PDA

View Full Version : Kleine Buizen Versterker



Dirkdewaard
3 april 2007, 20:05
Misschien kan iemand mij helpen.

Ik zoek een kleine buizen top met een plexi geluid. Ik gebruik hem alleen om op te nemen en hij mag dus heel klein zijn, 1 tot 10 watt.

Ik zag laatst een artikel in de gitarist van een super kleine versterker gemaakt in nederland, maar ik ben het blad kwijt.

Iemand ideeen? Kan iemand iets aanraden of zelfs bouwen voor me? Hij moet klein genoeg zijn om mee te nemen in een rugzak ivm de biertjes die worden gedronken :)

Thanks!

sinneD
3 april 2007, 20:28
Dan heb jij even flink geluk want heel toevallig kwam ik vandaag die advertentie tegen op marktplaats :p

klikkerdeklik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/75353325-pico-plexi-head-custom-built-by-ed-s-custom-shop.html?return=eJwVyuEOgiAQwPF3cdNviihq4VyzJ%2Bg VyG7JQGRwltl69%2BAL9%2FvfITjlX8nL3nN6bnniQbhp7mdEy wlRqwVTLMIptFoI9IXRZNkOCSoHk0vj0W0LGARDXuA8glNh5Hf h4%2F0pUQhHpo41xYyLvux6oNnDD7im9UjT%2Bqox4JA2co%2B 7sq1bFusTqqlaxrpY4e%2FYVafIKpI1geodeNOwyxCrD%2B9YZ XagSf%2F7A3daQ2Y%3D&df=1&fta=eNo9j11uwjAQhO%2FiB57j9a6dzCp34AbIUlBldSuimkJa xN1rU%2BjjfBrNT0bErWKE%2B%2Fq0wyVbdVqRCG6z2e%2BWOp 9P8Gpn%2FJRVbYMfYois9g2hyJzUfLOPaoTEou9X7O24FT3VAt qts%2B95DLfmt6PT0rIqAlxZWlGG4FYw6GPAKDxRCvHl6oiFJo mhI3oiCsRRuKPwQtRso3TEfyhJkBCooXvFBPeRt0Nf0EqXR3g7 mK992gDnnvryr%2B%2B%2F0hVLZQ%3D%3D)

Over toeval gesproken ^^

Dirkdewaard
3 april 2007, 20:36
Dan heb jij even flink geluk want heel toevallig kwam ik vandaag die advertentie tegen op marktplaats :p

klikkerdeklik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/75353325-pico-plexi-head-custom-built-by-ed-s-custom-shop.html?return=eJwVyuEOgiAQwPF3cdNviihq4VyzJ%2Bg VyG7JQGRwltl69%2BAL9%2FvfITjlX8nL3nN6bnniQbhp7mdEy wlRqwVTLMIptFoI9IXRZNkOCSoHk0vj0W0LGARDXuA8glNh5Hf h4%2F0pUQhHpo41xYyLvux6oNnDD7im9UjT%2Bqox4JA2co%2B 7sq1bFusTqqlaxrpY4e%2FYVafIKpI1geodeNOwyxCrD%2B9YZ XagSf%2F7A3daQ2Y%3D&df=1&fta=eNo9j11uwjAQhO%2FiB57j9a6dzCp34AbIUlBldSuimkJa xN1rU%2BjjfBrNT0bErWKE%2B%2Fq0wyVbdVqRCG6z2e%2BWOp 9P8Gpn%2FJRVbYMfYois9g2hyJzUfLOPaoTEou9X7O24FT3VAt qts%2B95DLfmt6PT0rIqAlxZWlGG4FYw6GPAKDxRCvHl6oiFJo mhI3oiCsRRuKPwQtRso3TEfyhJkBCooXvFBPeRt0Nf0EqXR3g7 mK992gDnnvryr%2B%2B%2F0hVLZQ%3D%3D)

Over toeval gesproken ^^

Haha te gek bedankt, dat is hem!
Nog andere ideeen dan deze?

sinneD
3 april 2007, 20:52
Ja, er is zeker nog wel meer, o.a. de Z-Vex Nano Head

klikkerdeklik (http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Z_Vex/Z_Vex.htm)

Helemaal onderaan, maar zal je direct zeggen dat hij best prijzig is.

Dirkdewaard
3 april 2007, 22:55
Erg bedankt, na wat onderzoek blijkt dat de versterker van Ed erg weinig tot geen cleane headroom heeft. De Zvex is wel vet, maar inderdaad wat aan de prijs. Zal dit alles zijn? Iemand nog iedeen of ervaringen?

BamBuFan1
4 april 2007, 00:03
Ja, er is zeker nog wel meer, o.a. de Z-Vex Nano Head
klikkerdeklik (http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Z_Vex/Z_Vex.htm)
Helemaal onderaan, maar zal je direct zeggen dat hij best prijzig is.

http://www.el34.de/
5 kg, 10W, en ook duuâh.

Rinze
4 april 2007, 09:55
Je hebt de mini-ampjes van Peavey, Harley Benton (98 euro!), Epiphone en dergelijke, weet alleen niet in hoeverre die een Marshall karakter hebben, maar zo'n Harley Benton kun je natuurlijk altijd nog wat aanpassen.


Cleane headroom heb je denk ik sowieso niet echt met die kleine bakjes, anders zou je ook geen eindbuizenscheur op laag volume hebben of vergis ik me nu? Ze zijn wel erg schattig vind ik :)

Een poosje geleden stond er zo'n Nano op MP trouwens.

Dirkdewaard
4 april 2007, 12:31
Cleane headroom heb je denk ik sowieso niet echt met die kleine bakjes, anders zou je ook geen eindbuizenscheur op laag volume hebben of vergis ik me nu? Ze zijn wel erg schattig vind ik :)

Een poosje geleden stond er zo'n Nano op MP trouwens.

Klopt, maar soms wil ik wel eens iets clean opnemen, dat moet ie wel een heel klein beetje kunnen.

Die el34 is wel leuk!

Squier4ever
4 april 2007, 12:52
Chris Winsemius heeft ook een paar van die kleine buizenbakkies gemaakt dacht ik...
moet je hem eens contacten...

peter_heijnen
4 april 2007, 14:41
Laten doen door een kennis, of zelf maken:

http://www.madamp.biz/

Van 2 tot 15 watt

Rinze
4 april 2007, 15:16
Of deze:http://www.ax84.com/,

of http://www.ceriatone.com/index.htm...

Chris Winsemius
4 april 2007, 15:34
Chris Winsemius heeft ook een paar van die kleine buizenbakkies gemaakt dacht ik...
moet je hem eens contacten...

Klopt, naast talloze amps ter modificatie hier ben ik nu bezig met 'n single-ended voor Mitch en 1tje voor NLM in Almere.

Qua "mini Plexi sounds met voldoende clean" heb ik zelf de beste resultaten behaald met 1x12AX7 en 1x6L6 + eigen circuit, David Hollestelle was behoorlijk onder de indruk (en hij heeft 'n waanzinnige plexi uit '67). Ging van jazzy/country/bluesy clean tot deep purple style crunch, ook met de volume-knop op de gitaar als de amp voluit stond.

Als het hier misschien 'n beetje rustiger wordt bouw ik er weer eentje maar die voor NLM is ook behoorlijk plexi-achtig.

Qua formaat: de laatste 2 zijn niet echt mini maar ik kijk zowiezo even naar 'n kleinere behuizing, ook bier is belangrijk. :D

Jimwoud
4 april 2007, 16:40
Hey Chris,

wat zijn de wattages voor de verschillende amps die ja daar noemt. Een klein buizentopje lijkt me ook nog weleens leuk, des te meer als ik ergens Deep Purple lees. hehe

gr Jim

Chris Winsemius
4 april 2007, 17:31
Hoi Jim

M'n huidige single ended amps met 1 x 6L6 of 1 x EL34 zitten tussen de 10 en 15 Watt RMS maar zijn zker net zo luid als vele moderne massa produktie (push-pull) 15-20 Watters.

Qua toepassing: studio-gebruik, jamsessies en optredens in [bruine] kroegen en doorversterkt op reguliere podia met niet te luide drummers.

Van 1 type wil ik 'n "produktie-model" gaan maken, hoop deze zomer het "uiteindelijke prototype" af te hebben. Je mag me altijd contacten indien nodig.

mVg!

Dirtypool
5 april 2007, 00:47
Niet om t een of ander maar doe eens een search op google of ebay naar 1/2 amp van Lovepedal.
En daarna op www.gearpage.net.

http://video.google.com/videoplay?docid=-108647903364785943&q=lovepedal+1%2F2+amp
Witte pedaal is de amp, recht in cabinetje.
Lovepedal maakt ook een plexi-versie

RolandT
5 april 2007, 09:36
of waarom niet Matamp Minimat (http://www.matamp.co.uk/minimat.htm). Keuze uit 6V6 of EL84, met ECC83 als pre-amp en record out.

Mitch
5 april 2007, 23:53
Ja, ik denk ook aan Matamp (kant en klaar), Madamp (kit) en die Nederlandse bouwer, ben effe zijn naam kwijt maar hij werd hier al genoemd geloof ik :listen:

Voor als het echt zacht moet kunnen met tóch een lekkere crunch zou ik inderdaad liever onder de 10W blijven...

Globetrotter
6 april 2007, 00:08
3 words... Orange Tiny Terror... Absoluut de max wat dit beestje van een dijk aan sound neerzet. En even duur als bv. de Z-vex nano.
Cheers,

Bart

PeeVee
6 april 2007, 11:41
Je zou ook een tweed Champ kit van TAD kunnen overwegen maar dan met een 12" cabinet (zelfde formaat als 5E3). Je hebt dan ong. 5W vermogen met de warmte van een 12", helaas alleen met volume regeling. Ik heb ooit een tweed Princeton (feitenlijk gelijk aan Champ maar met tone regeling) gebouwd in zo'n cabinet en dat was erg lekker. Ik ben op het moment voor een kennis bezig met bouwen van zo'n tweed Champ/Princeton circuit echter gebouwd in een 5E3 tweed Deluxe chassis. Die heeft nl. 2 x volume en 1 x tone, bovendien kan daar een extra preamp buisje in. Eindtrap is een class A single ended eindtrap (5 a 6 W), preamp krijgt gain, tone en een mastervolume. Als aardigheidje zit er een "normale" (tweed Fender) preamp in met de gebruikelijke 2 gainstages OF een Marschall achtige preamp met 3 gainstages (er wordt feitenlijk een extra gain stage bijgeschakeld) >> afhankelijk van welke input je gebruikt. Zijn ideale bakkies voor in de studio, erg stil, van clean tot een venijnig tweed randje, en in de andere high gain input dus JMP MV / JCM800 (high input) achtige preamp. Zo'n tweed Champ/Princeton achtig ampje is vrij gemakkelijk zelf te bouwen. Ik zou (voor gitaar) dan wel altijd gaan voor het grotere 12" cabinet ipv kleine Champ cabinetje met 8" speakertje. Het circuit zoals hierboven beschreven wil ik best voor je uittekenen, is feitenlijk combinatie van verschillende bestaande circuits. PM of email voor meer info.

Squier4ever
6 april 2007, 14:10
die madamps gaan IMO al enorm hard met hun 15 watt...

Dirkdewaard
8 april 2007, 15:55
Bedankt allemaal voor de ideeen, ik ga binnenkort eens even wat proberen.

PeeVee
8 april 2007, 20:36
Deze is ook heeeel cute en slechts €189 bij Music-Store.de. Geen idee hoe ie klinkt, 6" speakers is klein en zal ook zo klinken maar met een 2 x 12" cabinet eronder zou dat best wel eens wat kunnen zijn voor in de studio.

Fender Champion 600 (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010307-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

http://www.fender.com/products/prod_images/amplifiers/2330100000_xl.jpg

Model Name Champion 600
Model Number 2330106900 230V EUR
Series Vintage Modified
Type Tube Amplifier
Output 5 watts
Ohms 4 ohms
Speakers One 6", 4-ohm Special Design driver with ceramic magnet Channels Two (Instrument and Microphone)
Features Tube Preamp and Tube Power Amp (One 12AX7 tube; One 6V6 tube).
5 watts into a 6" Special Design speaker.
High-gain and low-gain inputs; hotter preamp circuit than the 1950 original for warm natural overdrive when turned up.
Single volume control.
External speaker output.
Brown and blonde vinyl covering; vintage-correct 1950 "two-tone" cosmetics.
Leather strap handle.
Red jewel pilot light.
Controls Volume
Covering Brown and blonde vinyl covering; vintage-correct 1950 "two-tone" cosmetics.
Weight 15 lbs. (7 kg)
Dimensions Height: 11" (28 cm)
Width: 12" (31 cm)
Depth: 7.5" (19 cm)
Power Handling N/A
Tube Complement 1-12AX7A + 1-6V6 (diode rectifier)
Cover Uses Cover, p/n 0073700000, $35.00, (Not Included)
Accessories None
Introduced 1/2007

Dirkdewaard
8 april 2007, 21:18
Thanks, Ik ben al een tijdje op zoek en heb een Cornell Romany en een Romany Plus gekocht vorig jaar. Inschakelbaar op 10, 5 en 1/2 watt ofzo.
(Oude versie staat op http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Amps/AmpPreisliste.html)

Helaas, speel ik toch te veel op mijn oude marshalls die veel te groot, duur en luid zijn.

De tweed is toch niet wat ik zoek, ik zat te kijken naar een 18 watt, maar die zijn ook nog veels te luid.

Dirkdewaard
8 april 2007, 21:21
@ peevee, ik heb trouwens ook nog een oude versterker van jou, een bassman export.

bas bus
8 april 2007, 22:48
de ATT Little Willie is een mooie twangy 15W buizenbak met 2 EL84s en 2 ax7a (US army) buizen. 200 exemplaren. vintage look. ooit verkocht bij Kees Dee in Amersfoort. Eigenaar noemt zich nu tube amp doctor.de

Squier4ever
9 april 2007, 14:59
THD univalve niks?
of een reussenzehn single-ended bakkie?

Chris Winsemius
10 april 2007, 00:02
Na wat 2e paasdag gesoldeer even hard op nadenken :) :

Net 'n 12 Watt Single Ended versterker praktisch voltooid. Door de voicing en trafo's gaat ie gewoon net zo hard (zo niet harder) dan menig (moderne) 15-20 Watter. Voor thuis spelen of in gelegenheden waar het volume echt niet hard kan en mag heb ik zelf goede resultaten behaald met 20 en 50 Watt amps met 'n goed circuit, top-trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.

Mijn ervaringen:

"Vet scheurende" 5 Watt is te hard voor thuis en net te weinig voor gigs. 10-15 Watt is goed voor de meeste gigs, zeker met goede monitoring. 20-50 Watt met goed circuit, goede trafo's en 'n goede mastervolume is praktisch overal meer dan goed toepasbaar, 100 Watt is handig op buitenpodia.

Ik heb zelf meegemaakt dat 'n gemodificeerde (12 Watt) tweed Deluxe met Celestion Alnico Blue speaker over 'n 50 Watt Bassman top met twee Greenbacks heen knalde en ik heb diverse keren de (toegevoegde) mastervolume op (22 Watt) DeluxeReverbs moeten terugdraaien bij jamsessies, zelfs naast 'n TwinReverb met JBLs..... [lag niet aan het spel, ha ha].

Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?

'66 special
10 april 2007, 10:13
Na wat 2e paasdag gesoldeer even hard op nadenken :) :

Net 'n 12 Watt Single Ended versterker praktisch voltooid. Door de voicing en trafo's gaat ie gewoon net zo hard (zo niet harder) dan menig (moderne) 15-20 Watter. Voor thuis spelen of in gelegenheden waar het volume echt niet hard kan en mag heb ik zelf goede resultaten behaald met 20 en 50 Watt amps met 'n goed circuit, top-trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.

Mijn ervaringen:

"Vet scheurende" 5 Watt is te hard voor thuis en net te weinig voor gigs. 10-15 Watt is goed voor de meeste gigs, zeker met goede monitoring. 20-50 Watt met goed circuit, goede trafo's en 'n goede mastervolume is praktisch overal meer dan goed toepasbaar, 100 Watt is handig op buitenpodia.

Ik heb zelf meegemaakt dat 'n gemodificeerde (12 Watt) tweed Deluxe met Celestion Alnico Blue speaker over 'n 50 Watt Bassman top met twee Greenbacks heen knalde en ik heb diverse keren de (toegevoegde) mastervolume op (22 Watt) DeluxeReverbs moeten terugdraaien bij jamsessies, zelfs naast 'n TwinReverb met JBLs..... [lag niet aan het spel, ha ha].

Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?

Ik heb dezelfde ervaringen. Dacht dat een 1,5 watt ECL82 versterkertje leuk was voor 's avonds..... Ging ook nog te hard met een 12", met een laag rendement 6" was het nog te doen.

bert k
10 april 2007, 11:34
trafo's en 'n goede mastervolume-regelaar.

Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat op 10/11 spelen imho.


Moet dat geen 500 milliwatt zijn? 1/2 watt? Dat is idd zat om thuis te brullen.
Ik kreeg net een gek idee toen ik dat Fender ampje zag. Hoe zou een 1/2 watt ampje klinken over een 4X6" ? Compacter krijg je het niet...

Of een combootje met 6" en een subwoofer eronder? Ik noem maar wat gekke ideeën

Chris Winsemius
10 april 2007, 13:51
Moet dat geen 500 milliwatt zijn? 1/2 watt? Dat is idd zat om thuis te brullen.

500 milliwatt is 2 x harder dan 50 milliwatt (volume en vermogen lopen logaritmisch). Zodra je overdive/distortion krijgt klinkt het geluid zowiezo al harder dan clean met hetzelfde vermogen.



Ik kreeg net een gek idee toen ik dat Fender ampje zag. Hoe zou een 1/2 watt ampje klinken over een 4X6" ? Compacter krijg je het niet...

Of een combootje met 6" en een subwoofer eronder? Ik noem maar wat gekke ideeën

Leuk idee!
(Ik ga 'ns brainstormen...)

bert k
10 april 2007, 14:02
Dus je bedoelt echt 50 mW... ik dacht dat het een typo was. Maar als het zo licht is kan je hem mss op batterijen laten lopen.

RolandT
10 april 2007, 20:01
Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?Mijn Minimat heeft 2 Watts nominal (clean) output. Dit is voor thuis meer dan voldoende. Als ik niet alleen thuis ben zelfs veel te luid :)

TelecasterAndTubes
14 april 2007, 14:35
Ik ben nu de Gilmore jr aan het bouwen 1/2 watt, misschien is dat een optie.

http://www.guytronix.com/home.html

Robert

Pepe
19 april 2007, 01:25
Mijn ervaringen:

"Vet scheurende" 5 Watt is te hard voor thuis en net te weinig voor gigs. 10-15 Watt is goed voor de meeste gigs, zeker met goede monitoring. 20-50 Watt met goed circuit, goede trafo's en 'n goede mastervolume is praktisch overal meer dan goed toepasbaar, 100 Watt is handig op buitenpodia.

Gewoon ff hardop denkend/postend... wat zijn jullie meningen/ervaringen?

Mijn H&K cream en crunch master (4 watt?) zijn veels te luid om thuis open te draaien. Tis raar dat de crunchmaster nog harder gaat dan een vibrochamp. Deze buizenbakjes kan je doorgaans voor rond de 100 euro scoren, daar kan je niet tegenop bouwen. Mijn AC15 klinkt net zo hard als een Fender '63 vibroverb r.i.. Beiden amps zijn ruim voldoende voor clubs en medium podia, als het groter wordt zit je toch altijd op pa en monitors. Ik heb jarenlang een Dynacord twen naast mijn Twinreverb meegesleept, de laatste liet ik later maar thuis, de twen pakte alles wel alleen. Voor festivals speel ik toch vaak op een backline amp die de pacompanies meenemen -meestal een twin - maar dat is meer een kwestie gedoe met publiek, grote grasvelden, hekken en organisatie. Bovendien zit je dan toch weer op een pa.
So I agree, 18 watt is genoeg. Ik speel geen metal he. Metal over een twen kan best maar dat voelt niet goed....

Pepe
19 april 2007, 21:51
Ik ben nu de Gilmore jr aan het bouwen 1/2 watt, misschien is dat een optie.

http://www.guytronix.com/home.html

Robert

de samples op Gerhart van de gilmore klinken totaaal anders dan de samples op de guytronix site (lijkt wel een andere amp!)

de naam is wel misleidend he, geluid heeft niet veel te maken met wat Gilmour klaarmaakt

JanD
19 april 2007, 23:29
Ik ben nu de Gilmore jr aan het bouwen 1/2 watt, misschien is dat een optie.

http://www.guytronix.com/home.html

Robert



lijkt me best een leuke versterker.
Zou je het schema kunnen posten??

Dirkdewaard
20 april 2007, 09:35
Ik ben nu de Gilmore jr aan het bouwen 1/2 watt, misschien is dat een optie.

http://www.guytronix.com/home.html

Robert

Dit lijkt inderdaad wel heel leuk, als ie klaar is zou je dan je bevindingen eens willen posten? Is hij makkelijk zelf in elkaar te zetten? Hoelang ben je er ongeveer mee bezig?

PeeVee
22 april 2007, 10:04
Met 'n reguliere 12" gitaarspeaker is 'n 50 milliWatt versterker echt +/- 't hardste wat kan voor 's avonds laat
Hoe maak jij 50 mW? Als je een 12AU7 of 12AT7 gebruikt als eindbuisje (het bekende Firefly concept) dan heb je 250 - 500 mW (kwart tot half Watt). Het 10 dB verhaal klopt in theorie maar bij dit soort lage vermogens moet je ook rekening houden met absorptie / inefficiency van een speaker. 50 mW is hoorbaar maar daar houdt ook alles mee op. Zelf te testen; ong. 0,6 VAC op een 8 Ohm speakertje zetten.

TelecasterAndTubes
6 mei 2007, 23:18
De Gilmore is vrij eenvoudig in elkaar te zetten, gewoon goed de lay-out volgen, ik denk een middag solderen als je handig bent.
Er zit een zeer uitgebreide handleiding bij, wel iets anders dan het van Internet gekopieerde fender lay-outje wat ik van TAD ooit kreeg. Gilmore Customer Support is zeer goed.
De componenten die er toe doen zijn van goede kwaliteit mercury trafo`s, orange caps etc.
Het geluid gaat richting fender, met de orginele eind buis is de vervorming wat rafelig (vind ik), met de 2 watt mod (ECC99) heb je een heel mooie vervorming.
Het is geen zware jongens amp (high gain), maar vervorming met een randje gaat prima, met de ECC99 helemaal.
Het leuke aan dit project is dat alle functies (weerstanden, caps etc.) worden uitgelegd (wat regelt het hoog/laag/vervorming) en je kunt er mods bij bestellen waardoor je leert hoe e.a. functioneert terwijl je zoekt naar een bepaalde sound.
Voor overdag kun je goed zonder power soak spelen, als het wat later wordt gaat zelfs ½ watt te hard.

Hier maar een mp3 gepost
Telecaster ->Gilmore->Weber blue dog.
TeleCasterGilmoreBlueDog (http://www.artburo.nl/public/Gilmore_Robert_Kraan_224.mp3)

Robert.

JohanH1980
3 december 2017, 09:51
Ik heb naar aanleiding van de verhalen op dit forum en het lezen van wat reviews in de bladen een 0,5 watt Pico Plexi ampje laten bouwen door Edwin Thoen. Hij had geen demo exemplaar meer beschikbaar, dus het was wel even spannend allemaal. Maar ik heb er zeker geen spijt van! Erg gaaf dat je de features en kleuren gewoon zelf kunt uitkiezen. Ik ben voor Mellow Yellow gegaan.

Het ampje klinkt een stuk vetter dan mijn 50 watt Kool en Elfring Ace Deluxe amp. Vind ik dan hè ;-) Daar zit een attenuator op om hem te temmen voor lage volumes voor thuisgebruik. Maar voor mij persoonlijk gaat er voor thuis niets boven de natuurlijke verzadigde tone van overstuurde laag wattage buisjes. Denk wel dat met de komst van de Pico mijn Z-Vex Nano nu grote kans maakt om weer de verkoop in te gaan. Decisions, decisions...

http://i63.tinypic.com/2ah5bnn.jpg

nico verduin
3 december 2017, 11:38
Zit wel een lekkere oversized trafo in:punk:

JohanH1980
3 december 2017, 15:40
Yep.

En ik kan hem ook nog aan een zwaardere amp koppelen mocht het zijn. Daar ga ik nog eens mee experimenteren.

Dutch66
4 december 2017, 08:52
Ik vindt 'm geinig!

JohanH1980
4 december 2017, 13:37
Ik heb hem vanwege een verkeersongelukje nog niet écht supergoed aan de tand kunnen voelen, dat zeg ik er ook eerlijk bij. Maar de eerste kennismaking is erg aangenaam! Er zit een variac en een footswitchable boost op de mijne. Boostlevel is natuurlijk ook in te stellen. Samen met de volumeregeling kun je op basis van drie variabelen een hele hoop verschillende creamy plexi sounds uit trekken. Ik heb ook voor een toneregeling gekozen. Je leest op sommige fora wel eens, dat hoe lager het uitgangsvermogen, des te minder de bastonen aanwezig zullen zijn. In eerste instantie lijkt dat bij dit ampje toch wel mee te vallen allemaal. Best wel bruut en pittig ampje!

Ik ga hem zodra het weer kan eens vergelijken met de Z-Vex Nano. Die is vergeleken met dit ampje meer clean van huis uit. Maar sinds de komst van dit ampje is de liefdesrelatie met de Z-Vex nog verder bekoeld. Tsja...