PDA

View Full Version : Pedalboard met lampjes en foefjes:)



Cheetoria
3 april 2007, 17:07
ik wil over een niet al te lange tijd m'n pedalboard gaan upgraden.
nu gebruik ik (soms) een plank met traanplaatfolie en klitteband om alles wat vastigheid te geven, maar dat schiet ook niet op.

wat ik wil is een "kistje" in de vorm van een liggende multo map (als je me snapt). m'n plan is om een frame te maken van hout en alluminium (buitenkant de hoekjes afwerken etc.) en aan de bovenkant Plexiglas, en aan de zij- en voorkanten speakerdoek te bevestigen, met eventueel een logo'tje van het een of ander.
ik gebruik een Onespot, en wil die rechstreeks aan kunnen sluiten, en de bedrading binnendoor doen. verder weet ik nog niet echt hoe ik alle pedalen ga bevestigen aan de bovenplaat. is recht door de plaat boren en vastschroeven een optie?

wat ik als speciale optie wil, is ín het "kistje" zelf een aantal blauwe neon lampjes plaatsen. mijn grootste zorgpunt is hoe ik die van stroom ga voorzien, want aan die lampjes zelf is best makkelijk te komen.

verder ben ik ook nog niet uit over de volgorde van pedalen. de effecten die er opkomen (voorlopig) zijn:
Boston Tuner, Boss Blues Driver, Marshall Guv'nor, Classic Crybaby of een héle ouwe Colorsound wah als hij nog fixbaar is, en een H2O van visual sound.

later wil ik nog om tussen versterkers/gitaren te schakelen een kastje hebben dat dit kan (heb er even geen naam voor)

ik heb dus wat hulp en advies nodig...ziet iemand nu al duidelijke haken en ogen aan m'n plan? en weet iemand misschien wat ik kan doen met de dingen die nu open staan?

Daniël.

koentrend
6 april 2007, 10:47
Kijk ook eens op de site van Paul Lenders.
Die maakt hele mooie cases. Mooie wegwerking van bedrading en gewoon zeer stabiele en professionele cases. Ik denk dat je hier heel wat ideeen op kunt doen.

Hou ons op de hoogte met je vorderingen.
Foto's zouden leuk zijn.
Succes