PDA

View Full Version : Iemand enig idee wat voor gitaar dit is? (Aria)



F as in FritZ
3 april 2007, 17:26
Hey,

ik heb een goedkoop tweedehands Aria gitaartje op het oog, maar heb werkelijk geen idee wat voor Aria het is. Iemand misschien die het wel weet en/of er ervaring mee heeft?

http://fotos.marktplaats.nl/kopen/c/c7/z.e3dd386b05a0785089b4d8a983708fae.jpg

mvg

marter544
3 april 2007, 18:08
Geen idee wat het is, maar hij is wel vet!!

F as in FritZ
3 april 2007, 19:12
dacht ik ook :hippie:

Tankman
3 april 2007, 22:35
Google dan maar? Heeft Aria geen website ofzo...

Brammibal
3 april 2007, 23:05
als je op matsumoku zoekt, vind je een mooie site. Daar kan je oude catalogs vinden van aria. ik heb al een beetje rondgesnuffeld, maar niks voor je kunnen vinden.

F as in FritZ
4 april 2007, 09:58
ik heb me inderdaad zelf ook al suf gezocht (anders zou ik het hier niet vragen :satisfie: ) maar heb dus niks kunnen vinden op de site van aria, of op google :mad:. Brammibal, bedankt voor de tip, zal ik daar even rondneuzen :cooler:

Wimvdb
4 april 2007, 10:17
Das allemaal te zien he , je hebt ARIA PRO II , dat zijn goede , degelijke beginners en semi-pro gitaren uit jaren 70-80-90. Nog niet heel erg lang geleden is deze naam veranderd in gewoon aria, dus dat zijn de nieuwere chinese modellen..

The_W85
4 april 2007, 10:39
Das allemaal te zien he , je hebt ARIA PRO II , dat zijn goede , degelijke beginners en semi-pro gitaren uit jaren 70-80-90. Nog niet heel erg lang geleden is deze naam veranderd in gewoon aria, dus dat zijn de nieuwere chinese modellen..

Geld dat ook voor de oefenversterkertjes van Aria Pro II, daar heb ik er nog een van in gebruik :cooler:

California Jam
4 april 2007, 14:18
Das allemaal te zien he , je hebt ARIA PRO II , dat zijn goede , degelijke beginners en semi-pro gitaren uit jaren 70-80-90. Nog niet heel erg lang geleden is deze naam veranderd in gewoon aria, dus dat zijn de nieuwere chinese modellen..

Ik heb zo een hier nog hangen:

http://www.webferrets.nl/images/other/g_aria.jpg

Ik heb de finish destijds zelf gedaan. Oorspronkelijk kon je hem in het wit en in het zwart kopen. Ik wilde een witte maar mijn vriendin wilde alleen een zwarte in huis......
(we zijn inmiddels al vanaf 1980 bij elkaar....)

F as in FritZ
4 april 2007, 15:27
heilige stronT! da's een verrot mooi gitaartje! 8-)

speelt ie een beetje lekker?

wietse
4 april 2007, 18:33
Das allemaal te zien he , je hebt ARIA PRO II , dat zijn goede , degelijke beginners en semi-pro gitaren uit jaren 70-80-90. Nog niet heel erg lang geleden is deze naam veranderd in gewoon aria, dus dat zijn de nieuwere chinese modellen..

de naam aria pro II werd ook gebruikt na de verhuizing van de productie naar korea, en die eerste series waren niet al te best, daarna werd de naam weer veranderd in aria, jawel weer.
in de 60er en begin 70er jaren was het namelijk ook nog gewoon aria, en dat zijn ook goede gitaren.
dit is duidelijk een later model heb geen idee hoe oud en waar gemaakt maar in ieder geval niet in japan.
je zal er dus niks van op matsumoku.org vinden.

japanse aria's en aria pro II zijn prima gitaren daarna is er een erg slechte periode geweest, maar ook daar zaten uitschieters tussen, en de laatste jaren wordt het weer steeds beter.

wietse
4 april 2007, 18:49
Ik heb zo een hier nog hangen:

http://www.webferrets.nl/images/other/g_aria.jpg

Ik heb de finish destijds zelf gedaan. Oorspronkelijk kon je hem in het wit en in het zwart kopen. Ik wilde een witte maar mijn vriendin wilde alleen een zwarte in huis......
(we zijn inmiddels al vanaf 1980 bij elkaar....)

is dit nog een japanner of al een koreaan?
heb een stratmodel gehad met dezelfde headstock en trusrod cover, rampzalig goedkoop ding, body was van een soort mdf, fs series stond er op geloof ik.
kan deze namelijk niet vinden op matsumoku.org, zal dus wel later zijn.

dit is nog een japanner http://www.wietsesguitars.nl/ariays.jpg

m'n laatste aanwinst en ik ben er helemaal verliefd op, kostte geen drol maar wat een kwaliteit.

California Jam
4 april 2007, 22:36
Ik heb geen idee, ik heb die Aria al zeker 20 jaar en ik weet dat de body van multiplex is omdat ik hem toen met spuiten heb moeten demonteren.
Het geluid en de bespeelbaarheid is als je schoonmoeder met een druipneus in een slechte bui....
Ik heb hem gekocht in de waanzin van de de jaren '80 hardrock, je kent het (misschien nog) wel; strakke broeken en getoupeerde kapsels :)

Spitfire
4 april 2007, 22:49
Ik heb zo een hier nog hangen:

http://www.webferrets.nl/images/other/g_aria.jpg

Wow, erg mooi

Magma-burst? :hippie:

F as in FritZ
5 april 2007, 09:42
ok, om weer ff terug te komen op de geheimzinnige Aria. Ik kan hem nu incl. versterker (als afgebeeld) voor 115 pleuries krijgen. Doen? (lijkt mij wel een redelijke deal namelijk, ervan uitgaand dat ie ook daadwerkelijk lekker speelt).

LaurentB
5 april 2007, 09:55
ok, om weer ff terug te komen op de geheimzinnige Aria. Ik kan hem nu incl. versterker (als afgebeeld) voor 115 pleuries krijgen. Doen? (lijkt mij wel een redelijke deal namelijk, ervan uitgaand dat ie ook daadwerkelijk lekker speelt).

Da's in elk geval niet heel veel geld. Kun je hem testen? Als je hem nou mooi vindt en hij speelt en klinkt goed...

F as in FritZ
5 april 2007, 15:35
ik ga hem uiteraard eerst testen, maar aangezien dit mn eerste elek. gitaar wordt wil ik natuurlijk wel dat ie dan ook een poosje meekan.

jorrit
5 april 2007, 21:04
als het je eerste gitaar is is het vooral belangrijk dat ie beetje op stemming blijft, niets frustrerender als 2 min. spelen en dan weer moeten stemmen..
belangrijk is dat er schroefjes op de stemknoppen zitten (bovenop) dan kun je iig de "draaistrakheid" (kan ff t woord niet vinden) bijstellen...

succes!

owja en natuurlijk dat ie een beetje makkelijk speelt :D

wietse
5 april 2007, 22:54
ok, om weer ff terug te komen op de geheimzinnige Aria. Ik kan hem nu incl. versterker (als afgebeeld) voor 115 pleuries krijgen. Doen? (lijkt mij wel een redelijke deal namelijk, ervan uitgaand dat ie ook daadwerkelijk lekker speelt).

redelijke prijs je moet hem toch eerst zelf proberen en of hij voor jou lekker voelt en speelt.[spammode aan]voor dat geld heb ik ook nog een setje voor je staan crafter "cruiser" tele en squier 15 watt versterker krijg je er ook nog een muurhaak en kabel bij (foto op m'n site)[spammode uit]

F as in FritZ
6 april 2007, 22:54
kheb em gekocht en voorzover ik kan zeggen is het absoluut geen miskoop geweest! Ben er superblij mee, speelt soepel, goed onderhouden en ziet er strak uit. De versterker is een 28 Watt en kan een aardig geluidje produceren. (weet alleen nog stééds niet wat voor type gitaar het is :p)

Brammibal
6 april 2007, 22:56
Als je meer fotos post, kunnen we je mischien verder helpen.

F as in FritZ
7 april 2007, 09:37
ik ben er al achter, was gister te opgewonden om simpel even op de headstock te kijken :p Het is een Aria Nexter (Aria NX20). Zie ook: http://www.stevesmusiccenter.com/AriaNX20.html (was de bijna enige site met een beetje informatie die ik kon vinden, zal wel geen populaire gitaar zijn :p)

LaurentB
7 april 2007, 10:08
Ha, leuk! En nou spelen totdat de vellen erbij hangen...

F as in FritZ
7 april 2007, 19:12
Ha, leuk! En nou spelen totdat de vellen erbij hangen...

wordt aan gewerkt!