PDA

View Full Version : stemknop



sneakie
6 januari 2003, 20:28
Ik was dus vandaag het gitaar spelen en nou stoot ik per ongeluk met de kop van de gitaar tegen een stukje hout van me bed aan.
Nu merkte ik op dat het bovenste stemknopje een beetje los zit.
http://members.lycos.nl/dregeling/stemknop.jpg
Zou dit verder kwaad kunnen of invloed hebben op het geluid van de gitaar? en als ik het zou willen laten vervangen wat zou het dan kosten?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sneakie op 2003-01-06 20:28 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sneakie op 2003-01-06 20:29 ]</font>

Static-M
6 januari 2003, 20:37
Ligt eraan wat je bedoelt. Zit het hele stemmechaniekje daar los of alleen het knopje van het stemmechaniekje. Dat laatste is (denk ik) niet zo erg, dat eerste lijkt me serieuzer.

sneakie
6 januari 2003, 20:56
alleen het stemknopje zit los, maar kan ik dat laten maken?

Gearjunkie
6 januari 2003, 21:47
Zit er niet zo'n nylon ringetje onder de stemknop wat kapot is? (of misschien moet je hem met een schroevendraaier wat aandraaien)

sneakie
6 januari 2003, 21:51
Er zit geen schroefje bij het stemknopje, maar als ik hou zou willen laten vervangen wat zou me dat dan gaan kosten?

sickpunk
6 januari 2003, 21:58
nie zoveel hoor.....

savecracker85
6 januari 2003, 22:08
whaha ik vin het wel n grappig plaatje..met dat pijltje naar die stemknop :grin:...

maareh ik had ook ooit zoiets... en heb bij de eerste keer dat ik mn snaren verving ff de schroef van mn stemknop aangedraaid..en toen zattie weer vast :smile:

sneakie
6 januari 2003, 22:09
maar aan de buitenkant kan ik niet zo'n schroef zien?

Lacrymosa
6 januari 2003, 22:46
Als je wil kan je een hele set ECHTE Gotoh tuners van me kopen, zijn bijna niet gebruikt (ik heb toch maar besloten om voor Gouden hardware te gaan op mn zelfbouw strat)

CheerS!!