PDA

View Full Version : 2 Nieuwe Metal Mixen [mp3]



Bloodline
3 april 2007, 10:02
Ben zeer trots op deze 2 mixes, omdat ik van een 0 punt ben begonnen.
Vaak begon ik van een bestaan project van bijvoorbeeld bobby, of oude projecten van mezelf. Ben nu helemaal over nieuw begonnen en daar zijn deze 2 nummers (mixes) uit gekomen.

Ik post vandaag nog wel het Nuendo Project van "A Cross Story".
Geniet ervan en oordeel !,

The Legacy:
http://www.sneapforum.celtiaproductions.co.uk/Mendel/The_Legacy.mp3

Mix 2 :

A Cross Story :
http://www.sneapforum.celtiaproductions.co.uk/Mendel/A_Cross_Story.mp3

Ic3gl0vE
3 april 2007, 11:28
Ben nu Legacy aan het luisteren, lekker energiek nummer. Gitaargeluid is erg At the Gates achtig, vet!!

Ik vind wel dat de snare teveel op de achtergrond raakt in sommige stukken en hier vind ik de timing van de gitaren wat slordig, gaat he twat rommelig van klinken.

edit: Cross story vind ik beter dan Legacy. De snare komt hier duidelijker door en die solo's zijn cool :) Bassdrum mag van mij misschien wat zachter, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik niet zo houd van bassdrums die op deze manier geEQ'd zijn. Ik houd meer van een bassdrum die wat dieper klinkt in plaats van dat je bijna alleen de klopper (en dus hoog) hoort.

Tias
3 april 2007, 11:29
KLinkt echt vet, tis niet het beste. Zoals iceglove als zei, tis af en toe iets te rommelig. Maar wederom the legacy vet

zo die andere even luisteren

edit: leuk om een keer wat langere solo's erin te gooien.

Tias
3 april 2007, 11:38
A cross story, vet nummer. Beetje agony scene, devildriver style.

Reel Big Fish
3 april 2007, 11:51
The Legacy: voor het intro en de rest ook wel een "beetje" inspiratie van de openingstrack van Machine Head's nieuwe album opgedaan. :D Drums af en toe een beetje overdreven, vooral op het begin, dat je hem de hele tijd laat blasten met die bass pedalen. Een echte drummer zou zoiets afwisselend doen. De solo's komen lekker op tijd. Vind ze erg goed in dit nummer. Lekker snel maar toch melodie bewaren en dat vind ik eigenlijk toch wel het belangrijkste! Stukje verder ga je weer soleren, klinkt goed allemaal! Stukjes die je harmonised ook, nice :)

A Cross Story: klinkt kick, vind de drums er ook beter bij passen. Solo in dit nummer vind ik eigenlijk te kort, je mag wel wat langer laten zien dat je een goeie gitarist bent.

... ik neem aan dat je de nummers hebt geschreven met in je achterhoofd dat er ook nog zang overheen moet komen. Daar ben ik erg benieuwd naar!

Bloodline
3 april 2007, 12:42
Gasten uber bedankt voor de reacties ! ik reageer:

Iceglove:
Tjah dat van die snair ben ik helemaal met je een. ik heb op a cross story ook een andere snair gebruikt en die bevalt me beter.
Bedankt voor reactie !!

Tias:

jah ik heb vroeger wel eens wat devildriver beluisterd en agony scene ook wel !
leuke bnds :) !!

Reel Big Fish:
hahah jah dat heb je helemaal gelijk van the blackening.
Maar als je goed luistert wat ik speel, komt vaker terug in het nummer.
En ik speel precies hetzelfde stuk met keys op de achtergrond in een ander nummer op me myspace "Dying Mayhem geloof ik"

Dankje wel voor de solo's !
Du je wilt meer solo's in Cross Story hahah ! K zal er aan denken.

Jah voor de zang, mischien komt deze week mijn zanger van escdron ff langs en dan maar ees zien. Eens zien hoe een bloodline nummer klinkt met zang !!

AgileGhost
3 april 2007, 12:47
Ubervet weer! Het is waarschijnlijk al vele malen gevraagd, maar wat is jouw setup?

Bloodline
3 april 2007, 20:29
Drumkit From Hell Superior.
Podxt + Fx Pack en Metal Shop.
Waves Plugins
Nuendo 3
Stress....... heel veel proberen..en stress...frustratie. :D

jw009
3 april 2007, 20:35
ik zeg; IK HOU DER VAN! :rockon:

Gitaro
3 april 2007, 23:21
Het klinkt weer über man, mooie melodieën in The Legacy, ik zou zeggen zoek een gozer met een flinke blackmetalstrot of zo'n deathmetal boer, dat zou het voor mij helemaal afmaken. veel cooler dan -core vocalisten!

Nostalgia
3 april 2007, 23:25
Legacy is echt extreem lekker zeg.

Heerlijke intro en dan heel mooi die vette riff die erbij komt... mooi gedaan hoor :)

Ik kreeg wel op een gegeven moment bij Legacy weer de behoefte om de akkoorden van de intro terug te horen als bridge oid, misschien een goed idee om die terug te laten komen (just my opinion). Verder heeft het zang nodig idd :D

krizz
4 april 2007, 14:05
omg wat vet weer dit. Echt bruut en vette solo's! Mix is geweldig :)

Al vind ik dat je misschien meer tijd mag besteden aan je vibrato, het zijn vaak wat 'platte eindnoten' in je solo's.

Bloodline
5 april 2007, 00:17
Hahah vibrato.
ik weet nog 1ste nummer ooit dat ik hier poste begin 2005 ofzow ?
allemaal zeiden ze dat ik aan me vibrato moet werken.
Ik denk dat me vibrato nu een stuk beter is.. moet het alleen nog vaker gebruiken.

Soulflyhigh
8 april 2007, 19:01
Ik ben weer verdommde onder de indruk. Ik weet nu weer dat ik veel meer moet oefenen. Vette nummers. Ik vind sound van de pod goed maar soms net iets digitaal klinken.

ps welke waves plugin gebruik je en hoe bevalt sonar?

jorrit
10 april 2007, 16:54
klinkt goed man! zeker het tweede nummer ligt helemaal in mijn straatje

Bloodline
10 april 2007, 18:32
sloufly:

ik heb helemaal op het begin eens sonar geprobeerd en meteen weg gekeild ;)
th de pod. ik weet het klinkt soms wat digitaal maarjah weetje hoe dat komt ? Omdat de podxt ook digitaal is :)

NOGMAAR FF SPAREN VOOR ZO'n Engl Powerball !!

arch enemy
14 april 2007, 14:27
a cross story vink erg vet man :rockon:

wille525
19 april 2007, 15:32
Bloodline,
Klink echt waarzinning....en niet alleen muzikaal, maar ook de opnames.

kun je aangeven welke versterker en speaker combinatie je gebruik via de POD XT Live? Ik zelf ben ook al een tijdje bezig met het maken van vergelijkbare muziek, alleen moet ik zeggen dat ik jouw gitaren echt supervet vind klinken. Ik ben benieuwd. Misschien kun je eventueel de setting-file hiervan uploaden??

Dubbel jij de gitaren? Of speel je gewoon twee verschillende partijen in (dus 2 enkele gitaren en een bas)?