PDA

View Full Version : Budget-metal amp



AgileGhost
3 april 2007, 12:06
Hoi,

Ik speel al jaren over dezelfde Peavey Bandit. Nu ik qua gitaren denk ik wel goeie zooi heb, lijkt het me tijd om mijn versterker eens te upgraden.

Ik zoek een combo. Dat sowieso, het is voor thuis.

Maar, en hier zit het probleem, helaas ben ik wel fan van een massief pompend metal-geluid. De peavey zorgt wel voor genoeg distortion maar niet voor genoeg druk en definitie. Ik weet dat het lastig is om dat geluid uit een combo te krijgen en heb ook niet zoveel geld.

Welke betaalbare combo (laten we zeggen tot 600 euro tweedehands) geeft mij het geluid wat ik zoek? Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen.

Ibanez RuleZ
3 april 2007, 12:11
engl thunder???

harrald

marc_o
3 april 2007, 12:11
Voor metal zou ik zeker eens kijken bij Randall, die gaan goed tekeer hoor. Ligt er even aan welk geluid je zoekt natuurlijk, metal is een breed begrip..

AgileGhost
3 april 2007, 12:12
Voor slaapkamermetal zou ik zeker eens kijken bij Randall, die gaan goed tekeer hoor. Ligt er even aan welk geluid je zoekt natuurlijk, metal is een breed begrip..

Het is inderdaad lastig om te omschrijven, laat ik zeggen dat mijn geluid nu nog iets te "punkerig" is. Dus het moet meer gaan grommen dan schreeuwen, om het zo te zeggen.

almarvk
3 april 2007, 12:14
Of Fame van Thomann/Musicstore (dacht ik!). Die hebben een 5150 kopie.

marc_o
3 april 2007, 12:15
Wat voor bands luister je naar, of hoe wil je klinken? Er is vast een gitarist wiens geluid je wil benaderen...toch?

AgileGhost
3 april 2007, 12:18
Wat voor bands luister je naar, of hoe wil je klinken? Er is vast een gitarist wiens geluid je wil benaderen...toch?

Ik weet het niet zo goed... misschien het geluid van die gasten van Soilwork?

carphius
3 april 2007, 12:21
een kennis van me die ook metalhead is heeft laatst een Randall RG200/G3 op de kop getik voor 400 euro nieuw bij Keymusic en die is er laaiend enthousiast over! Die Randalls zijn inderdaad hele fijne versterkers en met die 200watt en 2X12 kun je ook nog in een band aan de slag, indien nodig.

almarvk
3 april 2007, 12:23
Ik weet het niet zo goed... misschien het geluid van die gasten van Soilwork?

Engl & 5150 als ik het goed heb.

AgileGhost
3 april 2007, 12:26
Zou dit iets zijn? rndall (http://www.keymusic.nl/details.asp?prodid=93299&taal=0)

ColourofFire
3 april 2007, 12:27
lijkt me nuttig om eens een paar randalls uit te gaan proberen

AgileGhost
3 april 2007, 12:31
Engl & 5150 als ik het goed heb.

Die Engl Thunders vallen tweedehands wel binnen mijn budget, maar eens proberen en vergelijken met een paar Randalls.

Bedankt allemaal voor de reacties!

marc_o
3 april 2007, 13:56
Met een beetje mazzel en zoeken ligt zelfs een 5150 combo nog binnen je budget.....als je dan nog ballen tekort zou komen, moet je naar de plastisch chirurg om er een trosje te laten bijhangen....

Fenndangoband
3 april 2007, 14:09
ik heb een mesa boogie DC5 kunnen scoren voor €650.... wel een tijdje voor rondgekeken... genoeg disto, en zeker gedefinieerde sound....

interessander
3 april 2007, 14:24
Ik zag net deze laney (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/85865023-laney-gh-100-s-buizenversterker.html?return=eJwVye0KgjAUxvF7CfSbr qnDmEjYncw65NgrO8cKo3tv%2B%2FL8f%2FAoyeVXy%2FOEkgs hT2sKb4RpI4qSMRMi%2BNapZChapQhbb5nbDw2mAd9oj5R2B57 AsxckJEgmp1kVlv%2BpSanE7uMg2o2cvX7szOsHzhSqfuFVf7N 5lrG7FHaFgyikzEPHzIA6u6vjzE%2FT7w%2BFjDjH&df=1&p=1&fta=eNpNkttqwzAMQP%2FFD322rnYU%2Bi0lkDECGS1z15WV%2 Fvts5%2BIkTz7Iko6lwdReyaK5n%2B%2F58hjm5PpkTOae8xlO Yzrfrwb9DBYw9jNaYOnnu%2F1Nt%2F6aJsPT7Qz1irnb8Pnh%2 BimHJ8sJpjHnGoy8vSbzfS0SJUYhjVtYQaAaAEJB2KI4oBZEDa GEiviAolQkB4TqC9IdhQChKyg0pEi1YjwgT1JQtyJCUBCorbb2 914BGlPmJa4JqFBc4ujA%2FBrHR4ZU2ebA5VvrbhLoAcVXVdgs PCsGWWo0DQmw5usaUxSu79s8hKWrNbB5COXLlTUPjrlIZc0jz2 api5sHso9rL7jPIj8K8ZJv90DPXpd8bRpU%2FsqaBwlr9cXdg7 JyzKvzTtaZ%2Bxqel7JxeclGC6U5NDf8ll305tx6fuzn9z%2BC mrQL) op marktplaats, lijkt me ook een prima amp voor metal, en de nieuwprijs in duitsland ligt rond de 700.....

anibal
3 april 2007, 14:44
Hoi,

Ik speel al jaren over dezelfde Peavey Bandit. Nu ik qua gitaren denk ik wel goeie zooi heb, lijkt het me tijd om mijn versterker eens te upgraden.

Ik zoek een combo. Dat sowieso, het is voor thuis.

Maar, en hier zit het probleem, helaas ben ik wel fan van een massief pompend metal-geluid. De peavey zorgt wel voor genoeg distortion maar niet voor genoeg druk en definitie. Ik weet dat het lastig is om dat geluid uit een combo te krijgen en heb ook niet zoveel geld.

Welke betaalbare combo (laten we zeggen tot 600 euro tweedehands) geeft mij het geluid wat ik zoek? Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen.

En kennis van mij heeft deze amps mogen testen vorige week, ze zijn erg goedkoop en erg goed. Blijkbaar zit Behringer achter deze amps.
Ik heb ze zelf niet getest maar mwat ik lees lijkt me erg goed.


http://www.bugera-amps.com/

http://namm.harmony-central.com/WNAMM07/Content/Behringer/PR/Bugera-Amps.html

ColourofFire
3 april 2007, 15:20
Die Engl Thunders vallen tweedehands wel binnen mijn budget, maar eens proberen en vergelijken met een paar Randalls.

Bedankt allemaal voor de reacties!

Ik heb zelf een Engl thunder. Ben er erg gelukkig mee, maar heb er nooit een echte diehard metalscheur uit kunnen krijgen. Heb er ook nooit echt naar gezocht, misschien is dat het, maar er zit iig geen ton aan uberstrakke metalgain in dat doosje.

Geronimo
3 april 2007, 15:57
Ik zou ook geen engl kiezen. Ik heb al een hele rits bands gezien met van die Powerballs en elke keer denk ik nou maak me gek en dan weer wordt het bevestigd; het klinkt net niet. Als je Soilwork kick vind moet je een 5150 zoeken idd. Alleen voor 600 euro tsja misschien moet je even doorsparen. Het is het waard.

Jimwoud
3 april 2007, 17:00
Ik heb die Bugera 6260 head in bestelling staan(combo is ook leverbaar), kopie van de 5150/6505. bij musicstore besteld en 30 dagen geld terug garantie, dus kan weinig fout gaan. Ik krijg hem waarschijnlijk eind volgende week binnen. Zal zeker een review plaatsen.

Thunder is voor veel metal ook meer dan voldoende hoor. De 'echte' metal amps van Engl hebben naar mijn mening zeker 50% teveel gain.

Randall RG75G2 of RG100G2 is ook een leuke metal bak maar wel transistor. De G3 serie vind ik minder.

anibal
3 april 2007, 17:15
Ik heb die Bugera 6260 head in bestelling staan(combo is ook leverbaar), kopie van de 5150/6505. bij musicstore besteld en 30 dagen geld terug garantie, dus kan weinig fout gaan. Ik krijg hem waarschijnlijk eind volgende week binnen. Zal zeker een review plaatsen.

Thunder is voor veel metal ook meer dan voldoende hoor. De 'echte' metal amps van Engl hebben naar mijn mening zeker 50% teveel gain.

Randall RG75G2 of RG100G2 is ook een leuke metal bak maar wel transistor. De G3 serie vind ik minder.

Shit !! die zijn echt goedkoop bij de music store !!

Jimwoud
3 april 2007, 17:28
Shit !! die zijn echt goedkoop bij de music store !!

450 euro'tjes incl. rembourskosten. Ik hoop dat het wat is.

Maar jij kende iemand die had er eentje getest. Welke van de 4 modellen was dat?

anibal
3 april 2007, 17:49
450 euro'tjes incl. rembourskosten. Ik hoop dat het wat is.

Maar jij kende iemand die had er eentje getest. Welke van de 4 modellen was dat?


De 333, die hebben ze daar niet bij de musicstore.. die is wel duurder dacht ik.

Chroxy
3 april 2007, 17:56
Peavey Valveking ? 1x12 combo, 2x12 combo of top/kast?

Soulflyhigh
3 april 2007, 18:22
Of Fame van Thomann/Musicstore (dacht ik!). Die hebben een 5150 kopie.
Waarom niet gewoon een 5150? ;) die moeten wel voor 600 euri 2e hands weg gaan

cardinal
3 april 2007, 20:11
rocktron combos?

marc_o
4 april 2007, 15:47
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=75432

Hier een 5150 combo voor € 700,-, wie weet doet de verkoper iets van de prijs af, geloof me, het is een beest van een versterker. (ook loodzwaar trouwens)

Wimvdb
4 april 2007, 17:10
Ik zou me een Hughes and kettner WARP T stack aanschaffen

ColourofFire
4 april 2007, 17:25
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=75432

Hier een 5150 combo voor € 700,-, wie weet doet de verkoper iets van de prijs af, geloof me, het is een beest van een versterker. (ook loodzwaar trouwens)

loodzwaar is nog een understatement ;)

marc_o
5 april 2007, 09:28
Ach, je moet maar zo denken.....dan trilt ie ook niet van z'n plek



(wat heb ik me vroeger de tering gesjouwd met dat ding zeg!)

pinchaholic
5 april 2007, 12:01
Ik heb die Bugera 6260 head in bestelling staan(combo is ook leverbaar), kopie van de 5150/6505. bij musicstore besteld en 30 dagen geld terug garantie, dus kan weinig fout gaan. Ik krijg hem waarschijnlijk eind volgende week binnen. Zal zeker een review plaatsen.

Thunder is voor veel metal ook meer dan voldoende hoor. De 'echte' metal amps van Engl hebben naar mijn mening zeker 50% teveel gain.

Randall RG75G2 of RG100G2 is ook een leuke metal bak maar wel transistor. De G3 serie vind ik minder.


Nou, ik ben zeer benieuwd Jim!
Heb je de bijbehorende cab ook besteld?

(heb lichte GAS tintelingen...)

Jimwoud
5 april 2007, 12:41
Nou, ik ben zeer benieuwd Jim!
Heb je de bijbehorende cab ook besteld?

(heb lichte GAS tintelingen...)

Heb alleen de top besteld, heb hier nog een 4x12 staan. Van mij mag hij nu ook wel binnenkomen, heb op het moment geen versterker meer.

Zodra hij binnen is zal ik er eens een review over schrijven.

En als de GAS blijft doorzetten, gewoon bestellen, 30 dagen niet goed geld terug. ideaal!

gr Jim

pinchaholic
5 april 2007, 15:47
Heb alleen de top besteld, heb hier nog een 4x12 staan. Van mij mag hij nu ook wel binnenkomen, heb op het moment geen versterker meer.

Zodra hij binnen is zal ik er eens een review over schrijven.

En als de GAS blijft doorzetten, gewoon bestellen, 30 dagen niet goed geld terug. ideaal!

gr Jim


Staakt uw wild geraas! GAS is not to be taken lightly!

Heb net een beauty van een Ltd Exp binnen, en kan een nieuwe GAS aanval er niet bij hebben... P.s. Wat voor cab ga je er onder hangen?

Jimwoud
5 april 2007, 15:57
Staakt uw wild geraas! GAS is not to be taken lightly!

Heb net een beauty van een Ltd Exp binnen, en kan een nieuwe GAS aanval er niet bij hebben... P.s. Wat voor cab ga je er onder hangen?

Ik heb nu even een 4x12 marshall 8412 valvestate cabje staan die ik even in bruikleen heb. Maar als de top bevalt dan ga ik eens kijken naar een andere cab. Mischien die Harley Benton als dat wat is. Dan heb je een leuk low buget setje.

En als deze top het niet wordt, dan weet ik echt niet meer wat ik ga kopen. Maar dan ga ik wel eens stoppen met ad hoc aankopen doen.

pinchaholic
18 april 2007, 17:11
... is ie al binnen? Ben toch wel zo allejezus benieuwd naar je bevindingen!!!

Zo ja... heel graag een review!!! ( but that goes without saying...)

Jimwoud
18 april 2007, 17:19
Hey,

Ik heb hem nog niet binnen, bij musicstore zeggen ze ook alleen dat ze hem nog niet binnen hebben, en bellen naar de leverancier doen ze helaas ook niet.

Echt waar, wanneer ik hem binnen heb staat hier direct ergens een review.

Soulflyhigh
18 april 2007, 17:40
loodzwaar is nog een understatement ;)
En nog een understatement ik ga het vanavond weer aan den lijve ondervinden :(

@ pinchalholic
Heb jij die Ltd Exp van gitaarmarkt gescoord? Bevalt ie een beetje? Ik ben zeer benieuwd

tjeabele
18 april 2007, 20:39
ENGL Thunder, koop je met een beetje geluk tweedehands voor 600 euro

pinchaholic
19 april 2007, 09:25
En nog een understatement ik ga het vanavond weer aan den lijve ondervinden :(

@ pinchalholic
Heb jij die Ltd Exp van gitaarmarkt gescoord? Bevalt ie een beetje? Ik ben zeer benieuwd


Yes, ik heb em gescoord. Ik gas al jaren op een lawsuit exp en nu heb ik em!
Te gek ding, seymour duncan distortion in de brug klinkt best goed.
Hoewel ik toch een setje emg 81/60 er in ga zetten..

ik zal van het weekend wat foto's & reviewtje posten..

LP_CL
20 april 2007, 00:38
Ga voor die 5150!!!!!!!
superversterker. Meer gain en power, oomph en laag dan je ooit zou kunnen dromen...

AgileGhost
20 april 2007, 11:10
Yes, ik heb em gescoord. Ik gas al jaren op een lawsuit exp en nu heb ik em!
Te gek ding, seymour duncan distortion in de brug klinkt best goed.
Hoewel ik toch een setje emg 81/60 er in ga zetten..

ik zal van het weekend wat foto's & reviewtje posten..

Ubervet. Die lawsuits zijn de shit! Linkshandig heb ik er in mijn leven eentje op ebay gezien... niet te krijgen dus. Is hij zwart of vintage white?