PDA

View Full Version : Nieuwe Tremelo? Veel effect?



StringImprovisor
4 april 2007, 01:28
Ik wou mijn standaard tremelo vervangen met een gouden, omdat ik dat simpelweg "Mooier vind staan". Ben er al gauw 145 euro aan kwijt, dus vroeg me af of het meer voordelen heeft.
Zo als geluid, is dat dan verbeterd? Of IETS in ieder geval :chicken:
En ook vraagje, is het moeilijk om zo'n tremelo te verwisselen?

Deze wou ik kopen: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_91_171&products_id=2294&osCsid=3944fb2c58ad239a4dbb0f407eea8fa2

Alvast bedankt! :hippie:

bert k
4 april 2007, 09:38
Ik zet hem in Zelfbouw.

DarknessAwaits
4 april 2007, 09:50
Ligt er geheel aan welke trem je nu op je gitaar hebt zitten. Er hoeft niet gefreesd te worden bij deze trem, iig niet om 'm te verzinken. Verder ligt het eraan in hoeverre de plaatsing van de studs overeenkomt met diegene die je nu hebt.

jimihattricks
4 april 2007, 11:15
dit is een 2-point tremolo, die zal dus niet zonder boren of schroeven op de plek van een standaard strat tremolo passen bv..

B_2_the_a
4 april 2007, 12:04
ligt eraan wat voor tremelo je nu hebt hoor :)

maar deze heeft minder wrijving :)

Mattia
4 april 2007, 13:05
...wat voor trem koop jij voor 145 euro? Als het geen double locking (Floyd of Kahler) is, is dat gewoon teveel.

fred dons
4 april 2007, 13:17
voordat geld heb je ongeveer 3 diego deluxe trems die ook ontzetten goed zijn (en klinken)

B_2_the_a
4 april 2007, 13:46
tis een wilkinson :)

ok erg gooed

fred dons
4 april 2007, 14:21
zekers maar wel 3 keer zo duur en niet 3 keer zo goed

Mattia
4 april 2007, 17:43
Nouja, hoort twee keer zo duur te zijn. Of je zit een echte te kopen van Trev Wilkinson (FretKing), geen Gotoh versie. Je wordt anders redelijk heel erg afgezet.

B_2_the_a
4 april 2007, 17:45
link niet gekeken? Het is de goude variant ;) dies lichtelijk duurder :D
De diego heb ik nogsteeds niet in real life getest, maar de wilkinson is super hoor :) (heb recentelijk nog een zwarte gekocht voor 5 euro en verkocht voor 120 :P)

orreltak
4 april 2007, 19:37
dat gouden kleurtje maakt alles ook aanzienlijk duurder.

fred dons
4 april 2007, 22:22
ik heb nog wel een licht verroest gouden exemplaar liggen voor de liefhebber, het zijn zoals gezegd prima trems maar het zijn niet de beste die er zijn qua 2 point (dat is naar mijn smaak de hipshot die btw ook goedkoper is)

Orpheo
5 april 2007, 11:51
ik heb nog wel een licht verroest gouden exemplaar liggen voor de liefhebber, het zijn zoals gezegd prima trems maar het zijn niet de beste die er zijn qua 2 point (dat is naar mijn smaak de hipshot die btw ook goedkoper is)

hey fred, goed nieuws, mijn warmoth komt eraan!!! ik pm je wel voor n afspraak voor t lakken. maar on topic:

waar koop jij je hipshot trems dan?

fred dons
5 april 2007, 12:06
bij stewmac, vox heeft ze ook maar dan zijn ze een stuk duurder, ik bestel dan wel gelijk een paar andere dingetjes om de kosten te drukken maar ze zijn een stuk goedkoper

snel omgerekend kost tie bij Stew eur 69 (ex verzend en btw invoer) en eur 119 bij Vox in de chrome uitvoering

oknarb180
5 april 2007, 12:57
waar koop jij je hipshot trems dan?

Ik heb mijn hipshot ook bij Stew gekocht, scheelde me 25 euro.
Heb 'm allen nog niet in m'n PRS zitten en getest (zover ben ik helaas nog niet!) dus kan ik je er verder niets over vertellen. Heb 'm gekocht omdat ie een beetje PRS-look heeft en omdat ie heel stabiel schijnt te zijn.

vr.gr.

Branko

Orpheo
5 april 2007, 13:19
bij stewmac, vox heeft ze ook maar dan zijn ze een stuk duurder, ik bestel dan wel gelijk een paar andere dingetjes om de kosten te drukken maar ze zijn een stuk goedkoper

snel omgerekend kost tie bij Stew eur 69 (ex verzend en btw invoer) en eur 119 bij Vox in de chrome uitvoering

wow! dat scheelt echt! ik zat te denken tegen de 150! thnx!