PDA

View Full Version : Oefeningen zonder gitaar



Muncky
3 april 2007, 11:32
Geachte forummers,

Zijn er oefeningen (Vingeroefeningen e.d.) die je kunt doen als je geen gitaar bij de hand hebt?

Gr,
Muncky

Don Capo
3 april 2007, 11:46
Heb je een vriendin?


:D

Sorry, ligt eraan welke techniek je aan het leren bent. Ik heb een aantal technieken om mijn rasguedos te oefenen zonder gitaar. Maar dan zal je eerst moeten aangeven welke techniek je wilt oefenen.

Badman
3 april 2007, 11:49
Ik heb er alvast ééntje:

Je wijsvinger en ringvinger tegelijk opbewegen, terwijl je pink en middenvinger plat op tafel blijven liggen. Daarna doe je dit met de twee laatste vingers (omgekeerd dus). Even oefenen en je kan dit lekker snel :)

hendrix2
3 april 2007, 14:01
Heb je een vriendin?
.

Ongetwijfeld de minst vervelende oefening!

Muncky
5 april 2007, 19:41
Natuurlijk kon ik deze verwachten, mijn vriendin is allang blij dat ik gitaar speel. ;-)

Ik bedoel oefeningen die de vingers van de linkerhand (in mijn situatie de frethand) sneller maken. Ik ben bezig om mijn snelheid enigzinds op te schroeven, maar helaas kan ik niet iedere dag oefenen met mijn gitaar erbij. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar oefeningen die je te allen tijde kunt doen, en die ook daadwerkelijk zin hebben.

Gr,
Muncky

Mitch_mashinguard
5 april 2007, 20:36
Cliché: met elke andere vinger één voor één de duim aanraken.

Nostalgia
6 april 2007, 21:36
Luchtgitaar natuurlijk :D

Ook een goede oefening is deze (eigenlijk meer voor profs...): Als je een stuk probeert te leren, probeer dan het stuk helemaal in je hoofd voor te stellen. Hoe zou ik deze greep pakken, upstroke, downstroke, welke positie etc etc. Gedachtenspelen als het ware.

Jedi mindtrick! :cooler:

Daar kwam mijn gitaarleraar een keer mee aan, hij zei dat hij zo een keer een etude sneller had geleerd dan hij had kunnen doen als hij het gewoon al spelende had geoefend.

Verder zou je inderdaad wat finger independance oefeningen kunnen doen zoals badman al zei.