PDA

View Full Version : les paul bfg



Orpheo
3 april 2007, 17:05
gas is ongeneeslijk, dat weet ik. vandaar dat een gibson LP BFG de gelederen mag versterken alhier. het is de goldtop(like) versie geworden, met een gevlamde mahonie achterkant :) echt jezus, wat klinken die gevallen goed zeg, my god. en lekker spelen, niet normaal!!deze bfg is nog van de inruil van mn LP van vorige week, vandaar. ik heb vandaag ook die nieuwe marshall JVM getest. ik vond 'm niet bijster goed. liever een koch powertone2. de marshall is veel te ongedefinieerd, veel te gruizig op high gain, en gewoon..nja, niet lekker! :D

vandaag bij max guitars waren ook 2 gasten van de gibson-importeur. blijkbaar had robbert ze over mij verteld, want die 2 kerels herkenden me direct ghehe. vanaf 10 gibsons krijg ik kwantumkorting :D


maar goed... foto's komen zo. even n bureau in elkaar zetten ghehe

laat de discussie over de zin of onzin van de bfg maar losbarsten! discussies over 'pas spelen, niet waard', gaat op den duur gepaard met een slot op t topic, en dat lijkt me zonde.

Funkblaster
3 april 2007, 17:09
is je faded weer weg dan? waarom?

Nashville6120
3 april 2007, 17:09
wow :o
wel, in ieder geval (alweer) gefeliciteerd met je nieuwe gibson!

Wimvdb
3 april 2007, 17:20
Ja zo een BFG , dikke GAS heb ik ervoor ( Die rode en zwart-grijze ) die Humbucker en P90 lijken me gewoon perfecte combinatie... Schijnt wel erg slechte modellen tussen gestaan de hebben op messe met lijmresten, te groot uitgesneden holte voor toggle switch e.d. En toch heb ik nog vette vette gas

Harry
3 april 2007, 17:22
wat is bfg?

En gefeliciteerd maar weer eens, ook alvast voor de gitaren die je deze week nog gaat kopen.

dunnoaname
3 april 2007, 17:32
BFG staat voor Big Friendly Giant naar een boek van Roald Dahl.
Ik vond het een baggergitaar. Ik vind bijna alle gibsons echt spelen alsof ik net een moker op mijn vingers heb gekregen, dus ik ben niet echt een maatstaaf wat voorkeur voor halzen betreft, maar bij de BFG vond ik het nog erger dan anders. De P90 klonk dun en dof in plaats van vet en sprankelend. De humbucker ... totaal niet mijn smaak. Klonk wel goed met wat hardere rock over een flink scheurkanaal. Killswitch vind ik niet echt bruikbaar, maar de postie van de pickupswitch is wel prettiger dan de normale positie. Ik vond hem niet klinken zoals ik een les paul wil: vet maar sprankelend. Ik vond hem niet spelen zoals ik dat wil; de enige LP die ik ook fijn heb gevonden was de Zack Wylde LP van epiphone..Maar die klank is echt niet bruikbaar woor mij. Ik vind een goede LP WAANZINNIG klinken en er geweldig uitzien maar ik kan er echt niet mee overweg op gebied van bespeelbaarheid. Helaas is dit ook niet de LP die de uitkomst bied.

DarknessAwaits
3 april 2007, 17:43
Potverdikkie, ik wist niet eens dat je een faded had gekocht? Of was dat die LP DC? Gefeliciteerd iig met deze, en je weet het he: foto's!

mikeyaxeman
3 april 2007, 17:53
Ik heb zelf een standard Les Paul en ik heb gisteren op een BFG (Bad Fuckin' Guitar was volgens mij de afkorting trouwens) gespeeld.
Onze gitarist van ons gelegenheids bandje heeft de zwarte gekocht, en ik moet zeggen dat ding klinkt echt niet verkeerd en ik vond hem ook lekker spelen ondanks de ruwe afwerking van de gehele gitaar (moest er wel aan wennen dat ik met mijn onderarm over de ruwe rand van de body schuurde).
Ik vind hem echt wel wat hebben met zijn ruwe afwerking.

Wimvdb
3 april 2007, 18:12
Ik zelf een standard Les Paul en ik heb gisteren op een BFG (Bad Fuckin' Guitar was volgens mij de afkorting trouwens) .

IK heb inderdaad dit al gehoord , maar ook Barely finished guitar. big friendly giant nog nooit gehoord ...

iwamoto
3 april 2007, 18:38
Potverdikkie, ik wist niet eens dat je een faded had gekocht? Of was dat die LP DC? Gefeliciteerd iig met deze, en je weet het he: foto's!
ach, die BFG is vast volgende week alweer verkocht

en ffe voor de duidelijkheid, het staat voor Big Fucking Guitar, afgeleid van de Big Fucking Gun uit DooM http://en.wikipedia.org/wiki/BFG9000

Squier4ever
3 april 2007, 18:47
ik vind um stoer!

ga je er nog wel een pup ring op monteren of niet?
en heb je m gerewired/ga je dat nog doen?

Orpheo
3 april 2007, 18:50
nee, het staat voor BEST fuckin guitar. gibson wilde de meest veelzijdige en beste LP maken voor het minste geld. dat is ze zeker gelukt! de p90 klinkt dik, helder, beetje sprankelend, precies zoals IK n p90 wil. de humbucker is voor mij(n spel) perfect; dikke pinches, strakke palmmutes, lekker grommend, en warm en toch sprankelend als je volume dicht gaat.

voor de duidelijkheid: ik heb de faded standard nog steeds! jezus wat een geweldig ding is dat! kheb er t afgelopen weekend bijna non stop op gespeeld. ik heb mijn ouwe custom (natural, de zwarte gaat niet weg) ingeruild voor die faded, en dus deze. ik zeg t even vor de duidelijkheid.

@ darknessawaits: ik heb geen gibson LP dc... ik had vorig jaar wel een PRS, maar t lijkt me stug dat je die bedoeld....

@dunnoaname: tja, ik kan alleen maar overweg met les pauls, en eigenlijk niks anders (op Vee's na, maar ook niet zo lekker en soepel als LP's). de hals is lekker dik, en ik vind dat geweldig. deze gitaar speelt zo makkelijk, echt, soepel als boter.

het ruwe, rauwe, 'industrial', van deze gitaar spreekt mij heel erg aan. een 'zweempje' goud op de top, in combinatie met het gevlamde mahonie, maakt 'm helemaal gaaf voor mij.

ik moet trouwens wel zeggen dat ik bij andere zaken echt jammerlijk slechte BFG's heb getest. ik vond deze echter een van de beste. nee, de beste BFG; duh, anders had ik 'm niet genomen.

marter544
3 april 2007, 18:51
Je had toch ook een special ofzo? Die was toch dubble cut?

Orpheo
3 april 2007, 18:54
Je had toch ook een special ofzo? Die was toch dubble cut?

nee, die special die ik had was een singlecut special...

LaurentB
3 april 2007, 18:56
Haha, misschien dat er een database online gezet kan worden waarin de precieze voorraad Les Pauls van Orpheo up to date wordt gehouden? Dat scheelt een hoop getyp ;-)

Orpheo
3 april 2007, 19:10
Haha, misschien dat er een database online gezet kan worden waarin de precieze voorraad Les Pauls van Orpheo up to date wordt gehouden? Dat scheelt een hoop getyp ;-)

valt reuze mee hoor... de custom die weg ging leek in feel en sound op mijn zwarte, maar was er zwaar inferieur aan (nja, objectief gezien was 't niet zo, maar t voelde zeg maar als vreemdgaan als ik erop speelde, omdat de zwarte toch de ENIGE echte voor mij is). de special ging weg omdat ik verschrikkelijke handklachten kreeg ervan. jammer, maar tis niet anders.

Orpheo
3 april 2007, 19:12
foto's:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00064.jpg

algehele looks

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00065.jpg

detail van brug en humbucker

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00067.jpg

gevlamd mahonie!!! jeej!

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00062.jpg

idem, maar minder goed te zien.

Orpheo
3 april 2007, 19:14
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00069.jpg

alle les pauls, op volgorde van binnenkomst...

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC00072.jpg

het voltallige legioen!

het zijn allemaal les pauls, maar allemaal met een compleet eigen karakter, feel, vibe, sound, voors-en-tegens en allemaal hun eigen 'ding'.

damn, ik moet een nieuw rek kopen....

E-J
3 april 2007, 19:16
Wow Orph... mooi ding zeg ( de BFG ;) )

Die pickupcombinatie bevalt me wel... wat is dat gekke metalendingetje op de plaats waar normaal de toneknob van de halspickup zit???

Orpheo
3 april 2007, 19:20
Wow Orph... mooi ding zeg ( de BFG ;) )

Die pickupcombinatie bevalt me wel... wat is dat gekke metalendingetje op de plaats waar normaal de toneknob van de halspickup zit???

dat is de toggleswitch voor de elementenschakelaar. dat ding waar normaal de pickuptoggle zit, is nu een killswitch. vanavond ga ik 'm even uppimpen: toggle op normale plaats; ik kan hier niks mee! gewone speedknobs/tophat knopjes, andere strapknoppen en een humbuckerring.

die humbuckerring is een testje: kijken of 'direct coupling' versus humbuckerring echt zoveel uitmaakt :)

E-J
3 april 2007, 19:21
dat is de toggleswitch voor de elementenschakelaar. dat ding waar normaal de pickuptoggle zit, is nu een killswitch. vanavond ga ik 'm even uppimpen: toggle op normale plaats; ik kan hier niks mee! gewone speedknobs/tophat knopjes, andere strapknoppen en een humbuckerring.

die humbuckerring is een testje: kijken of 'direct coupling' versus humbuckerring echt zoveel uitmaakt :)

Gaaf zeg... hmm ik heb het gevoel dat ik eventjes wacht totdat er een paar van deze gitaren op Markplaats verschijnen hehe :) Heel mooi...

Ik ben al een tijdje op zoek naar een Goldtop (- achtige) Les Paul, maar die krengen zijn zo duur... de nieuwprijs van deze valt nog enigzins mee...

Mithrandir
3 april 2007, 19:22
Die BFG is geen blijvertje, ik voel het aan mijn water.

Mitch
3 april 2007, 19:25
Noem je dát al gevlamd mahonie ?! :o Ik geloof dat ik morgen even foto's ga maken en een topic open.....stay tuned.


Tof ding trouwens in deze kleur. De P90/hb combi bevalt mij persoonlijk ook beregoed, vooral de tussenstand is per-fect. Hoe is dat op deze ? Alleen clean bruikbaar of ook vette rhtyhm crunch op de middenstand ?

DarknessAwaits
3 april 2007, 19:28
dat is de toggleswitch voor de elementenschakelaar. dat ding waar normaal de pickuptoggle zit, is nu een killswitch. vanavond ga ik 'm even uppimpen: toggle op normale plaats; ik kan hier niks mee! gewone speedknobs/tophat knopjes, andere strapknoppen en een humbuckerring.

die humbuckerring is een testje: kijken of 'direct coupling' versus humbuckerring echt zoveel uitmaakt :)

De knoppen zou ik inderdaad echt vervangen, ziet er mijnsinziens gewoon níét uit. Met LP DC bedoelde ik die gitaar die je vorige week (? of twee weken?) geleden had gekocht, met 2 p90's als ik het goed had. Nu ik erover nadenk had het ook best een normale LP kunnen zijn, maar dan met vlakke top toch?..

anyway: Je hebt er weer eentje bij, ben wel enigszins jaloer op je verzameling aan het worden maar dat is dan voornamelijk omdat ik ook 1 (ja, eentje maar :satisfie:) zou willen hebben. Die tobaccoburst standaard vind ik de mooiste uit je verzameling, ERG gas-waardig.

Wimvdb
3 april 2007, 19:31
Je collectie begint erg veel vorm te krijgen zeg , ik kwijl er wel best op.Best tof om te zien hoe op het eerste zicht gelijkende gitaren toch sterk van elkaar verschillen... Maar doe toch maar snel die 3de pickup weer in je custom , en waarom doe je bijna overal het dopje van de toggle switch ?

DarknessAwaits
3 april 2007, 19:38
Maar doe toch maar snel die 3de pickup weer in je custom

Verrek, daarom vond ik 'm mooier dan normaal!

Orpheo
3 april 2007, 19:40
Je collectie begint erg veel vorm te krijgen zeg , ik kwijl er wel best op.Best tof om te zien hoe op het eerste zicht gelijkende gitaren toch sterk van elkaar verschillen... Maar doe toch maar snel die 3de pickup weer in je custom , en waarom doe je bijna overal het dopje van de toggle switch ?

die pickup gaat er wel weer in. ik spaar weer voor een p90 in humbucker behuizing...

ie doppies zijn eraf vanwege een heel eenvoudige reden: ik speel zo heftig, dat ik tegen die doppies aanhark, en per ongeluk elementen wissel. met t doppie eraf heb ik daar geen last van :).

@ mith: nee hoor, deze blijft ook. hij is zo anders, en speelt zo lekker. maar ach, men zei dat ook over de zwarte custom, de rooie studio, de faded, de V....

@ darknessawaits: tis in t echt meer een pageburst, en geen tobaccoburst. alle kleuren komen op de foto's redelijk goed over, maar NIET de page... heel vervelend

@ mitch: ik heb zelden of nooit mahonie gezien op n LP die zo'n patroon had... ik heb alle customshop LP R9/R8/R0 bekeken bij max's, en geen enkele had zo'n back. ik denk dat t ook als weinig overkomt omdat mijn camera niet supergoed is :P

d'oh
3 april 2007, 19:41
Vette gitaar afgezien, van de houten knoppen en het missen van een humbuckerring of enige afwerking, voor de rest echt supermooi

Orpheo
3 april 2007, 19:41
De knoppen zou ik inderdaad echt vervangen, ziet er mijnsinziens gewoon níét uit. Met LP DC bedoelde ik die gitaar die je vorige week (? of twee weken?) geleden had gekocht, met 2 p90's als ik het goed had. Nu ik erover nadenk had het ook best een normale LP kunnen zijn, maar dan met vlakke top toch?..

anyway: Je hebt er weer eentje bij, ben wel enigszins jaloer op je verzameling aan het worden maar dat is dan voornamelijk omdat ik ook 1 (ja, eentje maar :satisfie:) zou willen hebben. Die tobaccoburst standaard vind ik de mooiste uit je verzameling, ERG gas-waardig.

hmm, nja ik heb echt geen doublecut gekocht.... die met 2 p90's was een singlecut...

iwamoto
3 april 2007, 19:46
Die BFG is geen blijvertje, ik voel het aan mijn water.
je water? je common sense :D

Veekeren
3 april 2007, 20:09
De kleur doet me niet zoveel, maar de gitaar zelf lijkt me wel vet... Heb wel eens zo'n zwarte zien hangen, met wat cosmetische verbeteringen is het wel echt mn ding... En zo duur zijn ze niet... Hmm...

Fender75
3 april 2007, 20:16
Mooie gitaar! Ik krijg alleen bij het zien van die ruwe body de drang om een schuurpapiertje tevoorschijn te toveren...:)

Orpheo
3 april 2007, 20:17
Mooie gitaar! Ik krijg alleen bij het zien van die ruwe body de drang om een schuurpapiertje tevoorschijn te toveren...:)

had ik ook, maar ik ben aarts en aartslui. besides, als ik 'm kaal ga schuren, haalt dat het hele idee van rauw en 'indrustrial' onderuit.mijns inziens...

almarvk
3 april 2007, 20:24
Mooi ding! Ik ben zelf wel weg van die donkere BFG uitvoering.

Maaruh; heb je nu een custom ingeruild voor een faded??

iwamoto
3 april 2007, 20:24
uit welk land komt die gibson eigenlijk?, ik heb van vampi gehoord dat alle gibsons in china worden gemaakt, en dat je dus beter een epiphone kan kopen

Squier4ever
3 april 2007, 20:27
vampi is een grapjas iwa; alle gibbies nog steeds gewoon USA!

(of ga je nou hap antwoorden :D)

Damn GAS is hard without money...

je moet wel je sig aanpassen nu

Mitch
3 april 2007, 20:27
Behringer is eigenlijk ook veel beter dan Squier, maar nog veel beter dan Fender. Echt waar.

iwamoto
3 april 2007, 20:29
Behringer is eigenlijk ook veel beter dan Squier, maar nog veel beter dan Fender. Echt waar.
nee, russische staggs met zwart logo zijn veel beter! vampi weet het de beste!!

Squier4ever
3 april 2007, 20:31
vampi for president!!

Luke-wannabe
3 april 2007, 20:38
Vet Orph!
De enige Gibson die er bij bij nog wel eens in zou kunnen komen!

ar250artist
3 april 2007, 20:45
Van harte gozer, je hebt een gave verzameling. Alleen je laatste aanwinst kan me niet bekoren, ik vind het een afgrijselijk ding. Maar goed, hij klinkt zo te horen dan weer wel geweldig. Ben benieuwd waarmee je ons de volgende keer mee verrast. ;)
Niet ooit eens zo'n artist geprobeerd, heeft tenslotte wel wat van een LP weg? De hals zal je wel niet liggen als je boomstammen houdt.

Orpheo
3 april 2007, 20:46
Van harte gozer, je hebt een gave verzameling. Alleen je laatste aanwinst kan me niet bekoren, ik vind het een afgrijselijk ding. Maar goed, hij klinkt zo te horen dan weer wel geweldig. Ben benieuwd waarmee je ons de volgende keer mee verrast. ;)
Niet ooit eens zo'n artist geprobeerd, heeft tenslotte wel wat van een LP weg? De hals zal je wel niet liggen als je boomstammen houdt.

wel geprobeerd, maar ey, tis geen les paul he! :D

RRRobin
3 april 2007, 21:23
Damn vette gitaar. Zit zelf al lange tijd te turen naar die zwartachtige versie.

hendrix_appendix
3 april 2007, 21:43
Ik eigenlijk ook wel, zou alleen die lelijke houten deurknoppen vervangen in zwart chroom oid, hoe is trouwens de bespeelbaarheid van dit ding. is ie een beetje geschikt voor wat snellere metal e.d. Zit zelf namelijk best te gassen op zo een ding!

Orpheo
3 april 2007, 21:53
Ik eigenlijk ook wel, zou alleen die lelijke houten deurknoppen vervangen in zwart chroom oid, hoe is trouwens de bespeelbaarheid van dit ding. is ie een beetje geschikt voor wat snellere metal e.d. Zit zelf namelijk best te gassen op zo een ding!

nja, je zit sowieso met de klassieke les paul constructie (wat de hals bv betreft). maar de radius is vlak genoeg (niet ibanez-vlak, maar ietsjes boller), en de frets zijn goed bereikbaar. het is gewoon een LP, maar dan flink gestript. probeer m eens zou ik gewoon zeggen.

hendrix_appendix
3 april 2007, 21:54
Zal ik eens doen, hopelijk heeft of krijgt Big One die dingen.

Aron Maiden
3 april 2007, 22:23
Jezus orpheo, dan moet je me toch eens vertellen waar je werkt!;)

Haha, echt een rete vette set, hoewel ik je nieuwe bfg echt niet mooi vind.. sorry.

ik vind die achterkant wel heel cool trouwens!, en je hebt de mooiste kleur gekozen!

In ieder geval, veel plezier ermee!

Orpheo
3 april 2007, 22:27
Jezus orpheo, dan moet je me toch eens vertellen waar je werkt!;)

Haha, echt een rete vette set, hoewel ik je nieuwe bfg echt niet mooi vind.. sorry.

ik vind die achterkant wel heel cool trouwens!, en je hebt de mooiste kleur gekozen!

In ieder geval, veel plezier ermee!

moah, zoals gezegd, dit is 't resultaat van de ruil van vorige week.

LPcustom3pupnatural -> LP faded standard+ LP bfg :)

iwamoto
3 april 2007, 22:30
je moet wel de nieuwe melody maker kopen he! :D

Orpheo
3 april 2007, 22:32
je moet wel de nieuwe melody maker kopen he! :D

hoezo MOET?! ik vind 't totaal geen fijne gitaar...veel te iel, te dun... anders had ik net zo goed mij special kunnen houden he...

Aron Maiden
3 april 2007, 22:50
moah, zoals gezegd, dit is 't resultaat van de ruil van vorige week.

LPcustom3pupnatural -> LP faded standard+ LP bfg :)

Ik dacht dat je die special+flying v had gekregen door die ruil??,

Orpheo
3 april 2007, 23:15
Ik dacht dat je die special+flying v had gekregen door die ruil??,

klopt...maarrrrrr.... de special beviel niet. dus de faded. de V...nja, toch maar een LP! dus ik mocht zo ruilen, geen problemen, geen raar gezeik. kijk, dat is nog eens klantenservice!

Orpheo
4 april 2007, 01:15
zo, ik heb 'm even aangepast.

de mods:

pickup switch en killswitch van plek gewisseld

ringetje om de humbucker; gewoon voor de looks, want de humbucker heeft geen schroefdraad waarmee je 'm vastschroeft. hij zit vast op een metalen plaatje die onder de humbucker zit. wellicht verklaard dat ook het felle, pinnige geluid...?

onder beide elementen een stukje dik schuim. de elementen wiebelen veel minder, en ik denk dat dit schuim het feedbacken/piepen verminderd, en wellicht (?) sustain iets verbeterd.

de zwarte studs voor de tailstop eruit, en gouden erin gezet

de zwarte BRUG eraf, en een gouden brug op. Ik heb nu dus een gouden brug met zwarte studs, en een zwarte tailstop met gouden studs. ziet er wel cool uit.

verder nog wat kleine aanpassingen, als nut iets beter invijlen, grafiet erop, toets olieen met parafineolie (mijn favo olie voor toetsen), frets poleisten (was al gebeurd, maar ik doe t toch altidj zelf nog een keer), en de algehele afstelling even verbeteren (brug hoger, tailstop lager, hals iets holler, elementen afstellen).

knopjes ga ik later vervangen, en later gaat de killswitch er ook uit; ik heb effe geen geld voor leuke knopjes, vandaar dat ik deze knoppen erop laat zitten. wellicht laat ik t wel zo hangen, ik weet t nog niet :)

al met al ben ik zeer tevreden met deze gitaar. Ik heb met de importeur gesproken, en volgens hem was een van de doelen van deze gitaar ook, dat mensen het als opstap gebruiken om hun eigen ideeen erop los te laten; de een zet er een kahler op, de ander hakt er nog een pickup ruimte in voor nog een p90 of zoiets, de ander gooit alle electronica eruit, ga zo maar door. ik laat 'm zo origineel mogelijk. wellicht dat later de freeslijntjes eruit geschuurd worden, en het echt een goldtop word, maar dat zie ik dan wel.

a darker shade of grey
4 april 2007, 08:54
Foto's?


Maar nog ff klein vraagje over die BFG: Hij wordt op de gibson-site gepresenteerd als ruw metal-monster en punkbeest...maar kun je er ook blues en clean mee spelen? En normale rock? Want ik vond ze enorm mooi, maar uit een LP moet ik die muziek kunnen halen, want een metal-plank heb ik al...

marc_o
4 april 2007, 09:15
Supergitaar!

Klinkt als een beest, en inderdaad, je kunt 'm naar hartelust pimpen en bewerken, eindelijk een les Paul die daarom vraagt, ik vind het sowieso het mooiste model ooit, maar had nooit de behoefte om aan die van mij wat te veranderen (had een cherryburst standard).
Denk ook wel een BFG te scoren ooit, als ze 2e hands op de markt komen en dan halspositieblokken/stippen/whatever erop en die killswitch verplaatsen en hup! Killergitaar!


proficiat ermee Orpheo!

interessander
4 april 2007, 09:25
Ha, je bent niet de enige die wacht op de eerste exemplaren op de 2ehands markt.

Fender75
4 april 2007, 09:35
Nee inderdaad...een hoop kapers op de kust merk ik al..:)

Orpheo
4 april 2007, 09:53
Foto's?


Maar nog ff klein vraagje over die BFG: Hij wordt op de gibson-site gepresenteerd als ruw metal-monster en punkbeest...maar kun je er ook blues en clean mee spelen? En normale rock? Want ik vond ze enorm mooi, maar uit een LP moet ik die muziek kunnen halen, want een metal-plank heb ik al...

ja hoor ,geen punt. ik gebruik m voor van alles. tis de meest veelzijdige bak die ik hier heb liggen :)

Luke-wannabe
4 april 2007, 09:55
Ha, je bent niet de enige die wacht op de eerste exemplaren op de 2ehands markt.
Ja ik wacht ook! Wat zullen ze 2dehands gaan doen? 800 eu?

a darker shade of grey
4 april 2007, 10:03
ja hoor ,geen punt. ik gebruik m voor van alles. tis de meest veelzijdige bak die ik hier heb liggen :)

Ah wat vet ^^
Ik was alweer aant kijken naar Epi elite gitaren, maar nu er dus een Gibson aan mijn eisen kan voldoen, dan weet ik het wel :)
Supermooie gitaren, zo'n lekkere "I don't give a shit-uitstraling", en dat is erg lekker voor wat blues...
Ow en bij de weg: nog proficiat ermee!! Had ik nog niet gezegd :)

FruscianteFan
4 april 2007, 10:04
Foto's?


Maar nog ff klein vraagje over die BFG: Hij wordt op de gibson-site gepresenteerd als ruw metal-monster en punkbeest...maar kun je er ook blues en clean mee spelen? En normale rock? Want ik vond ze enorm mooi, maar uit een LP moet ik die muziek kunnen halen, want een metal-plank heb ik al...Zou denken dat dat vooral ligt aan hoe je speelt?

Orpheo
4 april 2007, 10:55
Zou denken dat dat vooral ligt aan hoe je speelt?

zeker, zeker.



ik heb net even mijn favo pakje 012-056 erop gelegd, eventjes inprikken in de marshall :hippie: :cooler: jezus wat een beest is t toch!

DaveItUp
4 april 2007, 10:57
wel geprobeerd, maar ey, tis geen les paul he! :D

Zover zijn die ouwe artists niet verwijderd van een goede lp. Wel nog zwaarder haha.

Orpheo
4 april 2007, 10:59
Zover zijn die ouwe artists niet verwijderd van een goede lp. Wel nog zwaarder haha.

nee hoor. mijn custom weegt tegen de 7 kilo :chicken:

maar t heeft niet de feel van een LP, de looks niet, de vibe niet; t is geen LP, dus komt ie er niet in. waarom dan wel een V? tja, dat weet ik ook niet...:P

Danny_Hungar
4 april 2007, 11:08
nee hoor. mijn custom weegt tegen de 7 kilo :chicken:

maar t heeft niet de feel van een LP, de looks niet, de vibe niet; t is geen LP, dus komt ie er niet in. waarom dan wel een V? tja, dat weet ik ook niet...:P

Omdat het een Gibson is misschien?

DaveItUp
4 april 2007, 11:09
Die artist van mij was iets van 6 ofzoiets. Vond dat echt te zwaar. Ach het is duidelijk een op een lp geinspireerde gitaar. Mooier als de double cuts van gibson iniedergeval, althans dat vind ik. Erg goede gitaar, maar moest weg voor de epiphone.

Ik zie persoonlijk het nut niet van 5+ les paul's. Wil ik niet mee zeggen dat dat voor een ander ook niet kan. Whatever floats your boat.

Persoonlijk hou ik van buitennissige gitaren. Ouwe epi's, mosrite's. Dat soort werk. Hoewel ik ooit nog wel een leuke LP zou willen. Duur alleen.

Orpheo
4 april 2007, 11:44
Die artist van mij was iets van 6 ofzoiets. Vond dat echt te zwaar. Ach het is duidelijk een op een lp geinspireerde gitaar. Mooier als de double cuts van gibson iniedergeval, althans dat vind ik. Erg goede gitaar, maar moest weg voor de epiphone.

Ik zie persoonlijk het nut niet van 5+ les paul's. Wil ik niet mee zeggen dat dat voor een ander ook niet kan. Whatever floats your boat.

Persoonlijk hou ik van buitennissige gitaren. Ouwe epi's, mosrite's. Dat soort werk. Hoewel ik ooit nog wel een leuke LP zou willen. Duur alleen.

tja, ach. ik vind die cutaways niet mooi. op een PRS of LPDC wel, maar op de artist niet. het nut? sinds wanneer moet een gitaarverzameling nut hebben? daarnaast, ze zijn allemaal zo anders. de een is massief met ebben toets, de ander massief met rosewood, en de ander half hol, met een dikkere esdoorn top, half hol met dunnere esdoorn top, etc etc etc. ik kan gewoon niks met een andere gitaar. ik voel me er niet thuis op, t voelt 'verkeerd'.

@danny hungar: nee, niet perse omdat het een gibson is; alleen omdat ik vind dat alleen gibson les pauls maakt die ik goed genoeg vind.

Squier4ever
4 april 2007, 11:52
heb je pics van je verbouwde BFG?

Orpheo
4 april 2007, 11:53
heb je pics van je verbouwde BFG?

nog niet. de verbouwing is nog niet helemaal af. als ie af is, post ik wel foto's.

jorrit
4 april 2007, 12:29
lijkt mij ook een erg vette gitaar, vind degene die ik heb gezien alleen zo lelijk... (en stiekem toch weer iets hebben)

weet niet wat het met jou is, hoe meer van die lp's jij koopt hoe minder ik me mag.. :P (hmz mss was ik weet niet wat het met mij is moeten zijn :D)

gefeliciteerd man.. (soundsamples??)

Tupelo
4 april 2007, 12:46
Ik vind 'm vet, nieuwe favoriet, daarna de wijnrode. :)

Is misschien nog wel iets voor mij ookal ben ik niet zo een LP liefhebber.
Misschien eens uitproberen.
Hoe is die P90, veel ruis?

Op mijn Telesonic heb ik dat wel namelijk & dat wil weleens problematisch zijn.

Aron Maiden
4 april 2007, 12:56
Toen ik deze gitaar voor het eerst zag dacht ik: Jezus wat een lelijk ding(nog steeds hoor), maar toch vind bijna iedereen hem juist wel mooi...

waarom? om de prijs, of gewoon echt de looks?
Ik vind de p90-humbucker wel cool, en de achterkant;),

ik vind die top en die knoppen alleen zooo lelijk...

Orpheo
4 april 2007, 12:59
Toen ik deze gitaar voor het eerst zag dacht ik: Jezus wat een lelijk ding(nog steeds hoor), maar toch vind bijna iedereen hem juist wel mooi...

waarom? om de prijs, of gewoon echt de looks?
Ik vind de p90-humbucker wel cool, en de achterkant;),

ik vind die top en die knoppen alleen zooo lelijk...

tja, de top, dat is even wennen, maar t heeft wel wat, IRL ziet t er gaver uit dan op foto's. die knoppen, idem dito!

@ tupelo: de p90 ruist flink, maar niet meer dan normaal. ik ga binnenkort er nog een humbuckergat in frezen, en er een singlecoil sized humbucker en s.c. p90 inzetten (bromvrije p90 s.c.sized). dat zal m nog veelzijdiger maken.

Luke-wannabe
4 april 2007, 13:00
zeker, zeker.



ik heb net even mijn favo pakje 012-056 erop gelegd, eventjes inprikken in de marshall :hippie: :cooler: jezus wat een beest is t toch!
Speel jij .12 in E? Ik heb .12 in drop C staan en dat vind ik nog iets te zwaar..

Orpheo
4 april 2007, 16:37
Speel jij .12 in E? Ik heb .12 in drop C staan en dat vind ik nog iets te zwaar..

jep :) speelt inderdaad wat lastiger. op deze gitaar helemaal lastig (moet de afstelling nog iets beter doen). mijn rooie heeft dat ook, maar op die speelt t hemels, maar ey, die is al helemaal gefinetuned voor 012 in E. ik heb er niet echt moeite mee ofzo. waar speel jij dan op?

Alain
4 april 2007, 17:23
Ja zo een BFG , dikke GAS heb ik ervoor ( Die rode en zwart-grijze ) die Humbucker en P90 lijken me gewoon perfecte combinatie... Schijnt wel erg slechte modellen tussen gestaan de hebben op messe met lijmresten, te groot uitgesneden holte voor toggle switch e.d. En toch heb ik nog vette vette gas

nope wim, alle modellen op de messe hadden lijmresten, te groot uitgesneden holte voor toggle switch, niet goed afgevlakt hout, messen van frets, ...

De dag erna de 2 in Musicstore bekeken en van hetzelfde laken een broek.

De gitaren van 38 € van de aziatische grootfirma's hadden een veel betere afwerking dan de Gibson BFG's die er stonden. Echt een schande dat ze dat zelfs maar op de markt durven brengen.

tmcm
4 april 2007, 17:41
de mods:

pickup switch en killswitch van plek gewisseld
ringetje om de humbucker;
onder beide elementen een stukje dik schuim.
de zwarte studs voor de tailstop eruit, en gouden erin gezet
de zwarte BRUG eraf, en een gouden brug op.
nut iets beter invijlen,
grafiet erop,
toets olieen met parafineolie
frets poleisten
knopjes ga ik later vervangen,
later gaat de killswitch er ook uit;
ik ga binnenkort er nog een humbuckergat in frezen, en er een singlecoil sized humbucker en s.c. p90 inzetten .

jaaa, geweldige gitaar alleen jammer dat je er zo veel aan moet knutselen voor je er blij mee bent.
http://www.youtube.com/watch?v=LpmrM4s05Cg

Anders Destium
4 april 2007, 17:42
Gefeliciteerd ermee, mooi ding man!

schizo910
4 april 2007, 17:57
Buttugly Freaks Guitar... Ik kan hem niet mooi vinden... En zelfs al klinkt hij alsof er een engeltje in je oor pist, looks zijn ook wel wat... :D

Luke-wannabe
4 april 2007, 18:37
jep :) speelt inderdaad wat lastiger. op deze gitaar helemaal lastig (moet de afstelling nog iets beter doen). mijn rooie heeft dat ook, maar op die speelt t hemels, maar ey, die is al helemaal gefinetuned voor 012 in E. ik heb er niet echt moeite mee ofzo. waar speel jij dan op?
0.09 maar dat vind jij toch een mietjes gauge ;)

Orpheo
5 april 2007, 09:22
nope wim, alle modellen op de messe hadden lijmresten, te groot uitgesneden holte voor toggle switch, niet goed afgevlakt hout, messen van frets, ...

De dag erna de 2 in Musicstore bekeken en van hetzelfde laken een broek.

De gitaren van 38 € van de aziatische grootfirma's hadden een veel betere afwerking dan de Gibson BFG's die er stonden. Echt een schande dat ze dat zelfs maar op de markt durven brengen.

moah, daar heb ik op de mijne geen last van :) de frets zijn goed afgewerkt, de toggleswitch zit er netjes in, het hout is wel netjes vlak, nee, geen problemen mee.

@tmcm: ach, dat zijn kleine cosmetische ingreepjes, niks bijzonders. half uurtje werk. dat is een procedure die bij mij iedere gitaar ondergaat.

@skiets: lache, hoe smaken kunnen verschillen: Ik vind 'm namelijk wel mooi.

Veekeren
5 april 2007, 10:26
jaaa, geweldige gitaar alleen jammer dat je er zo veel aan moet knutselen voor je er blij mee bent.
http://www.youtube.com/watch?v=LpmrM4s05Cg

Is dat nou Bert K die Sonic Reducer speelt?

Squier4ever
5 april 2007, 10:29
klinkt toch wel bruut hoor....

schizo910
5 april 2007, 10:43
@skiets: lache, hoe smaken kunnen verschillen: Ik vind 'm namelijk wel mooi.


Gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfde gear, da's pas saai.

Ik mis de mooie gewelfde vorm van een LP. En ik vind die houten hardware en plaatsing van de knoppen echt afschuwelijk. Best For Garbagecans...

Maar ik kan wel begrijpen dat het een gitaar is die een groot publiek aan zal spreken.

marc_o
5 april 2007, 10:46
Gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfde gear, da's pas saai.

Ik mis de mooie gewelfde vorm van een LP. En ik vind die houten hardware en plaatsing van de knoppen echt afschuwelijk. Best For Garbagecans...

Maar ik kan wel begrijpen dat het een gitaar is die een groot publiek aan zal spreken.

Broeder!
Hij is wel gewelfd hoor, het is geen vlakke plank.
Ik vind 'm echt te gek, maar er zal wel e.e.a. aan moeten worden gepimpt.
Overigens kun je 'm in Terneuzen bij Sonora al nieuw krijgen voor ongeveer € 1000,- !

Orpheo
5 april 2007, 10:54
Gelukkig wel, anders hadden we allemaal dezelfde gear, da's pas saai.

Ik mis de mooie gewelfde vorm van een LP. En ik vind die houten hardware en plaatsing van de knoppen echt afschuwelijk. Best For Garbagecans...

Maar ik kan wel begrijpen dat het een gitaar is die een groot publiek aan zal spreken.

de top is gewoon gewelfd hoor :) de houten knoppen zijn inderdaad verschrikkelijk, maar die gaan er ook af...de plaatsing van de knoppen is gewoon
des les pauls, zeg maar.

ik ga 'm na pasen helemaal vlak schuren en er een goldtop achtig iets van maken. ik vind dat eigenlijk wel heel erg mooi, om eerlijk te zijn.

volgens de importeur is dat precies de bedoeling van de bfg; lekker knutselen en je eigen ding ervan maken. dat kan met de bfg perfect, imo. zeg maar, het modification-gedachtengoed van een fender, getransponeerd op een les paul :) (niet helemaal, maar toch, zelfde idee).

interessander
5 april 2007, 12:26
In de rest van je geplande modificaties kan ik absoluut meegaan, maar dat vlak schuren van die top, alsof je van je ford mustang een ford mondeo wil maken...met andere woorden, wordt hij dan niet te braaf en saai?

Orpheo
5 april 2007, 12:47
In de rest van je geplande modificaties kan ik absoluut meegaan, maar dat vlak schuren van die top, alsof je van je ford mustang een ford mondeo wil maken...met andere woorden, wordt hij dan niet te braaf en saai?

moah, weet ik niet. maar t probleem is dat een customshop goldtop niet echt mijn sound levert, en niet echt die hele cleane look heeft, EN niet de juiste kleur goud :chicken: . maar dat herlakken is toekomstmuziek. even eerst de warmoth afmaken, die komt namelijk over een weekje binnen!!!!

schizo910
5 april 2007, 13:03
Ik weet dat hij gewelfd is, maar ik bedoel het mooi vloeiende en strakke.

marc_o
5 april 2007, 16:40
Ik weet dat hij gewelfd is, maar ik bedoel het mooi vloeiende en strakke.

Heb je het nu weer over je penis?
Wij hebben het over een gitaar broeder!

Danny_Hungar
5 april 2007, 18:31
moah, weet ik niet. maar t probleem is dat een customshop goldtop niet echt mijn sound levert, en niet echt die hele cleane look heeft, EN niet de juiste kleur goud :chicken: . maar dat herlakken is toekomstmuziek. even eerst de warmoth afmaken, die komt namelijk over een weekje binnen!!!!

Zo zonde om aan les pauls te knutselen....mja je moet het zelf weten wat je met je geld doet. Een Gibson is in ieder geval niet gemaakt als speelgoed.

kassie
5 april 2007, 18:32
op gibson.com staat er een stukje van de bfg met cheetah chrome. Nou vind ik zijn spel wel leuk en de sound ook wel, maar toch heb ik het idee dat de gitaar licht vals neigt. zal wel door zijn harde manier van aanslaan komen of het feit dat hij de powerchords met wijsvinger en ringvinger speelt i.p.v. wijsvinger en pink. Maarja als je dat goed doet hoeft het ook niet vals te klinken. anyway, ik vind het niet echt een goed promo filmpje van Gibson, had beter gekund. Hier verder nog meningen over?

kassie
5 april 2007, 18:34
Zo zonde om aan les pauls te knutselen....mja je moet het zelf weten wat je met je geld doet. Een Gibson is in ieder geval niet gemaakt als speelgoed.

+100000000000

Orpheo
5 april 2007, 20:12
Zo zonde om aan les pauls te knutselen....mja je moet het zelf weten wat je met je geld doet. Een Gibson is in ieder geval niet gemaakt als speelgoed.

ach man, zit niet te miepen. als je t geld hebt, en je hebt er zelf geen problemen mee, waarom niet?

E-J
5 april 2007, 20:16
Geen enkele gitaar is perfect... elke gitaar moet dan wel een beetje gemodificeerd worden.

Danny_Hungar
5 april 2007, 22:46
ach man, zit niet te miepen. als je t geld hebt, en je hebt er zelf geen problemen mee, waarom niet?

Omdat ik alleen voor het geluid ga, niet de looks. Mocht ik 500/1000 euro te besteden hebben, dan besteed ik dat niet aan een nieuw kleurtje voor de body van de gitaar en alle benodigde gereedschap van dien.
Voor dat ''gitaar-geld'' accepteer ik de gitaar zoals ie is, hoe hij speelt en klinkt. Koop dan veel liever een andere gitaar erbij of een versterktje/pedalen etc. Niet aan gesleutel.

marc_o
5 april 2007, 22:49
Ik vind dat je een Les paul moet verdienen en dan vereren en er niets mee doen, anders gaat de magie er zeker vanaf en danblablablahfi;uhvcsf;evsbcbbfjsldfvknbckbckbvx\s asdr%$%$&$^*#8-)

rickert
5 april 2007, 22:54
Ik vind dat je een Les paul moet verdienen en dan vereren en er niets mee doen, anders gaat de magie er zeker vanaf en danblablablahfi;uhvcsf;evsbcbbfjsldfvknbckbckbvx\s asdr%$%$&$^*#8-)

is er meer wat je kan doen met een gitaar dan :dontgeti: ???

Chris Winsemius
5 april 2007, 22:57
Ik wilde net wat posten maar toen was Marc me al voor...

Waarom zou je 'n GIBSON niet mogen "opleuken" en 'n Fender, Epiphone, Squier, etc. wel?

Als de asbak in je Rolls Royce niet puik is knal je d'r toch ook gewoon 'n andere in? :D

marc_o
5 april 2007, 22:59
Ik wilde net wat posten maar toen was Marc me al voor...

Waarom zou je 'n GIBSON niet mogen "opleuken" en 'n Fender, Epiphone, Squier, etc. wel?

Als de asbak in je Rolls Royce niet puik is knal je d'r toch ook gewoon 'n andere in? :D

Ja man, ik ben sneller dan mezelf..

Chris Winsemius
5 april 2007, 23:00
LOL!

Fijne avond/groeten aan Sjak.

kassie
5 april 2007, 23:14
Ik wilde net wat posten maar toen was Marc me al voor...

Waarom zou je 'n GIBSON niet mogen "opleuken" en 'n Fender, Epiphone, Squier, etc. wel?

Als de asbak in je Rolls Royce niet puik is knal je d'r toch ook gewoon 'n andere in? :D

tuurlijk mag je een gitaar opleuken, andere elementjes, andere tuners ofzo. voor mij part de hele gitaar. maar op een gegeven moment als je dat bij bijvoorbeeld 6 gibsons (we noemen geen namen orpheo) gaat doen, en er superveel aan verandert kan het wel eens de grenzen van decadentie benaderen. Het is dan echter de kunst om ook eens een gitaar standaard te laten, maarja dat zal dan wel te 'standard' zijn denk ik dan.... maar aan de andere kant zijn muzikanten en gitaristen in het algemeen wel vaak op zoek naar nieuwe wegen, stijlen en geluiden dus dat verklaart het misschien.

kassie
5 april 2007, 23:16
Geen enkele gitaar is perfect... elke gitaar moet dan wel een beetje gemodificeerd worden.

ga jij maar lekker aan een gibson customshop vos 59 klooien! veel succes!

Luke-wannabe
5 april 2007, 23:28
ik ga 'm na pasen helemaal vlak schuren en er een goldtop achtig iets van maken. ik vind dat eigenlijk wel heel erg mooi, om eerlijk te zijn.
Oh my motherfuckin' god...

kassie
5 april 2007, 23:30
Oh my motherfuckin' god...

ja echt te hard

rickert
5 april 2007, 23:31
ga jij maar lekker aan een gibson customshop vos 59 klooien! veel succes!

Beginnen we nou weer? Als ik daar potdomme andere pickups in wil pleur ik die er in. Als ik daar een grote kut op wil krassen doe ik dat, want het is MIJN gitaar dan! maarja, we blijven bezig...

kassie
5 april 2007, 23:35
Beginnen we nou weer? Als ik daar potdomme andere pickups in wil pleur ik die er in. Als ik daar een grote kut op wil krassen doe ik dat, want het is MIJN gitaar dan! maarja, we blijven bezig...

mag ik je meehelpen? vind het wel cool om zo'n gitaar te verbouwen, lekker decadent. als jij hem dan betaalt.

Tho
5 april 2007, 23:36
Beginnen we nou weer? Als ik daar potdomme andere pickups in wil pleur ik die er in. Als ik daar een grote kut op wil krassen doe ik dat, want het is MIJN gitaar dan! maarja, we blijven bezig...

+1 helemaal juist

rickert
5 april 2007, 23:38
mag ik je meehelpen? vind het wel cool om zo'n gitaar te verbouwen, lekker decadent. als jij hem dan betaalt.

Je slaat COMPLEET de plank mis

kassie
5 april 2007, 23:39
Je slaat COMPLEET de plank mis
weet ik, jij ook!

Tho
5 april 2007, 23:41
weet ik, jij ook!

Hou nou maar op want anders sla ik de plank frontaal raak :cooler:

bert k
5 april 2007, 23:44
Is het nou afgelopen met dat gemiep?


Bert K, mod

kassie
5 april 2007, 23:46
oke ik zal het uitleggen. een gibson customshop vos 59 is een perfecte gitaar. het feit dat iemands smaak ervan afwijkt en dus andere elementen erin wil hebben, of andere tuners kan ik heel goed inkomen. ik heb ook zo mijn voorkeur type seymours. Maar het feit dat ieder z'n smaak anders heeft neemt niet weg dat een gitaar van pakweg 5000 euro of nog meer niet 'perfect' zou zijn. Het ligt niet aan de gitaar maar aan de persoon die constateert dat de gitaar voor hem een beetje anders zou moeten.

kassie
5 april 2007, 23:47
Is het nou afgelopen met dat gemiep?


Bert K, mod

excuus voor het ongemak

tmcm
6 april 2007, 00:14
ach wat
ik begin ook aan gitaren te klooien als ik een tijdje niet op een podium sta, vorm van projectie zak ma zegge, onvrede & ballorigheid waarschijnlijk
niks mis mee hoor, lekker bezig zijn
Hoe meer ik moet spelen, hoe minder die fratsen me nog interesseren, als het maar niet vals staat en niet bromt, de aandacht richt zich dan voornamelijk op het spelen en kleurtje zus en knopje zo zijn dan futiele dingen geworden

niettemin, trots je nieuwe gitaar showen en dan vervolgens alles in de eerste week willen veranderen wat er te veranderen valt... dat heeft wel iets tragi komisch natuurlijk

hubert
6 april 2007, 09:32
prima als iemand zijn hele gitaar wil verbouwen, maar ik snap Kassie wel. Als je een gitaar van € 4000 gaat verbouwen, kan je dan niet constateren dat je misschien een andere gitaar had moeten kopen?

en daarbij heeft tmcm ontzettend en helemaal gelijk...ik herken het helemaal!

fred dons
6 april 2007, 09:40
ik ben zelf ook een redelijke zeikerd en vind maar weinig gitaren zo uit de customshop of fabriek perfect bij mijn wensen aansluiten, nu kan ik natuurlijk zelf wat bouwen of iemand dat laten doen maar dat geeft ook geen 100 % garantie dat het perfect aansluit
als je al zoveel geld heb uitgeven moet die gitaar dan ook wel echt helemaal goed zijn (en dan natuurlijk niet een explorer kopen en daar een telecaster van proberen te maken maar een aantal kleine aanpassingen maken)
en 5000 eurie is bij gibson echt geen garantie dat die gitaar "perfect" zou zijn, deze enige zekerheid die je daarbij krijgt is dat je een heleboel geld hebt uitgeven ;)

strat58
6 april 2007, 09:50
ik ben zelf ook een redelijke zeikerd en vind maar weinig gitaren zo uit de customshop of fabriek perfect bij mijn wensen aansluiten, nu kan ik natuurlijk zelf wat bouwen of iemand dat laten doen maar dat geeft ook geen 100 % garantie dat het perfect aansluit
als je al zoveel geld heb uitgeven moet die gitaar dan ook wel echt helemaal goed zijn (en dan natuurlijk niet een explorer kopen en daar een telecaster van proberen te maken maar een aantal kleine aanpassingen maken)
en 5000 eurie is bij gibson echt geen garantie dat die gitaar "perfect" zou zijn, deze enige zekerheid die je daarbij krijgt is dat je een heleboel geld hebt uitgeven ;)

Hoi ik heb nu sinds een half jaar een Gibson VOS 58 reissue Les Paul en die is voor mij perfect hij heeft de perfecte balans tussen hoog en laag. IK heb al diverse Les Pauls (Goldtops/Customs) gehad uit de jaren 60 en 70 en geen Les paul kan hier tegen op. Ben ook zeker niet van plan om iets te gaan veranderen, sterker nog door de gitaar ben ik beter gaan spelen. Gibson maakt op dit ogenblik ontzetend goede gitaren en okay ze zijn wat duurder maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Maar dat is mijn eigen mening. Ga binnenkort mijn Gibson Les Paul Standaard uit 1982 inruilen voor een Gibson VOS 59 reissue bij Max.
Peace Strat58

hubert
6 april 2007, 10:10
ik ben zelf ook een redelijke zeikerd en vind maar weinig gitaren zo uit de customshop of fabriek perfect bij mijn wensen aansluiten, nu kan ik natuurlijk zelf wat bouwen of iemand dat laten doen maar dat geeft ook geen 100 % garantie dat het perfect aansluit
als je al zoveel geld heb uitgeven moet die gitaar dan ook wel echt helemaal goed zijn (en dan natuurlijk niet een explorer kopen en daar een telecaster van proberen te maken maar een aantal kleine aanpassingen maken)
en 5000 eurie is bij gibson echt geen garantie dat die gitaar "perfect" zou zijn, deze enige zekerheid die je daarbij krijgt is dat je een heleboel geld hebt uitgeven ;)


dat is waar! Geloof ik ook best. Maar het 'niet perfect' zijn van een gitaar zit dan toch vooral in het afstellen? U begrijpt...ikke geen € 5000 aan gitaar kunnen uitgeven.
Een gitaar aanpassen omdat je m goed af wil stellen is prima. Verder moet het m.i. niet gaan. Koop dan een andere gitaar denk ik dan...

Danny_Hungar
6 april 2007, 10:20
Hoi ik heb nu sinds een half jaar een Gibson VOS 58 reissue Les Paul en die is voor mij perfect hij heeft de perfecte balans tussen hoog en laag. IK heb al diverse Les Pauls (Goldtops/Customs) gehad uit de jaren 60 en 70 en geen Les paul kan hier tegen op. Ben ook zeker niet van plan om iets te gaan veranderen, sterker nog door de gitaar ben ik beter gaan spelen. Gibson maakt op dit ogenblik ontzetend goede gitaren en okay ze zijn wat duurder maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard. Maar dat is mijn eigen mening. Ga binnenkort mijn Gibson Les Paul Standaard uit 1982 inruilen voor een Gibson VOS 59 reissue bij Max.
Peace Strat58

Hoezo inruilen tegen een VOS 59 reissue? Die Standard is toch veel minder waard? Moet je zeker bij-betalen?

fred dons
6 april 2007, 10:36
tuurlijk, je kunt altijd de perfecte gitaar voor jou tegen komen maar stel ik wil een les paul maar dan met floyd (even extreem) of misschien simpeler met 3 p90's dan is een goede 54 reissue een mooie start om een dergelijke gitaar te verkrijgen en dan kan ik echt op mijn kop gaan staan maar die giaar is niet zo in de winkel te krijgen

Orpheo
6 april 2007, 11:35
tuurlijk mag je een gitaar opleuken, andere elementjes, andere tuners ofzo. voor mij part de hele gitaar. maar op een gegeven moment als je dat bij bijvoorbeeld 6 gibsons (we noemen geen namen orpheo) gaat doen, en er superveel aan verandert kan het wel eens de grenzen van decadentie benaderen. Het is dan echter de kunst om ook eens een gitaar standaard te laten, maarja dat zal dan wel te 'standard' zijn denk ik dan.... maar aan de andere kant zijn muzikanten en gitaristen in het algemeen wel vaak op zoek naar nieuwe wegen, stijlen en geluiden dus dat verklaart het misschien.

de enige gitaren die echt aangepast zijn, zijn de zwarte en de rooie. ik weet niet wat je zit te zwatelen, maar je blaat zonder iets echt te weten. de bfg was al gewoon goed, niks mis mee. ik vond 't alleen leuk, als ideetje, experimentje, om die gouden hardware erop te doen, en dat van die toggle, dat is hoop ik iedere Les paul speler met me eens: die moet op de normale plaats!

de kapjes op de 2 standards heeft een logische reden:

op de 'page' is de reden: t moest een jimmy page kloon zijn, en dat is me precies gelukt.

op de faded: ik sla zo hard aan, de snaren blijven hangen achter de humbucker.

als jij dat decadent vindt, dat ik mijn gitaren aanpas naar mijn smaak en mijn voorkeuren, omdat geen enkele gitaar dat heeft, jammer dan.

oh, ps: je hebt t voor elkaar, kassie: je bent nummer 2 die op mijn negeerlijst komt in (volgens mij) anderhalf jaar! gefeliciteerd!












(jaloerse kloothommel)

RRRobin
6 april 2007, 11:37
Toch krijg ik elke keer dat ik dit topic bekijk meer GAS voor die bfg

Danieldg
6 april 2007, 11:50
Die toggle veranderen vind ik ook heel logisch, die zit echt in de weg. Ik vind het trouwens net tof dat mensen hun gitaar veranderen :) Zou maar heel saai zijn mocht iedereen alles standaard houden :/

De LP bfg vind ik wel cool, aleen de knoppen zou ik idd veranderen :p Voor de rest een zeer mooie gitaar ^^

SimonS
6 april 2007, 11:56
oh, ps: je hebt t voor elkaar, kassie: je bent nummer 2 die op mijn negeerlijst komt in (volgens mij) anderhalf jaar! gefeliciteerd! (jaloerse kloothommel)
ik denk dat kassie nu huilend over de grond rolt van verdriet en onbegrepen frustratie, in de hoek kruipt, in feutus houding met een duim in zn mond huilt tot het einde van tijden.:roll:

Orpheo
6 april 2007, 12:04
ik denk dat kassie nu huilend over de grond rolt van verdriet en onbegrepen frustratie, in de hoek kruipt, in feutus houding met een duim in zn mond huilt tot het einde van tijden.:roll:

pff as if I care. ik vind kassie gewoon een zielig kereltje die zijn frustraties botviert op anderen. frustratie, omdat hij geen dure gitaren kan betalen, en anderen wel. en dat gezwam van 'je moet het waard zijn' bevestigd dat nogmaals. het gaat er niet om dat hij mijn mods niet mooi of handig of smaakvol vind (waar ik heus wel in kan komen) maar dat hij het decadent vindt, omdat het een GIBSON is. ah joh, zoek 't effe lekker uit, wil je?

Kim Wilson
6 april 2007, 12:10
Orph, maak je er niet te druk om. Jij bent lekker gelukkig met je Gibsons, mooi toch? Dat hij ze niet kan betalen is zijn probleem, niet het jouwe. Gewoon lekker doorgaan met je gitaartjes, man!

hubert
6 april 2007, 12:14
toch mooi Orpheo hoe jij je laat kennen. Het is te makkelijk....
en ja verder heb je best een paar leuke Gibsons.

strat58
6 april 2007, 12:27
Hoezo inruilen tegen een VOS 59 reissue? Die Standard is toch veel minder waard? Moet je zeker bij-betalen?

Hoi yep ik moet bijbetalen maar dat maakt niks uit.
Peace Strat58

Anders Destium
6 april 2007, 16:32
toch mooi Orpheo hoe jij je laat kennen. Het is te makkelijk....
en ja verder heb je best een paar leuke Gibsons.

Hij is niet de enige die zich laat kennen IMO.

Fender75
6 april 2007, 16:57
Ik snap heel die discussie niet zo..is ook zo Nederlands heb ik het idee. Je kop steekt boven het maaiveld uit en chop....weg! Orpheo kan ze veroorloven en koopt ze gewoon...boeiend! Moet ie toch echt helemaal zelf weten...en al zou die er niet op kunnen spelen, so what? Ik vind het gewoon jaloers gedrag en bemoeizucht....

Feit is dat ie gewoon een mooie gitaar heeft gekocht, en ik hoop dat ie er erg blij mee is. En als ie er ooit nog een kwijt wil... :)

tmcm
6 april 2007, 17:13
Ik snap heel die discussie niet zo..is ook zo Nederlands heb ik het idee. Je kop steekt boven het maaiveld uit en chop....weg! Orpheo kan ze veroorloven en koopt ze gewoon...boeiend! Moet ie toch echt helemaal zelf weten...en al zou die er niet op kunnen spelen, so what? Ik vind het gewoon jaloers gedrag en bemoeizucht....

Feit is dat ie gewoon een mooie gitaar heeft gekocht, en ik hoop dat ie er erg blij mee is. En als ie er ooit nog een kwijt wil... :)

Het idee van een forum is discussie he. En Orpheo opent dit topic met de woorden "laat de discussie over zin en onzin maar beginnen" en dan vraag je er dus om. Hij wil gewoon een beetje aandacht. Hij brengt de grappigste topics in met z'n aardappelschilmesje nepbindings, nieuwe gitaren die "ongelofelijk lekker spelen" en in hetzelfde topic sneuvelen met stoere foto's waarbij hij op nekken gaat staan of gaten gaat boren die daar niet horen...
Hij is gewoon mijn favo poster!

kassie
6 april 2007, 17:21
pff as if I care. ik vind kassie gewoon een zielig kereltje die zijn frustraties botviert op anderen. frustratie, omdat hij geen dure gitaren kan betalen, en anderen wel. en dat gezwam van 'je moet het waard zijn' bevestigd dat nogmaals. het gaat er niet om dat hij mijn mods niet mooi of handig of smaakvol vind (waar ik heus wel in kan komen) maar dat hij het decadent vindt, omdat het een GIBSON is. ah joh, zoek 't effe lekker uit, wil je?

het is maar net wat je 'waard' vind. jij werkt terwijl je nog bij pap en mam thuis woont zodat je lekker gitaartjes kan kopen en kan showen op dit forum, en als er dan iemand is die het niet met hem eens is dan zet hij hem op een blog list whaha, sorry hoor ik kan je niet serieus nemen. ik maak wat van m'n leven. Maar leef maar lekker verder in je eigen forum wereldje aan je gigantische hoeveelheid posts te zien voer je verder toch geen flikker uit.

Ibanez RuleZ
6 april 2007, 17:45
ik denk dat kassie nu huilend over de grond rolt van verdriet en onbegrepen frustratie, in de hoek kruipt, in feutus houding met een duim in zn mond huilt tot het einde van tijden.:roll:


:seriousf: :seriousf: :seriousf:


je neemt jezelf veel te serieus orpheo... does ff relaxt. dat je dingetjes aan je planken verandert is jouw zaak... het is maar goed dat kassie niets weet van die edward, anders zou jij wel eens op de nominatie kunnen staan om op zijn ignore list te komen... waarschijnlijk zijn eerste

Harrald

Anders Destium
6 april 2007, 17:48
het is maar net wat je 'waard' vind. jij werkt terwijl je nog bij pap en mam thuis woont zodat je lekker gitaartjes kan kopen en kan showen op dit forum, en als er dan iemand is die het niet met hem eens is dan zet hij hem op een blog list whaha, sorry hoor ik kan je niet serieus nemen. ik maak wat van m'n leven. Maar leef maar lekker verder in je eigen forum wereldje aan je gigantische hoeveelheid posts te zien voer je verder toch geen flikker uit.

Nog zo'n knakker die zichzelf absoluut niet laat kennen :seriousf:

kassie
6 april 2007, 18:09
Nog zo'n knakker die zichzelf absoluut niet laat kennen :seriousf:

openheid is troef vandaag :D

grayfink
6 april 2007, 18:43
Ik zeg lekker niks.


Ze kennen me toch al...:sneaky:

grayfink
6 april 2007, 18:44
Mooie gitaar trouwens.

kassie
6 april 2007, 18:58
Ik zeg lekker niks.


Ze kennen me toch al...:sneaky:
hey grayfink, misschien ken ik je ook nog echt. ik kom ook uit de buurt van emmen.

grayfink
6 april 2007, 19:07
Vast niet. Hans Greevink uit Emmer Compascuum?
Die kent niemand, die volslanke adonis helemaal rechts in beeld in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=UAriYPrdXsQ
Koninginnedag live in Barger-Oosterveld trouwens, en vanaf 15.15 uur live op Radio Emmen:cheerup: (toch gauw goed voor 25 luisteraars:seriousf: )

Danny_Hungar
6 april 2007, 20:30
Mod-edit: commenteer leveren doe je maar via PM's.

RRRobin
6 april 2007, 21:49
Het verbaasd me toch enigzins te zien dat een 15 pagina's vullend topic voor 12 pagina's over persoonlijke vetes gaat :p

ontopic: komen er nog soundclips?

orreltak
6 april 2007, 22:48
http://inlinethumb07.webshots.com/4934/2000247470100223588S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2000247470100223588JSIwnc)

komt het plan supreme zeker even in de koelkast te staan

Danny_Hungar
6 april 2007, 22:50
http://inlinethumb06.webshots.com/2181/2000247470100223588S425x425Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2000247470100223588JSIwnc)

komt het plan supreme zeker even in de koelkast te staan

Verschrikkelijk mooie gitaartjes die Supremes, alleen jammer van de headstock-logo...die vind ik echt minder. Stond er gewoon ''Les Paul Model'' op, dan vond ik de gitaar helemaal compleet. Echt jammer af en toe die experimenten bij de verschillende modellen van Gibson...

kassie
7 april 2007, 00:34
Vast niet. Hans Greevink uit Emmer Compascuum?
Die kent niemand, die volslanke adonis helemaal rechts in beeld in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=UAriYPrdXsQ
Koninginnedag live in Barger-Oosterveld trouwens, en vanaf 15.15 uur live op Radio Emmen:cheerup: (toch gauw goed voor 25 luisteraars:seriousf: )

nee dan ken ik je niet, ik woon aan de andere kant van Emmen in Meppen. Wel cool filmpje trouwens! haha op radio Emmen zeg? kan ik niet ontvangen, ook al is het maar zo'n 15 km van het centrum. maar wel te gek dat je op de radio speelt!

Orpheo
7 april 2007, 09:09
http://inlinethumb07.webshots.com/4934/2000247470100223588S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2000247470100223588JSIwnc)

komt het plan supreme zeker even in de koelkast te staan

nee hoor, die komt ook :)