PDA

View Full Version : L.R.Baggs voor TOM Bridge



Mitchel_12000
3 april 2007, 20:09
Hey mensen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar losse LRbaggs voor mijn tonepros Tune-o-matic brug maar eigenlijk nog niks kunnen vinden.

Ik wil mijn zelfbouw gitaar gaan versterken met een extra piezo systeem in mijn brug. Hebben jullie enig idee waar ik losse piezo zadeltjes voor dit type brug kan kopen/bestellen? Ik heb gehoord dat Graph tech zulke zadeltjes verkoopt, maar ook hier heb ik nog niks over kunnen vinden.

Nog iets. Ik weet niet heel goed wat er verder voor aanpassingen moeten worden gemaakt met betrekking tot electronica. Zijn er bijvoorbeeld twee jack uitgangen nodig of kan ik het met één uitgang ook prima redden. Is een batterij noodzakelijk? en een pre-amp?

Alvast bedankt,
Mitchel

urezna
4 april 2007, 08:06
wat de electronica betreft, ja, je hebt een pre-amp nodig. en ja, die gaat op een 9V-batterij.
Als je aan LR Baggs denkt, zul je op hun site ook zien welke ze daarbij kunnen leveren. Een leverancier in NL daarvoor weet ik niet. volgens mij kun je bij LR Baggs ook direct bestellen toch?

je zou het met 1 jack-uitgang kunnen doen, afhankelijk van je wensen. je ziet wel gitaren met 2 uitgangen of een stereo-uitgang zodat je de piezo naar een andere versterker kunt leiden, bijv een acoustische gitaarversterker voor een nog mooier resultaat.
volgens mij is dat de enige beperking wanneer je maar één jack uitgang hebt.

succes!