PDA

View Full Version : Engl Screamer!!!



Randy
3 april 2007, 22:26
Ik heb vandaag een engl screamer getest bij Keymusic. Het klonk wel erg goed. Ik zit er al een tijdje op te gassen. Toch heb ik mijn twijfels betreft het vermogen. Het is een 50 watt buizenversterker met een vintage 30 speaker. Zal deze zich goed staande weten te houden in bandformatie (metal,rock en nog meer gespierde varianten ervan)?

regards,

Randy

AART
3 april 2007, 22:36
Zet hem anders eens op 11.

Doe je de ziektekostenverzekering waarschijnlijk geen plezier mee en is dus ruim hard genoeg voor in een band.

Izegrim
3 april 2007, 22:40
Dat zou makkelijk moeten kunnen. Ik heb een jaar met een 50W combo tegenover een 120W 5150 stack staan blazen en dat ging prima. Ik moet wel zeggen dat ik een 4x12 wat meer laid back vind klinken (heb m'n combo ook wel eens i.c.m. cab gebruikt) en dus is een 1x12 wat eh... schreeuwerig op hoog volume in een metalband.

Tho
3 april 2007, 22:40
Zet hem anders eens op 11.

Doe je de ziektekostenverzekering waarschijnlijk geen plezier mee en is dus ruim hard genoeg voor in een band.

Inderdaad, helemaal mee eens. Draai hem vol open en je hoort nooit meer iets. Die houdt zich ook gemakkelijk staande met een optreden (met wat extra speakers)

Fuhgawz
3 april 2007, 22:53
Ik heb er ook eentje en die houdt zich zeker goed staande in een bandsituatie, ook tegen gitaristen en bassisten met halfstacks en drummers van het type 'houthakker'! Ik speel altijd met het mastervolume op stand 2 - 3 afhankelijk van de ruimte en dat gaat al gruwelijk hard, dus wat dat betreft hoef je je geen zorgen te maken. Qua veelzijdigheid ontbreekt het 'm ook niets, vier kanalen waarvan de laatste echt wel gain genoeg heeft voor de heftigere metalvarianten. Alleen heeft de mijne geen Vintage 30 speaker, maar een (even spieken) Celestion V12-80 speaker.

Ibanez RuleZ
3 april 2007, 22:57
die dingen hebben allemaal veel te veel gain... qua volume en gain doen die dingen het prima.

harrald

Bl44t44p
4 april 2007, 15:55
Mijn ENGL 50-watter (Thunder) gaat hard. En hoe.

Geloof me, het is echt ruim voldoende in een bandsituatie. Zoals al gezegd zul je de master met moeite voorbij 3 krijgen, ik heb één keer de master half opengedraaid en dat ging serieus gehoorbeschadiging op te leveren.

Enige issue zou die 1x12 kunnen zijn.. ik vind 'm prima voldoen maar persoonlijke smaak kan verschillen. Echter is dat met een extra cab natuurlijk zo opgelost.

ColourofFire
4 april 2007, 17:27
Hier nog een Engl Thunder. Gaat hard zat. Op optredens heb k em nog nooit boven de 10 uur gehad...

Dude
4 april 2007, 17:52
50 watt over een 1x12 levert alleen problemen op als je andere gitarist over een 4x12 oefent met flink veel meer vermogen.

mijn ervaring is ook dat je geluid dan snel schreeuwerig en irritant aanwezig wordt.

Ik speel nu bijvoorbeeld in een coverbandje waarbij de andere gitarist over een 4x12 cab en een line6 vetta speelt (zeg maar niks.. ik ben buizen purist maar zijn geluid is vele malen beter dan het mijne) maar probeer het geen eens meer met mn 1x12 cabje, de 4x12 gaat standaard mee omdat ik er anders helemaal in wegval.

@iro
5 april 2007, 11:13
50 watt over een 1x12 levert alleen problemen op als je andere gitarist over een 4x12 oefent met flink veel meer vermogen.

mijn ervaring is ook dat je geluid dan snel schreeuwerig en irritant aanwezig wordt.

Ik speel nu bijvoorbeeld in een coverbandje waarbij de andere gitarist over een 4x12 cab en een line6 vetta speelt (zeg maar niks.. ik ben buizen purist maar zijn geluid is vele malen beter dan het mijne) maar probeer het geen eens meer met mn 1x12 cabje, de 4x12 gaat standaard mee omdat ik er anders helemaal in wegval.

Het is dan ook een screamer hé :)

Randy
9 april 2007, 20:02
Hey dudes,

Ik heb die screamer afgelopen zaterdag opgehaald bij Keymusic. Hij klinkt erg vet. Heerlijk vol. Niet zo transparant als mijn marshall 265 van voor de eeuwwisseling hahaha. Dat ding heeft zo ongelooflijk veel gain. Ik merk wel dat ik veel meer uit m'n gitaar haal. Ondanks de gain blijft het karakter van m'n gitaar wel goed hoorbaar. Het geluid klontert niet dicht zeg maar. Komende zaterdag haal ik die footswitch ( ja die moet ik apart aanschaffen *)#$^*).
Als ik alles compleet heb plaats ik wel foto's :).. Thanx voor jullie advies!!

Laterzz

Randy

Bl44t44p
9 april 2007, 20:31
Gefeliciteerd!