PDA

View Full Version : Punk rock mogelijk zonder leraar?



sneakie
6 januari 2003, 22:28
Is het mogelijk om punkrock te leren spelen zonder leraar? Ikzelf speel een half jaar gitaar en sinds kort elektrisch, alleen heb ik het probleem dat ik alleen powerakkoorden kan spelen, en het probleem heb dat ik bij het stummen soms een snaar te veel aansla, heeft iemand van jullie misschien tips zodat die misschien beter gaat?

TuRtLeBoY
8 januari 2003, 12:40
punkrock: je hebt alles in huis om basis-punk te spelen... je zoekt 4 noten uit op de majorscale en speelt daar power accoorden op, en klaar is kees: je hebt nu punk ala Misfits

Lucky
9 januari 2003, 15:53
dat lijkt me nou juist echt een punk principe...
gitaar spelen in een band zonder je te conformeren aan wat zo'n hippie leraar zegt
:smile:

Megalodon
6 februari 2003, 04:31
Dit is inderdaad wel een heel grappig topic :grin:

Er bestaat denk ik niets simpeler op de gitaar dan punkrock, of wel? Als ik jou was zou ik, nadat je die punkrock beheerst, wel nog verder kijken in de muziekwereld. Er is nog zoveel meer te ontdekken...

Neals
13 maart 2003, 15:33
Pop is doorgaands simpeler dan punk...
Ok het is vaak wat moeilijkere accoordjes duwen, maar toch compenseerd dat met den snelheid.

Ronald
14 maart 2003, 12:37
gewoon powerakkoorden leren , de punk die ik ken is tenminste zo goed als alleen maar powerakkoorden

Theije
18 maart 2003, 16:23
Ja volgens mij bestaat de meeste punk ook alleen uit powerchords, en als je niet te moeilijk doet en je powerchords gewoon met twee vingers pakt kun je in no time leren punk spelen.
Het enige lastige is misschien dat je voor veel punk aardig snel moet kunnen spelen en vooral snel moet kunnen Palm muten maar das gewoon een kwestie van oefenen en heb je geen leraar voor nodig.
Succes

Ic3gl0vE
23 maart 2003, 23:04
alles is mogelijk zonder leraar

guitarmusicman
24 maart 2003, 10:04
hmmmm, ligt aan de persoonlijkeid, maar in ieder geval veel