PDA

View Full Version : Gezocht: goeie ABY- en loop pedaal



onze_jef
3 april 2007, 22:07
1) HET ABY PEDAAL

ik speel nu een tijdje op 2 versterkers en gebruik nu men TU2 stempedaaltje om met signaal te splitten en dat geeft me ineens de mogelijkheid 1 versterker geen signaal te geven.

Tijd voor een ABY pedaal lijkt me zo.

Ik zou graag hebben dat het als volgt functioneert:

2 knoppen (A en B), als ze beiden aan staan is 't een Y pedaal, als ze beiden af staan is alles gemuted en als er slechts 1 aan staat hoor je slechts 1 amp.

Tuner out is niet nodig, die gaat toch via men Ernie Ball volume pedaal

Ik wil geen klikken horen en heb verder geen idee of dat pedaal een buffer nodig heeft of net niet, leg me maar uit.

Interessant om te vermelden hierbij is misschien dat ik steeds een MXR ZW overdrive pedaaltje of een tubescreamer heb aan staan, zelfs als ik "clean" speel... die dingen zijn toch ook buffers hee? Of niet?



2) DE LOOPER

ik zoek ook een pedaal met 2 (of 2 pedalen met 1) loops waarmee ik een resem effecten uit men signaalpad kan halen. Ik heb immers enkele leuke bakjes die helaas tof klinken als ze aan staan, maar veel minder leuk als ze niet horen aan te staan (een delaypedaal die nooit helemaal uit staat bijvoorbeeld).





P.S.: als er iemand dit voor mij wil knutselen, laat maar weten, ik ben een liefhebber van gebricolleer... ik heb nog ergens een alu bakje liggen en van die knoppen van de kanaalswitcher van een amp.




Dank bij voorbaat voor jullie zeer doordachte en uiterst interessante antwoorden!

Dirk_Hendrik
3 april 2007, 22:20
Wat wil je horen? Can be done? Klopt. Het ligt hier links van me allemaal klaar om naar de opdrachtgever verstuurd te worden. Plopvrij, kraakvrij etc etc. Wil je ook technische achtergronden over buffering in die ABY om te zorgen dat het geheel in Y mode niet over de tone-verlies zeik gaat ?

onze_jef
3 april 2007, 22:32
nee hoor, ik wil gewoon degelijk klinkende plopvrije pedalen die geen toon verliezen (vooral dan in 't geval van Y schakeling).

de prijs spreken we best per PM af neem ik aan?

U heeft er al vast een ontvangen van mij.

Speeddemon
3 april 2007, 22:59
Hey D_H, als je zo'n mini IC buffer PCBtje nodig hebt, geef maar een gil!

Dirk_Hendrik
4 april 2007, 09:14
Jef,

Reactie komt er aan.
@ speedy,

Thanks dude. Ik heb er echter al een paar waar jij qua formaat misselijk van gaat worden ;)