PDA

View Full Version : dikkere snaren hals pnieuw afstellen?



guitarfreakrobert
3 april 2007, 21:48
Hey ik had naar het lezen van de topic snaren nog een vraagje ik ben sedert vorige week, op 0,11 gaan spelen dit bevald mij naar ff wennen zeer goed, mijn vraag is dan ook als ik nou naar 0,13 ga moet ik dan de hals opnieuw laten afstellen want toen ik van 10 naar 11 ging moest de hals aan gedraait worden het geen niet meer was dan eeh halve slag strakker draaien nu zou ik dit ook zelf kunnen hierbij vermeld dat ik niets van gitaren afweet maarja een bout aandraaien moet wel lukken dacht ik dan hopend op juliie reactie
robert

patricia
3 april 2007, 22:16
hoi,

nou ff een bout aandraaien....denk daar niet te makkelijk over dude!
van 0.11 naar 0.13 vraagt denk ik wel om enige afstelling.
dus dan geef je de halspen een klein (voorzichtig!!) slagje.
weet je het niet allemaal zeker?ga dan ff naar iemand die weet wat die doet.
succes.

Tankman
3 april 2007, 22:34
Het hangt natuurlijk vanaf wat je met die dikkere snaren gaat doen. Bijvoorbeeld:

Je speelt normaal in standard tuning met .010 snarer, en je wilt nu in standrd blijven spelen maar met .013....ja...dan moet je afstellen, want dan krijg je verschrikkelijke action.

Maar:

Je speelt normaal in standard tuning met .010 snaren, en je wilt nu .013's derop zetten om 2 tonen lager te gaan spelen, in C standard ofzo...Dan zal het wel niet nodig zijn om af te stellen.

Persoonlijk speel ik op .009-.046, een skinny top heavy bottom set dus. Maar dan speel ik in Standard E op Drop D. Voor een halve toon lager neem ik graag .010-.052 of, .011-.052. Dikker ga ik niet meer.

Voor liefhebbers van Drop C tuning, is de GHS Zakk Wylde set wel aan te raden. Voor metal spelers dan. Dat is een set van .010-.060. Heerlijk is die lage snaar.