PDA

View Full Version : serienummer DeArmond M-75



Thunders1988
3 april 2007, 18:57
wie kan mij helpen met een serienummer van een DeArmond M-75...
ik heb hem net nieuw (!!!) gekocht... in de winkel wisten ze mij te vertellen dat hij al minimaal 6 jaar aan de muur hangt.
de serienummer leest s/n 8015xxxxx...
wie kan me helpen? :)
dankuwel :hippie:

Sjel
3 april 2007, 19:31
Als ik me niet vergis is dat een gitaar uit 1998, maar ben er niet zeker van. Waar ik wel vrij zeker van ben is dat ze in Indonesië is gemaakt en niet in Korea. In dit laatste geval zou het serienummer namelijk met "s/n KC..." beginnen

Sjel
3 april 2007, 19:38
Wat ze in de winkel zeggen zou overigens wel eens kunnen kloppen. DeArmond maakt namelijk al enkele jaren geen gitaren meer, enkel nog pickups. Dus gloednieuw kan ze sowieso niet zijn.

Cheetoria
3 april 2007, 20:00
Sjel,

dat lijkt me heel raar van die serienummers.

ik heb een zwarte M75-T, en er staat s/n 8092665, en er boven staat toch echt duidelijk Crafted in Korea.

verder: DeArmond wordt al 3 jaar niet meer gemaakt, of iig vanaf de groothandel verkocht, dus dat zou zéker goed kunnen.
pracht gitaren blijven het:)

nog gefeliciteerd met je aankoop!

zeppo
3 april 2007, 20:03
Mag ik vragen wat ie heeft gekost?

Sjel
3 april 2007, 20:14
Sjel,

dat lijkt me heel raar van die serienummers.

ik heb een zwarte M75-T, en er staat s/n 8092665, en er boven staat toch echt duidelijk Crafted in Korea.

verder: DeArmond wordt al 3 jaar niet meer gemaakt, of iig vanaf de groothandel verkocht, dus dat zou zéker goed kunnen.
pracht gitaren blijven het:)

nog gefeliciteerd met je aankoop!

Ah OK, sorry, dan heb ik het mis. Ik heb me altijd laten vertellen dat het zo was. Ik heb twee DeArmonds: één uit 97 en één uit 98 en die nummers starten allebei met KC. Zal straks eens effe googlen of ik er meer info over vind.

Thunders1988
3 april 2007, 20:34
EHEHEHE
die gitaar was echt gloednieuw :) zelfs de plastiekjes nog op de PU's...
200 euro. :cooler:

love it!

Cheetoria
3 april 2007, 20:39
ZO HEE! dat doe je goed!

die van mij was 350.

Harry
4 april 2007, 09:38
dat is echt idioot goedkoop!!!! Ik heb er ook een, zo'n zilver glittergeval met tremolo. Is een van mijn reservegitaren, maar erg lekker!!!

Sjel
4 april 2007, 17:20
EHEHEHE
die gitaar was echt gloednieuw :) zelfs de plastiekjes nog op de PU's...
200 euro. :cooler:

love it!
Wow, da's echt wel spotgoedkoop. Ik heb geen ervaringen met die M-75, maar als die even goed is als mijn twee DeArmonds heb je een héééél mooi koopje gedaan.
Gefeliciteerd!!!

piezo
4 april 2007, 19:10
Er is nog wel verschil tussen een M-75 en een M-75 T. Een M-75 heeft gewone lak, geen vibrato en goldtone elementen. Een M-75 T heeft glitterlak en 2K elementen.

Cheetoria
4 april 2007, 23:13
ik heb een M-75T, geen glitterlak, en wel een bigsby.
hmm...raar.

zeppo
5 april 2007, 10:38
Na de overname van het merk DeArmond door Fender zijn deze modellen enige tijd niet gemaakt, om kort daarna als Squier op de markt te komen:

Hier is mijn (gemodde) Squier M77 met EMG's

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/m77.jpg

Leuke gitaar, moest wel een nieuw slagplaatje maken, want een vorige eigenaar wilde m meer op een LP laten lijken, en heeft de originele slagplaat vervangen door een LP model. Die paste niet goed omdat de afstand van de pickups anders is. Sukkel.
Ik ben niet zo'n fan van EMG's dus ik denk erover om ze te vervangen door een setje van een nieuwe Hagstrom Superswede die ik nog heb liggen.