloof niet zo in een ultieme veelzijdige gitaar.

Wel ben ik zo'n type die liever 10 jaar zoekt naar dat "ene exemplaar" dan dat ik genoegen neem met iets dat het net niet is. Mijn advies is dus wel, en vooral bij goedkope gitaren, dat je echt zoekt totdat je een voor jou goed exemplaar te pakken hebt en die dan ook koopt; ook al is hij 30 euro duurder dan de concurent in Rotterdam of Duitsland.

Dick Wolkendeck
4 april 2007, 10:49
(...)Ik weet het dus echt niet meer , ik heb nu een goeie gibson , maar zou graag wat meer veelzeidigheid en warmere klanken willen, (...)

Jouw Gibson is niet warm genoeg? Weet je zeker dat je dan een goede hebt? Ik heb ook een charvel naast mijn gibson, en die is echt veel feller. De Gibson is warmer.

Orpheo
4 april 2007, 10:50
Duurder is niet per definitie beter, natuurlijk. Het ligt er helemaal aan wat je wil horen en hoe kritisch je bent.

Ik ben zelf wild van de gitaren uit de Fender en Gibson custom shop, omdat die instrumenten simpelweg het meest klinken zoals ik dat wil, maar ik ben ook helemaal niet ontevreden met mijn London City strat van 250 euro. Als ik het geld niet zou hebben, zou ik liever voor meerdere klank-kleuren gaan. Ik ben zo'n conservatief type die vind dat iedereen een goede strat, tele, les paul, jazzbox en superstrat moet hebben. Ik geloof niet zo in een ultieme veelzijdige gitaar.

Wel ben ik zo'n type die liever 10 jaar zoekt naar dat "ene exemplaar" dan dat ik genoegen neem met iets dat het net niet is. Mijn advies is dus wel, en vooral bij goedkope gitaren, dat je echt zoekt totdat je een voor jou goed exemplaar te pakken hebt en die dan ook koopt; ook al is hij 30 euro duurder dan de concurent in Rotterdam of Duitsland.

agreed.



alleen, die gitaren die je opnoemt op de LP na, daar kan ik niks mee, maar das bekend :chicken:

Eko
4 april 2007, 11:16
Het leuke doet zich voor: Als je nog niet goed genoeg bent wil je steeds beter materiaal hebben. Als je beter bent geworden , kom je er achter dat je het ook met minder materiaal kunt.
Als je (nog) niet weet hoe je een Lespaul warm moet laten klinken heeft het zoeken nog weinig zin. Je kunt er gewoon jazz op spelen. Je hebt een gitaar waar je alles mee zou moeten kunnen. Het is wel leuk om af en toe iets anders te bespelen, maar dat is een geheel ander verhaal.

Michael AE
4 april 2007, 11:22
Het leuke doet zich voor: Als je nog niet goed genoeg bent wil je steeds beter materiaal hebben. Als je beter bent geworden , kom je er achter dat je het ook met minder materiaal kunt.
Als je (nog) niet weet hoe je een Lespaul warm moet laten klinken heeft het zoeken nog weinig zin. Je kunt er gewoon jazz op spelen. Je hebt een gitaar waar je alles mee zou moeten kunnen. Het is wel leuk om af en toe iets anders te bespelen, maar dat is een geheel ander verhaal.

Mwah, niet helemaal mee eens. Ik kan tegenwoordig ook veel meer met goedkoper spul, maar toch geloof ik er heilig in dat goede spullen essentieel zijn voor een echt goede sound. Ik ben alleen wel van mening dat goede spullen niet perse duur hoeven te zijn. (Alhoewel ik zelf alleen maar op mega-duur spul speel. :p)

Eko
4 april 2007, 11:34
Ik heb hier al eens eerder gesteld dat 90% van je geluid in je vingers zit. De laatste 10% zit in je apparatuur. Iedereen focust zich op het laatste deel omdat dit makkelijker is. Je kunt het namelijk kopen.........techniek en ervaring niet, dat kost gewoon jaren. Geeft niks, heb ik ook gehad en de zoektocht was/is best leuk.

LaurentB
4 april 2007, 11:37
Ik heb hier al eens eerder gesteld dat 90% van je geluid in je vingers zit. De laatste 10% zit in je apparatuur. Iedereen focust zich op het laatste deel omdat dit makkelijker is. Je kunt het namelijk kopen.........techniek en ervaring niet, dat kost gewoon jaren. Geeft niks, heb ik ook gehad en de zoektocht was/is best leuk.

Dat komt dan goed uit, want inmiddels heb ik wel de jaren maar nog steeds niet niet het geld...

Michael AE
4 april 2007, 11:48
Ik heb hier al eens eerder gesteld dat 90% van je geluid in je vingers zit. De laatste 10% zit in je apparatuur. Iedereen focust zich op het laatste deel omdat dit makkelijker is. Je kunt het namelijk kopen.........techniek en ervaring niet, dat kost gewoon jaren. Geeft niks, heb ik ook gehad en de zoektocht was/is best leuk.

Mee eens. Vergeet alleen niet de oren. Je moet techniek hebben om wat je hoort te vertalen en de techniek zit grotendeels in je hersenen/vingers, maar een groot deel van je sound zit hem in je gehoor. Veel mensen weten wel wat ze een goede sound vinden, maar ze horen niet het hoe en waarom. De essentie zit hem, denk ik, in het leren horen wat je nodig hebt aan techniek maar ook apparatuur. Dat is dan weer die ervaring. Mensen met een goed gehoor spelen ook vaak beter, vind ik.

Kaboemba
4 april 2007, 12:20
Ik zou het ook bij 1 goede gitaar houden, maar dat wil nog niet zeggen dat je gibson moet houden.
Als dat ding niet geeft wat jij zoekt moet je dus gewoon verder zoeken of je gibson aan (laten) passen.

Btw er zijn ook zat goede gitaren die minder als een gibson kosten (denk is aan b.v. een godin).

Kaboemba
4 april 2007, 12:23
Ik heb hier al eens eerder gesteld dat 90% van je geluid in je vingers zit. De laatste 10% zit in je apparatuur. Iedereen focust zich op het laatste deel omdat dit makkelijker is. Je kunt het namelijk kopen.........techniek en ervaring niet, dat kost gewoon jaren. Geeft niks, heb ik ook gehad en de zoektocht was/is best leuk.

Deels waar maar ook deels dikke bullshit.
Soms gaat het juist om die laatste 10% (denk zelf dat de verhouding anders ligt maar wat doet het ertoe) om precies dat geluid te krijgen wat je zoekt. En die zit echt niet in je vingers. Daarnaast maakt het nogal wat uit, de mate waarin het geluid uit je vingers komt, wat vooor soort muziek je speelt.

jorrit
4 april 2007, 12:33
klopt helemaal, plus het feit dat (ik iig.) technisch beter ga spelen als ik op een erg goede gitaar of versterker speel die voor mij echt super klinkt, voelt etc.... stukje bevlieging ofzo...

Dirkdewaard
4 april 2007, 12:39
Ik heb liever 1 goede gitaar, ik heb over de jaren heel wat gitaren gekocht en gespeeld. Opeens had ik 30 best wel goede gitaren. Toen ik vader werd en mijn vriendin de 30 gitaren niet zo leuk meer vond heb ik ze ingeruild voor 2 goede.

Ik heb geen dag spijt gehad.

(ik ben er helaas niet beter door gaan spelen, maar ik voel me wel beter. :) )

Braindead
4 april 2007, 12:42
Ik heb liever 1 goede gitaar, ik heb over de jaren heel wat gitaren gekocht en gespeeld. Opeens had ik 30 best wel goede gitaren. Toen ik vader werd en mijn vriendin de 30 gitaren niet zo leuk meer vond heb ik ze ingeruild voor 2 goede.

Ik heb geen dag spijt gehad.

(ik ben er helaas niet beter door gaan spelen, maar ik voel me wel beter. :) )


Dude, wat een verhaal. Ben blij voor je dat het voor jou zo werkt, maar ik lees ook zo vaak over mensen die er eeuwig spijt van hebben dat ze ooit een gitaar hebben verkocht.... just to remind you :-)

FruscianteFan
4 april 2007, 12:55
Ik heb hier al eens eerder gesteld dat 90% van je geluid in je vingers zit. De laatste 10% zit in je apparatuur. Iedereen focust zich op het laatste deel omdat dit makkelijker is. Je kunt het namelijk kopen.........techniek en ervaring niet, dat kost gewoon jaren. Geeft niks, heb ik ook gehad en de zoektocht was/is best leuk.Volgens mij is het sowieso verkeerd om te denken in percentages.

jimihattricks
4 april 2007, 12:59
Voor mij geldt: beter 3 goedkope(re) gitaren dan 1 hele dure..

Voorwaarde is wel dat die goedkope gitaren goed bespeelbaar zijn en live ok klinken.. in de live-soep hoor ik niet meer of iemand op een gibson of op een epiphone met gibson-elementen speelt..

daarnaast: het samenstellen van mijn zelfbouw strat gaat me in totaliteit nog geen 700 euro kosten omdat ik goed uitkijk naar 2e-hands spullen.. en dit ding kan ik zo naast elke 1000-1500 euro fender leggen.. reken uit je winst

bovendien: met goedkope gitaren hoef je je niet zo erg druk te maken of ze kapot gaan of gestolen worden..

Dirkdewaard
4 april 2007, 13:06
Dude, wat een verhaal. Ben blij voor je dat het voor jou zo werkt, maar ik lees ook zo vaak over mensen die er eeuwig spijt van hebben dat ze ooit een gitaar hebben verkocht.... just to remind you :-)

Tja, ik heb ondertussen ongeveer 100 gitaren gekocht en bijna evenveel weer verkocht. Slechts spijt van 2. Niet slecht dus....

The Underdog
4 april 2007, 13:25
Ik vind gewoon: het verschil tussen goedkopere en duurdere (elektrische) gitaren is heel klein, met uitzondering van heel goedkope gitaren. Maar vanaf 400 € zul je over het algemeen geen slechte gitaar(model) tegenkomen. Duurdere gitaren zijn duurder omwille van brand equity (sterk merk), waardoor ze een hogere prijs kunnen vragen. Andere redenen zijn materiaal dat quasi geen invloed heeft op geluid of bespeelbaarheid: inlays, lak, kleur, patroon van het bovenblad, ...
Een Gibson b.v. kost meer dan een Chinese gitaar omdat de loonkosten hoger liggen. Gibson zou dezelfde gitaar met dezelfde kwaliteit voor de helft van de prijs kunnen aanbiden, maar daarin zit juist de kracht van Gibson: Made in USA. Dit zorgt voor een andere perceptie bij het publiek.

Kim Wilson
4 april 2007, 13:27
Ik vind gewoon: het verschil tussen goedkopere en duurdere (elektrische) gitaren is heel klein, met uitzondering van heel goedkope gitaren. Maar vanaf 400 € zul je over het algemeen geen slechte gitaar(model) tegenkomen. Duurdere gitaren zijn duurder omwille van brand equity (sterk merk), waardoor ze een hogere prijs kunnen vragen. Andere redenen zijn materiaal dat quasi geen invloed heeft op geluid of bespeelbaarheid: inlays, lak, kleur, patroon van het bovenblad, ...
Een Gibson b.v. kost meer dan een Chinese gitaar omdat de loonkosten hoger liggen. Gibson zou dezelfde gitaar met dezelfde kwaliteit voor de helft van de prijs kunnen aanbiden, maar daarin zit juist de kracht van Gibson: Made in USA. Dit zorgt voor een andere perceptie bij het publiek.
Dit is grotendeels BS. Dat jij het verschil niet hoort/voelt/merkt, wil niet zeggen dat het er niet is. Er zijn mensen die bereid zijn ervoor te betalen voor dat laatste stukje perfectie. Jij niet, ik ook niet, maar anderen hechten daar blijkbaar wel erg veel waarde aan.

drap
4 april 2007, 13:32
De lak heeft geen invloed op het geluid???? Als dat zo was zat er op high end gitaren wel een even zo dikke plastic laag dan op goedkopere gitaren. Underdog, laat je beter informeren jongen.

Mitch
4 april 2007, 13:46
Leuke antwoorden in dit topic; sommige erg informatief en 'spot on' en af en toe wordt de plank volledig misgeslagen ! Laat ik een bijdrage doen ;)

Ik heb jarenlang geprobeerd voor veelzijdigheid te gaan, zowel qua versterkers als gitaren, maar ben er toch wel achtergekomen dat dat niet écht werkt. Het kan allemaal wel, tuurlijk kun je met een superstrat in een Vetta allerlei geluiden maken, maar of het je spelplezier verhoogt ?

Maar goed, het ging meer om de verschillen duur/goedkoop, 1 goede of meerdere goedkopere voor de veelzijdigheid.
Laat ik nu van alles wat in huis hebben :D Een top of the line stuk Nederlands vakwerk, een vriendelijk geprijsde tweedehands Fender Jap (met andere pups) en een goedkope Chinese Dean hollowbody.
De laatste is er dus deels voor de veelzijdigheid (maar ook het lagere gewicht en draagcomfort) en is hartstikke leuk voor erbij. Ik zou niemand adviseren om drie van dergelijke budget-gitaren als voornaamste instrumenten te gebruiken. Kwaliteit verloochent zich niet.

De Fender Jap zit daar leuk tussenin, zoals ook Kim W. al merkte. Typisch een geval van ontzettend veel gitaar voor weinig geld. Uiteraard moet je zoeken, maar dat zijn wel gitaren die je hoofdinstrument kunnen zijn.

Rinze
4 april 2007, 13:47
Ik koop in principe niet al te dure gitaren, wanneer je dan de minder bekende merken neemt heb je er hele goede tussen zitten die tweedehands toch niet duur zijn. Zo heb ik voor de prijs van 1 á 2 Gibsons 4 uitstekende gitaren en nog een paar die wel ok zijn. Mijn Framus Tennessee Custom of Lag Roxanne Classic doet echt niet onder voor de gemiddelde Gibson, het zijn geweldige gitaren.

Fenders is een ander verhaal, mijn US Strat met een hele zooi dure upgrades heb ik tweedehands voor 700 euro gekocht inclusief koffer en een extra body, die jongen wilde er gewoon snel vanaf vanwege een GAS-aanval. Fenders zijn toch minder prijzig dan Gibsons of PRS-sen.

Dus: mijn advies is om het te zoeken in de iets minder bekende merken die wel goed zijn maar waar je niet de helft van je geld aan de merknaam uitgeeft. Ik vind het in ieder geval lekker om te kunnen wisselen. De gitaren die niet genoeg bevallen verkoop je gewoon weer, geen probleem in deze internettijd.

En dan verkoop je die Gibson gewoon aan mij voor een zacht prijsje...
:cooler:

The Underdog
4 april 2007, 13:53
Ik heb de indruk dat sommigen hier alleen maar napapegaaien wat ze hebben gelezen. En nee, lak heeft weinig invloed op de klank. Op de meeste goedkope gitaren zit er zelfs een dunne lak.
Ik zeg niet dat ik het verschil niet merk tussen goedkope en dure gitaren, ik zeg allen dat dat verschil grotendeels subjectief is.

Kim Wilson
4 april 2007, 13:56
Ik heb de indruk dat sommigen hier alleen maar napapegaaien wat ze hebben gelezen. En nee, lak heeft weinig invloed op de klank. Op de meeste goedkope gitaren zit er zelfs een dunne lak.
Ik zeg niet dat ik het verschil niet merk tussen goedkope en dure gitaren, ik zeg allen dat dat verschil grotendeels subjectief is.
En ik heb de indruk dat jij zomaar wat roept, omdat jij de verschillen niet merkt.

Wimvdb
4 april 2007, 14:02
Ik hou mijn gibson waarschijnlijk gewoon hoor , ik was het mij gewoon hard aan het afvragen... Dan moet ik een koper zoeken , zelf iets nieuw zoeken en indien nodig daar nog achtergaan ook, dat is het mij niet meer waard :)Ik speel nog maar 3 uur per week ofzo ...

Ik verwacht trouwens nog een chinees van 50 euro aan mijn deur :D

drap
4 april 2007, 14:08
Ik heb de indruk dat sommigen hier alleen maar napapegaaien wat ze hebben gelezen. En nee, lak heeft weinig invloed op de klank. Op de meeste goedkope gitaren zit er zelfs een dunne lak.
Ik zeg niet dat ik het verschil niet merk tussen goedkope en dure gitaren, ik zeg allen dat dat verschil grotendeels subjectief is.

Dan ben je dus echt slecht geinformeerd. En laat ik nou mijn bevinding hebben gedaan door eigen aankopen, en aankopen, en aankopen... Ik heb inmiddels teveel gitaren gehad in een te korte tijd, maar het heeft wel één voordeel, ik hoef niet meer anderen na te lullen om een mening te kunnen vormen. Ik durf dus ook gerust te zeggen dat lak wel uitmaakt. Een dunne lak laat nou eenmaal meer toe qua resoneren. Laat nou juist lak geen subjectief iets zijn. Dat betekent alleen nog niet dat alle gitaren met een dunne laksoort ook goeie gitaren zijn, ik ben de laatste om dat te beweren.

The Underdog
4 april 2007, 14:08
Ik zou de Gibson ook houden. Welke chinees is het? J&D?

Michael AE
4 april 2007, 14:09
Ik vind gewoon: het verschil tussen goedkopere en duurdere (elektrische) gitaren is heel klein, met uitzondering van heel goedkope gitaren. Maar vanaf 400 € zul je over het algemeen geen slechte gitaar(model) tegenkomen. Duurdere gitaren zijn duurder omwille van brand equity (sterk merk), waardoor ze een hogere prijs kunnen vragen. Andere redenen zijn materiaal dat quasi geen invloed heeft op geluid of bespeelbaarheid: inlays, lak, kleur, patroon van het bovenblad, ...
Een Gibson b.v. kost meer dan een Chinese gitaar omdat de loonkosten hoger liggen. Gibson zou dezelfde gitaar met dezelfde kwaliteit voor de helft van de prijs kunnen aanbiden, maar daarin zit juist de kracht van Gibson: Made in USA. Dit zorgt voor een andere perceptie bij het publiek.

Als jij het verschil niet hoort tussen een Gibson/Fender uit de CS en een Standard, dan kun je bijna geen goede oren hebben. Of het verschil je het geld waard is, is een ander verhaal, maar verschillen in klank zijn er wel degelijk.

Het hele "een gitaar van 400 euro is net zo goed als een Gibson" is echt pure papagaaierij. De pot verwijt de ketel, zullen we maar zeggen...

Bovendien weet ik niet waar je de notie vandaan haalt dat een dunnere/andere laklaag de klank niet beinvloed. Kom op zeg. Dat hoort zelfs een dove.

:p ;)

The Underdog
4 april 2007, 14:10
Dan ben je dus echt slecht geinformeerd. En laat ik nou mijn bevinding hebben gedaan door eigen aankopen, en aankopen, en aankopen... Ik heb inmiddels teveel gitaren gehad in een te korte tijd, maar het heeft wel één voordeel, ik hoef niet meer anderen na te lullen om een mening te kunnen vormen. Ik durf dus ook gerust te zeggen dat lak wel uitmaakt. Een dunne lak laat nou eenmaal meer toe qua resoneren. Laat nou juist lak geen subjectief iets zijn. Dat betekent alleen nog niet dat alle gitaren met een dunne laksoort ook goeie gitaren zijn, ik ben de laatste om dat te beweren.
Dat is het verschil tussen ons: ik laat mij niet informeren. Ik ga zelf testen.

The Underdog
4 april 2007, 14:12
Als jij het verschil niet hoort tussen een Gibson/Fender uit de CS en een Standard, dan kun je bijna geen goede oren hebben. Of het verschil je het geld waard is, is een ander verhaal, maar verschillen in klank zijn er wel degelijk.

Het hele "een gitaar van 400 euro is net zo goed als een Gibson" is echt pure papagaaierij. De pot verwijt de ketel, zullen we maar zeggen...

Bovendien weet ik niet waar je de notie vandaan haalt dat een dunnere/andere laklaag de klank niet beinvloed. Kom op zeg. Dat hoort zelfs een dove.

:p ;)
Ik heb nooit gezegd dat een gitaar van 400 € even goed is als een Gibson.

Kim Wilson
4 april 2007, 14:13
Dat is het verschil tussen ons: ik laat mij niet informeren. Ik ga zelf testen.
Lezen kun je blijkbaar ook al niet...

drap
4 april 2007, 14:14
Dat is het verschil tussen ons: ik laat mij niet informeren. Ik ga zelf testen.

Eén, je wordt nou een beetje arrogant. Twee, als je nou m'n post nog eens goed doorleest, had je dit niet gezegd. Ik citeer mezelf nog maar eens:


En laat ik nou mijn bevinding hebben gedaan door eigen aankopen, en aankopen, en aankopen... Ik heb inmiddels teveel gitaren gehad in een te korte tijd, maar het heeft wel één voordeel, ik hoef niet meer anderen na te lullen om een mening te kunnen vormen.

Was het ook niet in één of ander intonatie topic dat mensen je erop wezen dat je wat arrogant overkwam?

bert k
4 april 2007, 14:15
Slotje. Underdog, schei uit, geef ook eens toe als je het mis hebt.