PDA

View Full Version : Budget-metal amp



AgileGhost
3 april 2007, 12:06
Hoi,

Ik speel al jaren over dezelfde Peavey Bandit. Nu ik qua gitaren denk ik wel goeie zooi heb, lijkt het me tijd om mijn versterker eens te upgraden.

Ik zoek een combo. Dat sowieso, het is voor thuis.

Maar, en hier zit het probleem, helaas ben ik wel fan van een massief pompend metal-geluid. De peavey zorgt wel voor genoeg distortion maar niet voor genoeg druk en definitie. Ik weet dat het lastig is om dat geluid uit een combo te krijgen en heb ook niet zoveel geld.

Welke betaalbare combo (laten we zeggen tot 600 euro tweedehands) geeft mij het geluid wat ik zoek? Ik hoop dat jullie me enigszins kunnen helpen.

Ibanez RuleZ
3 april 2007, 12:11
engl thunder???

harrald

marc_o
3 april 2007, 12:11
Voor metal zou ik zeker eens kijken bij Randall, die gaan goed tekeer hoor. Ligt er even aan welk geluid je zoekt natuurlijk, metal is een breed begrip..

AgileGhost
3 april 2007, 12:12
Voor slaapkamermetal zou ik zeker eens kijken bij Randall, die gaan goed tekeer hoor. Ligt er even aan welk geluid je zoekt natuurlijk, metal is een breed begrip..

Het is inderdaad lastig om te omschrijven, laat ik zeggen dat mijn geluid nu nog iets te "punkerig" is. Dus het moet meer gaan grommen dan schreeuwen, om het zo te zeggen.

almarvk
3 april 2007, 12:14
Of Fame van Thomann/Musicstore (dacht ik!). Die hebben een 5150 kopie.

marc_o
3 april 2007, 12:15
Wat voor bands luister je naar, of hoe wil je klinken? Er is vast een gitarist wiens geluid je wil benaderen...toch?

AgileGhost
3 april 2007, 12:18
Wat voor bands luister je naar, of hoe wil je klinken? Er is vast een gitarist wiens geluid je wil benaderen...toch?

Ik weet het niet zo goed... misschien het geluid van die gasten van Soilwork?

carphius
3 april 2007, 12:21