PDA

View Full Version : Acoustic Strings 2007



Harald
3 april 2007, 16:22
Even nieuwsgierig...

Wie gaat er dit jaar naar Acoustic Strings? (Zowel festival als workshopdag)

Edit: Mijn 500ste post, krijg ik nu bloemen? (of zou ik toch maar een sociaal leven nemen :D )

ReinoutV
3 april 2007, 17:51
Ik ben hoogstwaarschijnlijk de hele dag weer als vrijwilliger in de weer. Gitaren slepen, altijd mooi :). Vriendjes maken bij verkopers is altijd goed :P. Zal wel weer een mooie dag worden.

Harald
3 april 2007, 18:00
Kan het me nog herinneren paar jaar terug toen ik voor Huub Boel demonstreerde. Uitlaadhulp voor de spullen. (Wou dat ik dat altijd bij optredens had ;) ) En op een gegeven moment hobbelt Joop langs met een emmer met water en een kwastje, om de luchtvochtigheid op peil te houden... stiekem best een goed georganiseerd festival!

Picker
3 april 2007, 19:31
Ik kom ook. Zaterdag doe ik alle workshops, zaterdagavond naar Pat Kirtley luisteren, en zondag kom ik ook kijken. Zondagavond moet ik Tommy echter missen, maar dat haal ik een andere keer wel weer in.

Doe jij nog speciale dingen Harald? Als ik maar niet hoef helpen sjouwen ;-)!

Harald
3 april 2007, 20:45
Ach, als het een beetje meezit heb ik alleen een gitaar en een flightcase mee... Wel nog even checken hoe het met de versterking zit, maar ik doe er in ieder geval een kort optreden op de zondag. (zal je zien dat ik met mijn commerciële inzicht straks helemaal vergeet mijn cd's en tabboek (nu af!) mee te nemen, als ik daar mijn cd presenteer :D ) De workshopdag heb ik ook al veel zin in.

Nostalgia
3 april 2007, 22:57
Da's grappig, gisteren op werk raakte ik aan de praat met de zoon van de organisator. En ik zei zo, ik wil die Tommy Emmanuel best wel een keertje zien, die heb ik nog nooit live gezien, zegt die jongen dat ik wel op de trap kon gaan zitten :P

Dus nou zit ik ff te twijfelen of ik daarheen wil, lijkt me een vette ervaring, workshops enzo, maar ik zit een beetje krap bij kas op het moment...

Harald
4 april 2007, 09:00
De festivaldag zelf is niet zo duur. Met theaterkaartje €12,50 Je hebt dan ook toegang tot de theaterconcerten, met om 17:00 uur een korte set van Tommy. Die sessie was vorig jaar van uitzonderlijke klasse. Maar toen zat Doyle Dykes pal voor hem :) Maar dit jaar zal Pat Kirtley daar wel zitten, die is ook niet mis. Avondkonserten zijn uitverkocht. Een van mijn leerlingen heeft misschien nog een kaartje voor zondagavond over als je interresse hebt.

Nostalgia
4 april 2007, 12:53
Haha, ik kijk wel even of ik ga. Ik woon zelf in Enschede, dus dat is makkelijk treinen. Alleen 29,50 voor de workshops... is dat het waard? Ik kan al die namen eerlijk gezegd niet...

Dat plus de kosten van de trein. Ik peil mn gitaarleraar vanmiddag nog wel even.

Picker
4 april 2007, 19:19
Ach, als het een beetje meezit heb ik alleen een gitaar en een flightcase mee... Wel nog even checken hoe het met de versterking zit, maar ik doe er in ieder geval een kort optreden op de zondag. (zal je zien dat ik met mijn commerciële inzicht straks helemaal vergeet mijn cd's en tabboek (nu af!) mee te nemen, als ik daar mijn cd presenteer :D ) De workshopdag heb ik ook al veel zin in.Doe je nog demo's voor die electro boys?

Harald
4 april 2007, 19:47
Nee, Huub heeft zich inmiddels tot zijn eigen merk beperkt, en dat is allemaal solidbody, sommige hebben wel een soort klankgat, maar in gebruik gewoon rockgitaren. Jammer, ook de 335 achtige Shine was een geweldige gitaar voor dat geld. Wie weet, als de bluesband langzaam wat beter gaat betalen... (al is dat in het huidige kroegklimaat wishfull thinking ben ik bang, ook afgaande op wat ik van andere goeddraaiende bands weet)

Maar als er nog een akoestische bouwer iemand zoekt voor demos houd ik me altijd aanbevolen als ik het tenminste lekkere gitaren vind. Moet jij onderhand geen clinics voor Taylor gaan geven?

Picker
4 april 2007, 23:06
Wie weet, als de bluesband langzaam wat beter gaat betalen... (al is dat in het huidige kroegklimaat wishfull thinking ben ik bang, ook afgaande op wat ik van andere goeddraaiende bands weet)
Tja, ik heb het al vaker gezegd: Nederland is een derdewereldland als het op muziek aankomt. En dan zijn we ook nog eens een stelletje gierige centengraaiers die iedere eurocent vier keer omdraaien voor hij uitgegeven wordt, nee, dan gaat het lekker als je ergens in een kroeg zit te spelen!

Ik ben net terug uit New Orleans en het verbaast me steeds weer hoe het aan de andere kant van de plas gaat. Er speelde daar in een restaurantje een jazz quartet (trompet, bas, banjo en gitaar), van een NIVO wat je hier in Nederland zelfs op het conservatorium niet vindt. Krankzinnig goed gewoon.

De mentaliteit van het publiek is er ook heel anders. Ze kwamen aan onze tafel en vroegen om een verzoeknummer. Ik vroeg om Chaplin in New Shoes. Grote consternatie: kenden ze niet! Of ik het voor kon zingen. "Dan word ik direct het restaurant uitgedragen," zeg ik, "geef die gitaar maar even". Ik spelen, die mannen meetoeteren en -plukken, en na aflloop steekt een man aan het tafeltje naast ons zo een twintig dollar biljet in het f-gat van mijn gitaar.

Moet je in Nederland mee aankomen. "Wat een leuk lied zeg, hebt u ook CDs bij u? Mag ik eens kijken? Nou, die zal ik gauw eens gaan lenen in de CD-o-theek!"

:D

(En als rechtgeaarde allochtone Nederlander heb ik die twintig dollar natuurlijk lekker in de gitaar laten zitten!)

LaurentB
4 april 2007, 23:24
(...)

(En als rechtgeaarde allochtone Nederlander heb ik die twintig dollar natuurlijk lekker in de gitaar laten zitten!)

Wacht even, hoe zit het nu:

1.) Ben je een rechteaarde Nederlander, of
2.) Ben je rechtgeaard als allochtone Nederlander, en
3.) Is dit positief of negatief in deze (extra zuinig of juist niet?), of
4.) Was je allochtoon als (eventueel allochtone) Nederlander in de VS zijnde, en
5.) Was het nu je eigen gitaar of niet?

Picker
5 april 2007, 00:12
Ha ha ha :D, nee, het was niet mijn eigen gitaar. In dat geval was ik een rechtgeaarde autochtone Nederlander geweest als ik die 20 dollar erin had laten zitten! ;)

En de rest van de antwoorden moet je zelf kunnen verzinnen! :)

Harald
5 april 2007, 09:13
[OFF TOPIC]


Ik ben net terug uit New Orleans en het verbaast me steeds weer hoe het aan de andere kant van de plas gaat. Er speelde daar in een restaurantje een jazz quartet (trompet, bas, banjo en gitaar), van een NIVO wat je hier in Nederland zelfs op het conservatorium niet vindt. Krankzinnig goed gewoon.

Vraag is natuurlijk wat ze betaald krijgen (zeker gezien de amerikaanse minimumlonen). Maar fooien is daar wel anders zo te zien. Maar dan gok ik ook even dat jij eerder in een 3 sterren restaurant gaat zitten dan bij de MacDonalds, dat scheelt natuurlijk ook wel.


Moet je in Nederland mee aankomen. "Wat een leuk lied zeg, hebt u ook CDs bij u? Mag ik eens kijken? Nou, die zal ik gauw eens gaan lenen in de CD-o-theek!"

:D


Ken het, sta je een cd te signeren na een optreden, komt er iemand bij staan... 'Koop jij hem, oh, dan kan ik hem wel kopiëren!' ... :angry:






Mja, altijd nog beter dan dat ze je muziek zo bagger vinden dat het zelfs zo'n leeg cdtje niet waard is denk ik dan maar.

Picker
5 april 2007, 19:51
Inderdaad: CD piraten zouden ze moeten opsluiten!

Harald
5 april 2007, 20:05
Juist niet! Hebben ze nog meer tijd om ernaar te luisteren ook... :D

JanB
7 april 2007, 13:04
Tja, ik heb het al vaker gezegd: Nederland is een derdewereldland als het op muziek aankomt.


Dat heb je inderdaad al vaker gezegd. Is een nogal arrogante, om niet te zeggen sterk narcistisch getinte uitspraak. Nederlanders zijn achterlijk omdat ze jou niet goed vinden of leuk om naar te kijken of luisteren?

Jan

Buzz
7 april 2007, 13:21
Nederlanders zijn achterlijk omdat ze jou niet goed vinden of leuk om naar te kijken of luisteren?

Zegt-ie dat dan? :???:

Harald
7 april 2007, 14:19
De gebrekkige betaling in kroegcircuit is niet ineens zo vreemd trouwens. We hebben vergeleken met andere bands niet eens veel te klagen geloof ik. Zit alleen weinig rek in. Maar als je kijkt naar de benodigde extra drankomzet om een band goed te betalen... Dan moet het druk zijn en er veel gedronken worden. En aangezien de drank tegenwoordig prijzig is in de horeca drinken veel mensen weer wat beschaafder. Dan moet je of de grote discotheken in met top 40 werk, of toch richting grote podia, festivals en theater. Gelukkig hebben we met Nederblues.nl ondertussen ook al een theateroptreden staan :) Er is nog hoop ;)

On Topic

toch onderhand wel nieuwsgierig naar Pat Kirtley :)

Picker
7 april 2007, 16:19
Dat heb je inderdaad al vaker gezegd. Is een nogal arrogante, om niet te zeggen sterk narcistisch getinte uitspraak. Nederlanders zijn achterlijk omdat ze jou niet goed vinden of leuk om naar te kijken of luisteren?

Jan... :???:

Wij worden vast nog eens dikke vrienden!

Maar ik had het niet over mijn eigen muziek beste Jan. Ik had het over de muziekindustrie in zijn algemeenheid, het soort en de hoeveelheid artiesten die daarin een prominente rol spelen, en de rol die Nederland speelt in de muziekmarkt.

Wat mensen van mijn muziek vinden zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.

(P.S. Zeker ook net belastingaangifte gedaan? ;))

Picker
7 april 2007, 16:33
De gebrekkige betaling in kroegcircuit is niet ineens zo vreemd trouwens. We hebben vergeleken met andere bands niet eens veel te klagen geloof ik. Zit alleen weinig rek in.Toen ik studeerde, speelde ik in enkele haute cuisine restaurants. Past goed in de ambiance, zo'n snarenplukker in de hoek, en met de omzet die ze in dergelijke tenten draaien viel mijn gage (150 gulden per avond of zo, dat was een kwart van mijn studiebeurs!) volledig in het niet. En elke nacht nog gratis en lekker eten ook!

JanB
7 april 2007, 17:47
... :???:
Maar ik had het niet over mijn eigen muziek beste Jan. Ik had het over de muziekindustrie in zijn algemeenheid, het soort en de hoeveelheid artiesten die daarin een prominente rol spelen, en de rol die Nederland speelt in de muziekmarkt.

Wat mensen van mijn muziek vinden zal me eerlijk gezegd een zorg zijn.

(P.S. Zeker ook net belastingaangifte gedaan? ;))

Eerder schreef je:


Ik heb Nederland al vrij snel volledig afgeschreven als 'afzetmarkt'. We zijn hier totaal onderontwikkeld wat muziek betreft. In een land waar mensen als Gordon en André Hazes megasuccessen boeken zul je mij niet zien. Bovendien is de markt hier zo vreselijk klein... zonde van de moeite.

Ik richt mij momenteel uitsluitend op de USA en dat gaat erg goed (speelde vorige week nog even in Minneapolis!). De lat ligt in de USA weliswaar een stuk hoger, maar het publiek is ook een stuk toegankelijker en veel meer open voor gitaar instrumentalisten. Als je daar goed kunt fingerpicken ben je een bink! Ik zal me het komende jaar echter nog voornamelijk bezighouden met componeren en nieuwe CD opnames. Optredens op grote schaal komen later wel. Maar niet in Nederland denk ik.
in deze thread: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76251&page=2&pp=10


En inderdaad, die aangifte nekt me...:-)

Picker
7 april 2007, 18:53
Eerder schreef je:


in deze thread: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=76251&page=2&pp=10


En inderdaad, die aangifte nekt me...:-)Aha! Jij bent fan van Gordon? Dan vijl je zeker ook je nagels??? :D

JanB
9 april 2007, 12:52
Aha! Jij bent fan van Gordon? Dan vijl je zeker ook je nagels??? :D

Gordon? Neu. Nagels vijlen? Yep. Ik denk trouwens dat Gordon zijn nagels lekker kort wil houden. Geeft van die vervelende wondjes.. ;-)

Boom-chick-Franky
9 april 2007, 19:44
Gordon? Neu. Nagels vijlen? Yep. Ik denk trouwens dat Gordon zijn nagels lekker kort wil houden. Geeft van die vervelende wondjes.. ;-)


Gatverdamme!!!!!!!!!!!!! :confused:

Als Gordon op Acoustic strings komt, dan blijf ik weg!!! :sneaky:

LaurentB
9 april 2007, 23:02
Gatverdamme!!!!!!!!!!!!! :confused:

Als Gordon op Acoustic strings komt, dan blijf ik weg!!! :sneaky:

Hoe Acoustic zouden de strings van Gordon zijn?

Harald
10 april 2007, 09:18
De stemming is veel interresanter. Wat kun je nu doen met 6 G-strings :D

Boom-chick-Franky
10 april 2007, 22:14
De stemming is veel interresanter. Wat kun je nu doen met 6 G-strings :D

Bah,bah, ok nog eentje dan.........

Hoe noem je een lederen string?????



`n HOLLEDER!!!!!!!!!!!!!!! ;) :roll:

LaurentB
10 april 2007, 22:28
De stemming is veel interresanter. Wat kun je nu doen met 6 G-strings :D

Is er niet een of ander stuk van Bach (of was het nu Paganini?), uitsluitend voor de g-snaar geschreven?

Picker
11 april 2007, 08:48
`n HOLLEDER!!!!!!!!!!!!!!! ;) :roll:
...voor in je klankgat. :D

LaurentB
11 april 2007, 09:07
Heren, heren nu toch! Het lijkt hier wel een electrische gitaarforum in plaats van ons altijd zo beschaafde, ingetogen akoestisch overleg.

Don Capo
11 april 2007, 10:11
En toch vind je in elke post minimaal 1 woord dat zou KUNNEN verwijzen naar een akoestische gitaar, toch knap.

Harald
11 april 2007, 11:17
Vinnikeigenlijkook!

We hadden het over ACOUSTIC strings!